האם נדל"ן טוב יותר מצבאים?



אנחנו בוחרים בסביבה ירוקה – עמק הצבאים

הבחירות כבר מאחורינו אבל בהחלט אנחנו רוצים לחיות בתוך ריאה ירוקה וסביבה אקולוגית טבעית.

איזה כיף ביום שבת לצאת לפארק ירוק ולטייל בו. לחוש את האדמה ולחוות את הטבע, לקחת את הזמן מהעיר הגדולה והסואנת ולהגיעה למקום פסטורלי ולשמוע ציפורים מצייצות או סתם לחכות בתחנת אוטובוס ולראות צבי מטייל .

לצבאים החיים סמוך לשכונת הקטמונים בירושלים היה סיפור מאבק לא קל.

לאזור זה שכונה עמק הצבאים ע"י תושבי המקום הותיקים או עמק פרי הר אשר שימש למטעים ולחקלאות הגיעה בשורה לא משמחת בתחילת שנת 2000. קבוצות נדל''ן שהתעניינו להפוך את העמק לאזור מפותח לתעסוקה, מסחר ומגורים איימו על הישרדותם של חיות הבר והצבאים שוכני המקום.

עם הגשת התוכניות החל המסע של תושבי המקום לעצירת הבנייה ומאבק ממושך ואינטנסיבי על הקרקע ושמירה על חיות הבר וחלק הטבע שנשאר.  

בעזרת חלוקת פליירים, החתמה של אנשים באתר, סיורים מודרכים ואף הקמה של מאהל סטטי להסברה למבקרים הצליחו תושבי המקום ופעילים יחד עם גופים ירוקים כמו אנונימוס, מגמה ירוקה ובשיתוף עם ארגונים חברתיים כמו סניגור קהילתי, במקום, והקשת הדמוקרטית המזרחית להפיל את התוכנית.צילום- עמיר בלבן

עמק הצבאים משמש כבית גידול שלם לצבאי ארץ ישראל ויונקים למינם כמו דורבנים, שועלים ועוד  ו96 מיני עופות שמבקרים מידי שנה. אפשר למצא בעמק מגוון ביולוגי רחב של עופות, זוחלים, יונקים וצמחים שמוגדרים כמינים תחת סכנת הכחדה. פגיעה במרקם האקולוגי הייחודי של האזור אף עלולה הייתה להשליך על כלל בית הגידול של חיות וגידולי האזור.

החברה להגנת הטבע בשיתוף עם עיריית ירושלים והתחנה לחקר ציפורי ירושלים מזמינה את הקהל הרחב לפעילות ט''ו בשבט שתתקיים ביום שישי הקרוב ה25 לינואר בה ננטע עץ תמורת 10 שקלים לשימור העמק וחיות הבר בו. הפעילות באתר מתואמת לכל גווני האוכלוסיה ושמה דגש על חינוך למעורבות חברתית וסביבתית וחשיפת המבקרים למגוון תופעות טבע ייחודיות לירושלים וסביבתה.  

חשוב לדעת:

הצבי הארץ ישראלי היא  חיה חברותית (ומוגנת) ולא מאיימת אך נבהלת בקלות במפגש עם בני אדם לכן שימרו על קור רוח והימנעו מתנועות פזיזות ומאיימות.

כשאתם מטיילים באזור המנעו מהדלקת אש ואל תשאירו מאחוריכם שקיות וזבל כיוון שהצבאים יכולים לראות בשקיות אלה מקור אוכל אשר ירעיל את כיבתם. לכן חשוב להשליך את הזבל רק במקום הרחוק מסביבתם הטבעית.

צאו ותחגגו את שימחת האילנות ותגנו על החי והצומח כי אין לנו ולחיות ארץ אחרת.

נשיקות טלי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה