אלפים הפגינו בירושלים: "די לגזענות נגד האתיופים"



למעלה מחמשת אלפים מפגינים צעדו אתמול מהכנסת אל גן העצמאות במחאה על גילויי הגזענות לאחרונה נגד בני העדה האתיופית. בעצרת גדולה בגן העצמאות קראו המפגינים, מרביתם בני העדה: "לא רוצים צדקה, רוצים צדק" ו"מי שלא קופץ – גזען"

 "די לגזענות"! אלפי מפגינים החזיקו אמש (רביעי) שלטים ונשאו דגלים בעצרת מחאה גדולה בגן העצמאות, אליה צעדו מהפגנה שקיימו מול משכן הכנסת קודם לכן.

בין הדוברים שעלו לנאום בעצרת הערב היה גם מולטו אררו בן ה-26, שצעד ברגל כל הדרך מקרית מלאכי עד לירושלים, לאות מחאה על גילויי הגזענות נגד עדתו. אררו, שזכה למחיאות כפיים נלהבות, הזכיר בדבריו את סבתו המנוחה, שגם היא צעדה – אלא שאז היה מדובר בצעדה ציונית, להגשים את חלומה ולהגיע לארץ ישראל.
 

מוקדם יותר, כמה עשרות מפגינים הפגינו מול בית ראש הממשלה ודרשו ממנו לגנות בצורה ברורה את האירועים האחרונים. בהמשך, אל מול משכן הכנסת, יצאו מספר חברי כנסת אל המפגינים לחזק את ידיהם, דוגמת ח"כ אילן גילאון (מרץ) ויושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', אולם חלק מן המוחים דחו אותם בנימוס ואמרו כי מדובר בניסיון לעשות "רווח פוליטי" על חשבונם, וכי יש צורך במעשים ברורים ולא באמירות ריקות מתוכן, לטענתם.

יחימוביץ' חיזקה את ידי המפגינים  על כי "הם לוקחים את גורלם בידיהם, ומגייסים לטובתם את הציבור הרחב, הרבה מעבר לגבולות יוצאי העדה". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה