פרשת השוחד במשרד הרישוי - מעצר החשודים הוארך



מעצרם של אמנון נסימי ורוני חנון, שני בוחני הרישוי החשודים כי העבירו עשרות תלמידי נהיגה את ה"טסט" בתמורה לשוחד - הוארך ב-4 ימים נוספים. השניים כופרים באשמה ואינם משתפים פעולה בחקירתם. מסתמן כי בידי המשטרה ישנו עד מדינה בפרשה

החשודים בכניסתם לדיון (צילום:ירושליםנט)
חוקרי מפלג ההונאה והיחידה המרכזית במחוז ירושלים, עצרו אתמול בצהריים את אמנון נסימי ורוני חנון,שני בוחני רישוי ותיקים ובכירים במשרד הרישוי כאן בירושלים, אחד מהם אף משמש כסגן ראש צוות הבוחנים של מחוז ירושלים והדרום.

השניים חשודים כי במהלך השנתיים האחרונות, הם קיבלו שוחד בצורת כסף ומוצרים, בתמורה להעברתם של תלמידים הלומדים נהיגה – את המבחן התיאורטי וכן את המבחן המעשי – ה"טסט", לפי המשטרה מדובר בסכומים הנעים בין כמה מאות לאלף שקלים עבור כל תלמיד.

בפתח הדיון אמר נציג המשטרה כי "מדובר בתיק חמור מאוד, מאחר ומעבר לפן של לקיחת השוחד ותאוות הבצע של החשודים, ישנו ההיבט של סכנת שלום הציבור, שכן לכאורה מדובר בעשרות אם לא מאות נהגים הנוסעים בכבישי העיר והארץ, ללא שעברו את ההכשרה הראויה והמתאימה לכך".

 החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במפלג ההונאה, כי שני "טסטרים" (בוחני רישוי), מעבירים טסטים ל4-5 תלמידים בשבוע, מבתי ספר לנהיגה שונים בעיר (יהודים וערבים), תמורת סכומי כסף.

מסתמן כי ישנו "עד מדינה" בפרשה
 

זמן קצר לאחר תום הדיון, הוצא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום לגבי פרטיו של מי שמסתמן כעד מדינה/סוכן משטרתי בתיק.

אותו עד מדינה הנו דמות מרכזית מאוד בתיק המדובר, הקשור בצורה ישירה אל הראיות לכאורה אשר יש בידי המשטרה כנגד שני הבוחנים. עורכי הדין של החשודים, אריאל עטרי ויאיר גולן הרבו לשאול את נציג המשטרה בדבר מעשיו ותמליל עדויותיו של אותו אדם, אך נתקלו בחומה בצורה של שתיקה מצד המשטרה, שטענה כי כל החומר הרלבנטי מונח בפני בית המשפט.

 כאמור אתמול בצהריים הם נעצרו, אולם בהמשך הערב אמש, חש רוני חנון בליבו ופונה אל בית החולים הדסה עין כרם, משם שוחרר ע"י הרופאים והגיע היישר אל הדיון בבית המשפט, לאחר שהרופאים קבעו כי לא נשקפת סכנה לבריאותו.

הוארך מעצרם עד יום חמישי הקרוב
 

 בקשת המשטרה הייתה להארכת מעצר החשודים בעשרה ימים נוספים, תוך שימוש בעילה כי ישנו חשש לשיבוש הליכי משפט מצדם, מה שגרר תרעומת מופגנת מצד עורכי דינם של החשודים ובני המשפחות שנכחו בדיון. עו"ד עטרי ציין כי מדובר באנשים מבוגרים ללא עבר פלילי, "אנשים הנחשבים סמל ליושר והגינות כבר 20 שנה במקום עבודתם", ונטען "כי גם לאחר זמן ממושך בו המשטרה מקיימת חקירה סמויה – שהפכה גלויה עם המעצר אתמול – אין בידי המשטרה ולו ראיה ברורה אחת לאותה טענה של שוחד".

שופט בית משפט השלום, השופט דב פולוק חשב אחרת, וקבע כי לאור הראיות וחומר החקירה הסודי שהונח בפניו, קיים חשד סביר שהחשודים ביצעו את העבירות המיוחסות להם, וכן כי קיים חשש ששחרורם עלול לשבש את החקירה, והחליט על הארכת מעצרם ב-4 ימים נוספים, עד יום חמישי הקרוב בשעה 11:00 בבוקר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה