פרשת הפדופיליה בנחלאות: חברי הכנסת הגיעו לסיור בשכונה



שומרים על הילדים: חברי הועדה לזכויות ערכו ביום חמישי סיור בשכונת נחלאות, בה נחשפה פרשת פדופיליה והתעללות בעשרות מילדי השכונה. יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב: "משימתנו להבטיח שהרשויות עושות הכל על מנת להחזיר את הביטחון והשלווה לשכונה"

"שומרים על הילדים". שכונת נחלאות. (צילום:פלאש 90)
"אנו עומדים לימין התושבים ובאנו להבטיח שהרשויות עושות הכל על מנת להחזיר את השקט והביטחון לתושבים", אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד זבולון אורלב, בסיור מיוחד שערכו אתמול (חמישי) חברי הועדה בשכונת נחלאות, בה נחשפה פרשת פדופיליה והתעללות בילדי השכונה, במימדים שטרם נראו בארץ.

"המקרה אינו רגיל, לא בהיקפו ולא במורכבותו", אמר ח"כ הרב אורי מקלב, "אנו עוסקים פחות בחקירת העבר. זה תפקיד המשטרה. תפקידנו לוודא שההווה מטופל. "היום התושבים עדיין חיים בחשש גדול. הפוגעים, שחלקם עדיין חופשיים, מתגוררים בקרבה מאד גדולה לילדים הנפגעים, ולכן הילדים אינם יוצאים מהבית ללא ליווי הורים. זו מציאות בלתי נסבלת".

"זו הייתה השכונה היפה והקדושה ביותר בירושלים, ואנו רוצים שהתום והיופי יחזרו לכאן כבעבר", אמר דוד, תושב השכונה, "דווקא בגלל התום של האנשים יכלו השפלים האלה לבצע את פשעיהם. חלק מהנוכלים האלה נהגו לאכול ארוחות שבת בבתיהם של הילדים המותקפים. אנשים ריחמו עליהם ולא העלו בדעתם שה'מסכנים' האלה פוגעים בילדיהם בצורה כזו אכזרית".
 
"להחזיר לילדים את האמון בעצמם ובעולם המבוגרים"
 

 רונית צור, חוקרת ילדים ראשית במשרד הרווחה, דיווחה לחברי הועדה כי "60 ילדים מילדי השכונה נחקרו עד כה, וברבות מהחקירות עולים שמות של ילדים נוספים שהיו קורבנות ההתעללויות, לכן מספר הילדים הנחקרים עולה כל הזמן. אנו מוסרים את השמות העולים בחקירות למשטרה, שמאתרת את הילדים ומפנה אותם אלינו. נתנו לפרשה עדיפות ראשונה".

 "מטרתנו שהוויית החיים כאן תשתנה", אמר יו"ר הוועדה זבולון אורלב, "שיראו יותר שוטרים בשכונה, שיהיה להם מספר טלפון זמין, שחיוג אליו מבטיח ששוטר מגיע תוך דקות ספורות, שהילדים יוכלו שוב לרדת לחצר ולצאת למרפסת. שההורים יקבלו הדרכה איך להחזיר לילדים את האמון בעצמם ובעולם המבוגרים. יש שיתוף פעולה מלא בין המשפחות האמיצות למשטרה ולגורמי הרווחה והמשימה של כולנו היא שהשכונה תשתחרר מהפחדים ותחזור לחיי שגרה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה