חדש בעיריית י-ם: מחלקת שימועים לעבירות בנייה



לראשונה בישראל, עיריית ירושלים הקימה מחלקת שימועים לעבירות בנייה קלות באגף היועץ המשפטי לעירייה. מעתה, תושבים יוזמנו לשימוע בעייריה לפני שיוגשו נגדם כתבי אישום בגבין עבירות בנייה קלות. ההערכה בעירייה היא כי ההליך החדש יפחית את מספר כתבי האישום המוגשים לבית המשפט, בגין עבירות בנייה

"מחלקת השימועים" לעבירות בניה יוצאת לדרך: לתושבי ירושלים תהיה מעתה ההזדמנות להשמיע את טיעוניהם בפני העיריה - בטרם עבירות הבנייה בהן הם "חשודים", יידונו בבית המשפט.

מדובר במחלקה הראשונה מסוגה ברשויות המקומיות בארץ. על-פי החוק בעבירות קלות של מבנים מסוכנים אין כל חובה לערוך שימוע. מדובר בהליך ייחודי אותו מיישמת עיריית ירושלים לראשונה בישראל. קיום השימוע לא יבטל את סמכות העירייה להחליט על הגשת כתבי אישום או ביטולם.

הנאמר בשימוע לא מהווה חלק מראיות תיק העבירה ולא יעשה בו שימוש בהליך הפלילי, אם וכאשר יהא כזה בסוף התהליך. במהלך השימוע נרשם פרוטוקול הנשלח לצדדים. מבצעי העבירה רשאים להביא עימם לשימוע מלווה, מהנדס/אדריכל, עו"ד וכד'. המטרה, כאמור, היא השבת המצב לקדמותו ללא הליכים פליליים, הרשעה פלילית וקנס כספי.

דוגמה לעבירות הבנייה שיידונו במחלקה: סגירת מרפסות, בניית מרפסת מחוץ לקווי בנין ומחוץ לקווי מרפסות מאושרות, בניית מחסנים, השתלטות על שטח משותף/ציבורי, פתיחת חלון/דלת בחזית הבניין, פרגולות שלא ניתנות להכשרה ועוד. בתיקים אלו ההליכים המשפטיים אורכים במרבית המקרים בין 4-1 שנים. המטרה היא לייעל את השיטה, לחסוך בעלויות ובזמן ולהפחית את העומס על בית המשפט. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה