בלוג חיי הלילה של שוורצמן



וגם השבוע אני ממשיכה לבדוק עבורכם מי הם האנשים שעומדים מאחורי המועדונים המצליחים, והפעם הלל פרקש מבעלי "האומן 17"

שלום בליינים יקרים,
גם אתם וגם אני באמת יודעים מי עומד מאחורי סיפור ההצלחה של מועדון האומן 17? ככל הנראה שהסיפורים המתגלגלים לכם בראש כרגע הם בני דורות העוברים מפה לאוזן, אך הם ממש לא יציבים וחלקם אף לא נכונים.

לכן במסגרת מסע ההיכרות שלי עם אושיות הלילה הירושלמיות, החלטתי אחת ולתמיד לדעת מי הם אנשי הלילה שהובילו את המועדון המיתולוגי להצלחתו. אף על-פי שמדובר בצוותים רבים החל מהרכב ההנהלה/בעלות ועד ליחצנים הראשיים, ישנו אדם אחד שעובד סביב השעון כמה שנים טובות ודאג גם אז כמו היום לשמח אותנו- קהל הבליינים.

השבוע אני מציגה בפניכם את האיש הכי אומן 17 שיש. הלל פרקש (40+-), נשוי לטל ואב לשניים- שי בת ה-14 וגיא בן ה-11. הלל החל את דרכו בגיל 18, כאשר חיפש מקום אטרקטיבי לחגוג בו את מסיבת הגיוס שלו (לפני כ-20 שנה בערך). הוא פנה לכמה מקומות, אך העלות הייתה יקרה מידי. לבסוף חגג פרקש את מסיבת הגיוס שלו ממש מתחת לביתו- במקלט ענק! המסיבה נערכה בסוף אוקטובר סוער במיוחד, מה שגרם לחשש מצד הלל שמה לא יופיעו אנשים לחגוג עימו. הסערה שהתחוללה הייתה בתוך אותו מקלט, המסיבה הייתה להצלחה גדולה.

הלל התגייס לגבעתי ועקב בעיה רפואית ביד הוריד את הפרופיל. כאשר קרא בעיתון כי המקום בו רצה לחגוג את מסיבת הגיוס שלו נקלע לקשיים כתוצאה מן האינתיפאדה הראשונה (המקום היה לתיירותי ביותר), פנה הלל לבעלים של המקום וביקש ממנו להפיק מסיבות. הבעלים אשר היסס כי לא יגיעו בליינים למקום בשל מצבו של המקום, הסכים מתוך חשש אך התוצאות היו מרצות, בכל מסיבה אשר פרקש הפיק, הגיעו בליינים ללא הפסקה במהלך כל הערב- כל ערב.

לאחר ההצלחה הזו, תפס הלל את סצנת הלילה בעיר לידיו ופתח מועדונים שונים. בניהם מועדון ה"בויידם", ה"לונה-פארק" בבית היצרנים, אינקוגניטו מעל הסינמטק שנפתח לחודשי הקיץ, חצר החאן וה"דפרדיה"- על שם השחקן ובנוסף עקב הצירוף: דה=אלכס דרמר, פר= פרקש ועינב רף. הזמן חלף לטובתו של הלל. שותף בשם רונן מאן ופרקש חברו לרונן לובלין לאחר מועדון "המיתוס". הם החלו להפיק מסיבות יחדיו במקום הבילוי "הבר-אתון" שהיה למועדון חורף משמעותי עבור הלל משום צבירת שמו הלילי.

אחר צבירת הניסיון הדרוש, נפתח המועדון המיתולוגי ואהוב- האומן 17 בירושלים, חיפה ות"א שבאותם ימים היה בחיתוליו. לאחר הפרשה הגדולה של מס הכנסה, המקומות צמחו חזרה לגדולות ואיתו גם הלל שתפס פיקוד יחד עם ראובן לובלין. עם הזמן הוחלט שהלל ייקח למושכות ידיו את האומן 17 בירושלים, וראובן יתרכז בת"א. כך החל לצבור שם ארצי אותו מקום שגידל דורות בליינים רבים.

כיום הלל פרקש ומלי קאיי מנהלים תחתם את המועדון המצליח בכל מובן המילה, כאשר מאחוריהם קבוצת משקיעים. הלל צמח מענף יחסי הציבור, ואף מגדיר עצמו כאיש הרחוב של האומן. בזמן שחלק מן השותפים בילו במשרדיהם, הלל הסתובב וביצע יחסי ציבור למועדון וכך גם צבר את שמו שהולך לפניו. בדרך זו הבין הלל כיצד עובד הביקוש של בלייני העיר לסגנונות המוזיקה ולגילאים השונים. האומן עובד על ארבעה ליינים: בימי שני, חמישי, שישי ומוצ"ש.

בנוסף, מסעדת הדגים שהייתה בעבר, הפכה במהירות ללילה בר בחסותו של הלל בשיתוף עם מעצב אמריקאי אשר עבד בהשראת לאונצ'יים. מה גם, הסימפל בר- כמו שכתבתי בעבר, נמצא בבעלותו של הלל, מלי ויובל (אחראי ברמנים של מועדון האומן). בר מסעדה עשיר ברחוב שלומציון המלכה- בעתיד המדרחוב. בנוסף לסימפל בר, הלל שותף בשני סניפים של רשת הגלידה מוטודלה יחד עם רפי הספר- קנפי.

אחרי המון שנות ניסיון בתחום הלילה, שאלתי לדעתו של הלל על חיי הלילה הירושלמים. "קודם כל ישנם הרבה יותר מקומות בילוי בעיר מאשר בעבר- שזוהי התקדמות יפה, אך ישנה התפזרות מצד שני. אין כמות מספיקה של בליינים לכל אותם מקומות הנפתחים במהירות רבה. סוגיה זו מורגשת בענף חיי הלילה, ובנוסף העבודה הקשה של אנשי הלילה לא מוערכת לעיתים מצד הבליינים. למרות זאת, "הקהל הירושלמי הינו חם אוהב ומפרגן". חשוב לציין כי פעם כל עניין המסיבות וההפקות היו אישיים, הגענו לכל הקהל הרחב שלנו ובנינו אותו! כיום היחצנות עובדת על לייקים בפייסבוק . היום מועדונים קמים ונופלים – והאומן 17 תמיד נשאר עומד יציב".

אין ספק שכעת כולנו יודעים מהו סיפורו של מועדון האומן 17 וכמובן מישהו האיש העומד מאחורי סיפור ההצלחה המטורף הזה!

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו כמה שיותר.                                                                          

אוהבת אתכם                                                                                                                                          יפית.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה