העיר ירושלים ידועה בהשתתפותה בהמון פרויקטים למען פיתוח העיר. חלק מפיתוח העיר הוא גם אירוח סטודנטים זרים מכל העולם, המגיעים אלינו ללמוד ולהשכיל. גם סטודנטים ישראליים מכל הארץ ומירושלים בפרט, מתארחים ולומדים בחו"ל. בתקופה האחרונה אני פוגשת בהרבה סטודנטים זרים שלומדים לאט את השפה העברית והתרבות הישראלית. אני מגלה בכל מפגש עם סטודנט או סטודנטית, עד כמה הם אוהבים את העיר והכי חשוב מבלים בה ללא הרף. לאן קהל הסטודנטים הזרים יוצא לבלות בעיר? איך אנחנו מארחים במקומות הבילוי את הסטודנטים הנלהבים? ועד כמה הם מכירים את חיי הלילה בעיר? תכינו את המתורגמן ונצא לדרך..

יותר ויותר סטודנטים זרים מדגישים כי את הפנאי מהלימודים והגעגוע לבית, הם מעבירים בערבים מהנים יחד עם חברים (חלקם ישראלים) במרכז העיר לרוב בברים מחתרתיים ואפלוליים. אל המועדונים הגדולים דחוסי הבליינים הם פחות מגיעים, אבל מידי פעם כשמגיעות קבוצות גדולות אפשר לראות אותם מבלים ורוקדים. אפשר לומר שהסטודנטים הזרים פיתחו סצנה חדשה של בילויים בעיר ולמען האמת היא מאוד מעניית (אותי לפחות). הברים אליהם יוצאים הסטודנטים החלו לתפוס תאוצה בקרב כל קהל הסטודנטים בעיר ושם אין צורך ביחצנים, הם פשוט מגיעים מידי ערב לשתות וליהנות.

במידה והסטודנטים מחליטים לבלות במועדון לילה בעיר, הם מעדיפים מקומות שפונים לקהל הסטודנטים, ששם גם חבריהם הישראלים נמצאים לרוב. אפשר להגדיר אותם ואת הסטודנטים הישראליים כקהילה קטנה. ברים, פאבים ומועדונים בעיר שמזמינים את קבוצות הסטודנטים המגוונים מכל העולם, דואגים לכך שיפיקו את מיטב הנאתם במהלך הערב ומפנקים אותם ביד רחבה. חשוב לציין כי סטודנטים רבים המגיעים מחול אוהבים לבלות די הרבה בעיר, למעשה בכל ערב ובמיוחד בסופי שבוע. הם מגיעים בקבוצות גדולות למקומות הבילוי ונהנים עד אור הבוקר. זה בוודאי קשה ללמוד שפה זרה, תרבות חדשה ולנסות ולהשתייך לחברה קיימת ויציבה מבחינה חברתית כמובן (יש כאלה שלא יסכימו איתי על המשפט האחרון).

הקשיים הרבים העומדים בפניהם לאורך הדרך, לא עוצרים אותם מבלות ולהכיר כמה שיותר ישראלים. לטענתם החום ואהבה בארץ מפתיעים אותם כל פעם מחדש. הגעגוע לבית ולמשפחה הרחוקה גדול, אך ככל שהם מכירים ומתחברים לתרבות הישראלית, הם מתנחמים ומתחזקים. קבלת הפנים והחיבוק שהם מקבלים בירושלים, מחמם את ליבם והופך את שהותם כסטודנטים זרים לכמה שיותר מהנה. לחלקם אף קשה לעזוב את הארץ בתום תקופת הלימודים האקדמית. היכרותם עם חיי הלילה הירושלמיים בהחלט גדולה. למרות עדיפותם למקומות בילוי מסוימים, הם פוקדים את מועדוני הלילה בעיר לעיתים לא רחוקות, וגם מבלים בברים, פאבים ומסעדות ליליות.

אין ספק שהסטודנטים הזרים אוהבים ועדיין למדים לאהוב את ירושלים, את התרבות הישראלית (והירושלמית בפרט) ואת חיי הלילה בעיר. מחמם את הלב לדעת שיש בעירנו מקומות בילוי רבים שפונים לקהל מעורב שכזה. מקווה שימשיכו להגיע לעיר סטודנטים מכל קצוות העולם, ללמוד ולהשכיל והכי חשוב לבלות כמה שיותר!

עד לפעם הבאה, צאו ותבלו.

זכרו- אם שותים, לא נוהגים!

שלכם,

יפית.     

 

  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה