תקווה למחוסרי הדיור



עיריית ירושלים התגייסה לסייע למחוסרי דיור. משפחות שיתפנו מרצונן מגן סאקר יקבלו מענקים לשכירת דירה בימי החורף הקרים. בעירייה מקווים שבחודשים האלו, כל משפחה תצליח לקדם את עניינה מול משרד השיכון שאחראי על פתרונות קבע עבורן

עיריית ירושלים התגייסה לסייע למשפחות מחוסרי הדיור, על אף שהנושא אינו באחריותה, אלא באחריות משרד השיכון. בהנחיית ראש העיר, ניר ברקת, מקדמת העירייה פתרון זמני במסגרתו כל משפחה שתתפנה מרצון מהמאהל בגן סאקר, תקבל מענקים לשכירת דירות לחודשי החורף.

יוזמת העירייה, נועדה במטרה לאפשר לאותן משפחות, קורת גג ראויה לימים הקרים. על פי המתווה המתגבש שיובא לאישור בהמשך השבוע, תקבל כל משפחה סיוע לשכר דירה למשך מספר חודשים, כאשר הכסף יועבר ישירות לבעלי הדירות השכורות.

בחודשים האחרונים, הזמין ברקת את מחוסרי הדיור ללשכתו ואתמול (א') הציג בפניהם את מתווה הסיוע. בנוסף לכך, הנחה ראש העיר כי במסגרת חבילת הסיוע, בכירי העירייה ילוו באופן פרטני כל אחת ואחת מהמשפחות במטרה לסייע להן הן בפתרונות קבע מול משרד השיכון והן בחזרה למעגל התעסוקה ובניהול הכספים התקין של כל משפחה.

בעירייה מקווים כי במשך חודשים אלו, יקודמו מול משרד השיכון פתרונות הקבע למשפחות, כל אחת על פי זכאותה. מועצת העירייה אישרה מתווה שסוכם עם משרדי האוצר והשיכון, לפיו למעלה מ-100 מיליוני שקלים אשר היו מוקפאים, יועמדו לטובת זכאי הדיור הציבורי בירושלים.

הכספים ישמשו לפרויקטים של הדיור הציבורי הכוללים: רכישת דירות בירושלים לדיירים שאושרו כזכאי משרד הבינוי והשיכון, שיפוץ 1500 דירות של הדיור הציבורי בירושלים, שיפוץ מבנים בהם מתגוררים דיירי הדיור הציבורי הנמצאים במצב תחזוקתי ירוד, פרויקט "פינוי בינוי" של מרכז הקליטה גילה, תשלום שכירות ארוכת טווח לנכים רתוקים, רכישת דירות בירושלים לשיכון זמני של דרי רחוב, והגדלת תקופת הסיוע בשכר דירה למשפחות ובודדים מחוסרי דיור במצבי חירום.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה