לאחר המעצרים - תסיסה ברחוב החרדי



התגובות ברחוב החרדי למעצרים הנרחבים הבוקר לא איחרו לבוא: הפגנה מול מטה המחוז במגרש הרוסים, קריאות לקיום מחאה גדולה בהמשך היום והתעמתות עם שוטרים ברחוב נהר הירדן בבית שמש

 ששת העצורים שנעצרו הבוקר בחשד להונאה בכספי תרומות בהיקף של מיליוני שקלים, יובאו החל מהשעה 14:00 בצהריים לבית משפט השלום בעיר, לדיון בהארכת מעצרים. בין העצורים ששמם הותר לפרסום: עמרם שפירא, שמואל לובצקי, יעקב אייזנבך, יוסל'ה שיינברגר ועובד במשרדי ה"ועד הארצי"  - אלי בר עזר, בנו של איתמר בר עזר מעיריית ירושלים. חשוד נוסף, הוא ככל הנראה עובד בנק "מרכנתיל", החשוד כי סייע לעבירות "מבפנים".

התגובות בקרב הרחוב החרדי בשכונת מאה שערים זועמות, ובמקביל להיערכות להפגנת מחאה גדולה בהמשך, נרשמו החל מהבוקר מספר אירועים מקומיים של הפרת הסדר הציבורי.

מול מטה מחוז משטרת ירושלים במגרש הרוסים, הפגינו עשרות חרדים במחאה על המעצרים. מהמשטרה נמסר כי כוחות המשטרה במקום פיזרו את המפגינים, וליוו אותם בחזרה אל תחומי שכות מאה שערים.
מוקדם יותר בשכונה, עוכב לחקירה נהג מונית לאחר שנסע ברחבי השכונה כאשר רמקול שמוצב על גג המכונית משמיע קריאות לעוברים ושבים להגיע להפגנה בהמשך היום.
בחקירתו סיפר הנהג כי קיבל 100 ש"ח ו"דיסק" מאחד מתושבי השכונה - כדי לעבור ברחובות ולהשמיע את הקריאות ברמקול.

התפרעות בבית שמש

ברחוב 'נהר הירדן' בבית שמש מתגודדים כמה עשרות חרדים אשר שפכו שמן על הכביש במטרה לשבש את תנועת כלי הרכב במקום, והחלו מתעמתים עם כוחות המשטרה.
מהמשטרה מוסרים כי אין פצועים, וכי נעצרו שני מתפרעים עד כה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה