האמת העירומה על מוצרי קוסמטיקה



לפעמים אני אומרת לעצמי, אולי הן כבר רגילות לזה, אולי החיות הטמיעו במודעות שלהן שזה חלק מהחיים. כלוב קטן, אוכל, וניסויים אכזריים מידי פעם בפעם. בסופו של דבר, רוב בעלי החיים המשמשים לניסויים אינם מכירים שום דבר אחר

בזמני הפנוי אני עוסקת בתחום היופי והדוגמנות, תחום שדורש הרבה טיפוח ושימוש בהרבה מוצרי קוסמטיקה. כשאני הולכת לאודישנים, לתצוגות אופנה או לסט צילומים, עלי לוודא שאני נראית במיטבי, מטופחת ומכוסה במיטב מוצרי הקוסמטיקה. החל מקרמים, בשמים, סבונים, שמפו ועוד הרבה מוצרים שבהם אני משתמשת ביום יום.

אך עם כל ה- "יופי" שבדבר, ישנו גם צד מאוד מכוער. כדי ליצר את מוצרי הקוסמטיקה, חברות הייצור לרוב מבצעות ניסויים על בעלי חיים. אי שם במרתפים אפלים, מתקיימים ניסויים על קופים, ארנבים, כלבים, חתולים עכברים. ניסויים קשים מאוד הגורמים סבל אדיר לבעלי החיים. החיות מוחזקות בכלובים מיום היוולדן יושבות ומחכות בשקט לניסוי הבא. לפעמים אני אומרת לעצמי, אולי הן כבר רגילות לזה, אולי החיות הטמיעו במודעות שלהן שזה חלק מהחיים. כלוב קטן, אוכל, וניסויים אכזריים מידי פעם. בסופו של דבר, רוב החיות המשמשות לניסויים לא מכירות שום דבר אחר.

לכן אני מקפידה לרכוש רק מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים. כיצד תזהו מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים ? תחפשו את סמל הארנב המפורסם. למרות שחברות רבות מוסיפות את הארנב על מוצריהן, חשוב לדעת שרבות מהן עושות זאת ללא פיקוח של גוף כזה או אחר ולמעשה, ייתכן והמוצר כן גרר ניסויים בבעלי חיים בדרך כזו או אחרת. כך למשל, ייתכן שהחברה המייצרת את השמפו אינה מבצעת ניסויים בבעלי חיים, אך הרכיבים בהם היא משתמשת לייצור הנוזל, יוצרו על-ידי חברות שכן מבצעות ניסויים. או ייתכן שאותה חברה מייצרת מוצרים דומים אחרים בהם היא כן מבצעת ניסויים על בעלי חיים, מה שגם מבטל את הזכות של אותה חברה להוסיף את הארנב למוצריה.

בארה"ב ובאירופה ישנה חקיקה וגופים מפקחים. עד שתהיה חקיקה ברורה בנושא בישראל עדיין כדאי לחפש את הארנב. כמו כן, אפשר למצוא באינטרנט רשימות של חברות שנבדקו ונמצא כי אינן מבצעות ניסויים בבעלי חיים. בישראל פועלת האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים (www.isav.org.il). שם ניתן למצוא מידע רב על הנושא.

 

 

 

 

 

 

 

PLEASE FOLLOW THE WHITE RABBIT



      

                               

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה