היום יפגינו תושבי ירושלים, פעילי מגמה ירוקה והתנועה הירוקה, בככר דניה, נגד אישורו של פרויקט כביש 16 בכניסה לירושלים, תחת הנושא 'אנטי ט"ו בשבט'. במגמה ירוקה מסבירים, כי הפרויקט, אשר אושר לאחרונה בות"ל ועומד להתנגדויות משפטיות מטעם הציבור בימים אלה, צפוי להביא להרס מרביתו של יער ירושלים – הריאה הירוקה של בירת ישראל

פעילי פורום הארגונים למען יער ירושלים מחתימים בשבועות האחרונים מאות תושבים על התנגדויות משפטיות לפרוייקט.

ביולי 2011, אושרה בוות"ל תכנית לסלילת כביש 16, כביש גישה לירושלים הצפוי לחבר בין מוצא לרמת בית הכרם. במסגרת התכנית, מתוכנן מחלף ענק בלב יער ירושלים, על תוואי נחל רבידה. במקביל, מכיל הפרוייקט כביש גישה נוסף לגבעת שאול המסתעף ממחלף רבידה וצפוי לפגוע אנושות ביער. התכנית הוגשה להתנגדויות הציבור ב-6 לינואר 2012, לתקופה של 30 יום.

יער ירושלים הוא מאחרונות הריאות הירוקות שנותרו בירושלים, ותכניות בניה שונות מכרסמות בו כבר מזה שנים ומאיימות להעלימו לחלוטין. נחיצותו של המחלף מוטלת בספק על-ידי גורמים רבים, ומוצעות לו מספר חלופות שימנעו את הפגיעה ביער.

אופק בירנהולץ, יו"ר סניף ירושלים של "התנועה הירוקה", מאיר נקודה נוספת ביחס לפרוייקט: "מיליארד וחצי שקלים מכספי משלם המסים צפויים להיות מושקעים בפרוייקט חסר תועלת תחבורתית ממשית, אשר יהרוס את הריאה הירוקה האחרונה שנותרה לתושבי ירושלים. למעשה, מפקיעה ממשלת ישראל את רשות הרבים לטובת מעטים. ביער ירושלים מבקרים חרדים מהר נוף, נערים עולים מאכסניית יהודה, תושבי העיר ותיירים מכל הארץ. במקומו סוללים כעת כביש יקר שישרת רק בעלי רכב מעטים - זוהי מדיניות אנטי-חברתית. אנו קוראים לממשלה לפתח את רשות הציבור לטובת כלל הציבור, ולהשקיע בחלופות של תחבורה ציבורית לחיזוק צדק חברתי וסביבתי".

תושבי השכונות הסובבות את היער: בית הכרם, רמת בית הכרם, הר נוף ויפה נוף, בשיתוף עם ארגוני סביבה בראשות מגמה ירוקה ונציגי סניף ירושלים של מפלגת "התנועה הירוקה", התאגדו על מנת לעצור את סלילת המחלף כחלק מהתכנית.

המאבק להצלת היער נמשך קרוב ל-3 שנים וצפוי להגיע לשיאו בתקופה הקרובה. מבצעי החתמה על התנגדויות משפטיות נערכים מזה מספר שבועות, וימשכו גם בהפגנה. פעולות מחאה נוספות צפויות בהמשך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה