"ילדי הלילה"



יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין וראש העיר ירושלים, השתתפו בערב הוקרה לסטודנטים מתנדבים בפרויקט "ילדי הלילה", הנותן מענה לבני נוער וצעירים המשוטטים ברחובות

באוקטובר 2010  החלה החטיבה לקידום נוער בראשות שבתאי עמדי,  להפעיל  את הפרויקט הנייד של "ילדי הלילה", הפרויקט החל לפעול  עם כ-20 סטודנטים  ואנשי צוות מהחטיבה. כיום מתנדבים כ-70 סטודנטים, המטפלים ונותנים מענה לבני נוער ולצעירים בגילאי 14-26 המשוטטים ברחבי העיר. הפעילות מתבצעת ישירות עם בני הנוער  ובמהלכה  מאתרים הצוותים בשלב מוקדם , התפתחות של אלימות על כל סוגיה ושימוש מוגבר באלכוהול.
 

הרעיון לצרף סטודנטים שיסייעו בפעילות מול בני הנוער עלה כמענה למצוקת כוח האדם , ומתוך חשיבה כי הסטודנטים הינם צעירים ובדרכם יוכלו למצוא שפה משותפת עם בני הנוער. בהסתמך על ניסיונם האישי (חלק מהסטודנטים חוו תופעות דומות בגיל צעיר) והכרות עם החטיבה. יצוין כי הסטודנטים שבחרו לקחת חלק בפרויקט תוגמלו במלגה. צוותי החטיבה, הדריכו  את הסטודנטים והמתנדבים על דרכי ההתקשרות עם בני נוער בשטח, סדנאות בנושאי סמים ואלכוהול ודרכי התמודדות עם אלימות. 

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בירך את המתנדבים ואמר: "אני רוצה להודות לכם, על היכולת לגעת, באלה המתרחקים ממגע. על כוח ההקשבה שלכם, על ההתנדבות ועל הנתינה. על היכולת לרדת לירושלים של מטה, ולהביא לה קצת מאורה, של ירושלים של מעלה".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת,  ציין בחיוב את שיתוף הפעולה שנוצר סביב הפרויקט בין העירייה, באמצעות החטיבה לקידום נוער, לבין ארגוני הסטודנטים השונים ואמר כי לסטודנטים יש יכולת ייחודית להגיע לבני הנוער במקומות הבילוי, לדבר בשפתם ולייצר איתם חיבורים משמעותיים המסייעים להמשך קידומם ופיתוחם.

מנהל החטיבה לקידום נער בעירייה שבי עמדי ציין כי העבודה אל תוך הלילה נראתה כמשימה בלתי אפשרית." הסטודנטים ועובדי החטיבה  הוכיחו שהכל אפשרי והצליחו להקטין משמעותית את האלימות בעיר ובמיוחד הפכו להיות כתובת אנושית וחמה לילדי הלילה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה