ההורים מתלוננים: "השתתפות בתנועות נוער בעיר נאמדות באלפי שקלים לשנה"




הורים מתלוננים: "פעילות תנועות הנוער בעיר יקרה מידי". בוועדת נוער שהתקיימה אתמול (א') הוצגו דמי החבר השנתיים של תנועות הנוער והתמונה המצטיירת מדאיגה

אתמול (א') התכנסה וועדת הנוער, לאור פניות חוזרות ונשנות  של הורים בעניין דמי החבר הגבוהים שדגורשות תנועות הנוער. התלונות הגיעו עד לחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנוער מירב כהן, שדרשה התכנסות לבחינת הנושא. מהנתונים שהוצגו, עולה תמונה מדאיגה למדי, למרות שלרוב התנועות יש מסלולי הנחות וסיבסודים, עדיין ישנן משפחות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך המתקשות לשלוח את ילדיהם לפעילויות מהסוג הזה, עקב המחירים הגבוהים. הערכות שונות, מניחות כי הירידה ברישום של חניכים לתנועות הנוער, נובעת מהמחיר אותם ההורים נדרשים לשלם.

להל"ן חלק מהנתונים:

תנועת הצופים, המובילה בדירוג מבקשת ממשפחה שרוצה לשלוח את ילדה לפעילות  650 שקל דמי חבר לשנתיים. מחיר זה, ככל התנועות, אינו כולל את עלויות הטיולים ומחנות הקיץ במהלך השנה, אשר עומדים על ממוצע של 150 שקל ליום טיול. תנועת עזרא, גובה דמי חבר של 330 שקל בשנה, וגם כן גובה בממוצע 150 שקל ליום טיול. בני עקיבא, גובה 290 שקל לשנה, ויום מחנה ממוצע שלה עומד על 100 שקל. תנועת אריאל, גובה 265 שקל לשנה. מחנות העולים, גובים דמי חבר בגובה של 250 שקל לשנה, ובממוצע יום טיול עולה 130 שקל. בנוער העובד והלומד, דמי החבר משתנים בהתאם לשכונות השונות ונעים בין 100ל -570 שקל לשנה. בחישוב ממוצע של כלל הפעילויות, עלות שנתית לפעילות בחלק מתנועות הנוער יכולה להגיע למעלה מ- 2600 שקל לשנה.

בתום הישיבה ציינה כהן כי: " ביקשתי מכל תנועות הנוער שפועלות בעיר להציג את דמי החבר השנתיים שהם גובים מכל חניך וכמו כן את עלות הפעילויות והטיולים. מהנתונים עולה כי החברות בתנועת נוער עולה להורים לא מעט כספים, כאשר העלות השנתית עלולה להגיע לפעמים עד לכ-1,700 שקל ואף יותר. במרבית התנועות קיימים מסלולי הנחות למשפחות שמתקשות לעמוד בתשלומים, אבל במבחן התוצאה ישנן לצערי דיווחים לא מעטים על הורים שמחליטים שלא לשלוח את ילדיהם לתנועת נוער מתוך שיקולים כלכליים. אסור לאפשר למצב הזה להתקיים, אחרת התנעות יהפכו מכלי מגשר לעוד כלי שמפלג בין אלו שיש להם לאלו שאין להם. בוועדה מנינו מספר דרכים לפתרון הבעיה ואני מקווה שהתנועות והעירייה יאמצו אותן".

 

בין הפתרונות שעלו בישיבה לבעיה :הפתרון הראשון הוא - קופת סבסוד עירונית לכלל התנועות ביחד. הפתרון השני -  הפניית חלק מתמיכת העירייה אשר נאמדת במיליוני שקלים לטובת סבסוד חניכים מעוטי יכולת. ולבסוף, ניסיון אימוץ של חברות ועסקים גדולים של סניפי תנועות הנוער השונים בעיר.

כלל הגורמים יבחנו בשבועות הקרובים את הפתרונות , וידרשו לפעול בעניין בהקדם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה