סטודנט, איבדת את כרטיס ה"רב-קו"? שלם קנס 150 שקל



אובדן כרטיס ה"רב-קו" לסטודנטים הירושלמים יעלה להם ביוקר, כך מתברר מנוהל של חברת "אגד". לטענת סטודנטים, הם התבקשו לשלם 150 שקלים עבור הנפקת כרטיס חדש, ורבים מהם ויתרו כלל על העניין עקב הסכום הגבוה. במשרד התחבורה לא מכירים את הנוהל המדובר

סטודנט בירושלים שמאבד את כרטיס ה"רב קו" שלו, ייאלץ לשלם קנס של 150 שקלים כדי להנפיקו מחדש, בנוסף לאישור על אובדן מעורך דין או אישור גניבה מהמשטרה, כך גילו לתדהמתם מספר סטודנטים אשר איבדו את כרטיסיהם לאחרונה.

מיותר לציין, כי עבור ציבור הסטודנטים מדובר בסכום לא מבוטל, אשר מהווה נטל של ממש, מעבר לעוגמת הנפש.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "כרטיס רב-קו המוטען בהסדר סטודנט תקופתי הוא בעל ערך רב. מדובר בכרטיסים שמוטענים בערכים גבוהים מזה של חופשי חודשי רגיל ונעים בין 363 שקלים ל-3,612 שקלים. על מנת לצמצם מקרי אובדן וניצול בלתי מוצדק של ההטבה לסטודנטים נקבע שמחיר ההנפקה המחודשת לכרטיס יעמוד על 150 שקלים. יש לציין כי תנאי זה, כמו גם אישור משטרה או עו"ד, הם באישור משרד התחבורה וכתובים במפורש בהסכם הנפקת הרב-קו, עליו חותמים הסטודנטים בטרם ההנפקה".

במשרד התחבורה לא מכירים את הנוהל: "נוסע שאיבד את כרטיס הרב-קו שברשותו, או שכרטיסו נגנב, נדרש לשלם 10 שקלים עבור עלות הנפקת כרטיס חדש. מעבר לסכום זה לא נגבה כל תשלום. אין צורך בהצגת אישור מהמשטרה או מעורך דין ומספיקה הצהרה של בעל הכרטיס", נמסר ממשרד התחבורה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה