ענף טניס השולחן בירושלים נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות. מעבר לענפי הכדורגל והכדורסל מאות ילדים בני נוער ומבוגרים הצטרפו בשנתיים האחרונות להצלחה הגדולה של הפועל "שומרה" ירושלים בטניס שולחן

בטניס שולחן נחשבת הפועל ירושלים לאחד המועדונים המפוארים ביותר בישראל בענף עם לא פחות מ 15 קבוצות ייצוגיות תחת אגודה אחת, עשרות שחקנים מקצוענים ואף טיפחה מספר לא מבוטל של אלופי ישראל במרוצת השנים.

בעונה שעברה, באחת העונות הפחות טובות של המועדון בעשור האחרון נשרה הקבוצה הבכירה של המועדון לליגת המשנה על חודה של מערכה אחת. עונת המשחקים הנוכחית החלה לפני כשבועיים והמטרה של האדומים היא ברורה לחזור לליגת העל תוך שנה ובעיקר לחזור למקומם הטבעי , צמרת טניס השולחן בישראל.

לטובת המשימה החשובה צירפה הקבוצה בקיץ האחרון את איציק קלברס, אלוף ישראל לנוער ושחקן נבחרת ישראל לבוגרים בעברו אשר יצטרף לגיל ברכה שחקן נבחרת ישראל בעבר ביחד עם דודיק אלטרץ השלושה אמורים להוביל את ירושלים חזרה לליגה הראשונה. במחזורי הפתיחה ניצחה הקבוצה את שתי הקבוצות של העיר אשדוד בתוצאה 3:0 , ופתחה את עונת המשחקים ברגל ימין והראתה ליתר קבוצות הליגה  שהיא המועמדת העיקרית לעלייה השנה .

מי שעומד מאחורי טניס השולחן בירושלים הוא דודיק אלטרץ. אלטרץ נמנה על משלחת הספורטאים הפאר אולימפיים של ישראל לאולימפיאדת אתונה (2004) שם רשם הישג חסר תקדים שהגיע למקום החמישי בעולם. כמו כן השתתף אלטרץ באולימפיאדת בייגין (2008). באולימפיאדה האחרונה בלונדון סגר אלטרץ מעגל כאשר הוביל את נבחרת ישראל בטניס שולחן הפעם כמאמן ראשי.

אלטרץ מציין כי אכן הציב השנה מטרה לחזור לליגה הראשונה, אך המשימה הולכת להיות קשה מאד, היות וקבוצת הפועל רמת גן רכשה שחקן ששיחק שנים כמקצוען 15 שנים במעצמת הטניס שולחן האירופאי צרפת ועל כן המשימה הופכת להיות קשה מאד. 

לאחרונה חזר אלטרץ מהשתלמות מקצועית בסין , שהיא ללא ספק המעצמה הגדולה כיום בתחום טניס השולחן העולמי, 6 מתוך העשירייה הראשונה בעולם הם סינים,  שם ערך ביקורים במועדונים הגדולים של הנבחרת הלאומית והתעדכן על שיטות האימון המתקדמות ביותר בעולם.

לאגודה 7 מועדונים מרכזיים הפרוסים ברחבי ירושלים והסביבה מגילה שבדרום ועד פסגת זאב שבצפון, קריית יובל, רמות, רמת שרת ואף במעלה אדומים ובית שמש כאשר לכל המועדונים ישנה תוכנית אימונים אחידה וקבועה.תחת אגודת הפעל "שומרה" ירושלים רשומים כ- 400 שחקנים , מה שהופך את האדומים לאחת המועדונים הגדולים בישראל בענף אם לא הגדול שבהם. הקבוצות הייצוגיות של האגודה מתאמנות כ4 אימונים בשבוע בנוסף למשחקי הליגה המסתיימת בחודשים אפריל ומאי. 

אחת המגמות המפתיעות המתרחשות בטניס השולחן בירושלים הינה הנהירה של שחקנים מבוגרים חובבים לענף. הפופולאריות של הענף בבירה שהתפתח מאוד לאורך השנים באה לידי ביטוי גם  במספר רב של קבוצות הנרשמות בכל שנה לליגה למקומות עבודה.

מעבר לתמיכה היפה של אגף הספורט בעיריית ירושלים, בשבוע שעבר ערכה האגודה ערב הוקרה לשחקנים לקראת פתיחת העונה במהלכו הוקיר המועדון תודה לחברת שומרה על התמיכה שמקבלת משמעות נוספת נוכח המצב במשק והיעדר ספונסרים בענפי ספורט פופולאריים יותר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה