''יש להם כפות ידיים של תינוקות ''



האביב חלף והקיץ מגיע ואיתו גם החום הכבד בדרך אלינו. עם כל הכיף שבו, הקיץ טומן בחובו גם סכנה או שתיים, לא רק לבני האדם, אלה גם לבעלי החיים.
בני האדם יכולים לחזות את מזג האוויר, ויכולים להתאים לעצמם את הבגדים המתאימים כמו כובע נגד מכת שמש, בגדים קצרים וכפכפים או סנדלים שמגנים על כפות הרגלים שלנו מפני האספלט הלוהט. יש אומרים שבימי השרב הכבדים, האספלט כל כך לוהט שניתן לטגן ביצה

אספר לכם מקרה על חברתי הטובה, מקרה שקורה כל הזמן בימי הקיץ החמים ואני חושבת שזה יעניין הרבה מכם, הורים לחברינו המייללים והנובחים שלנו.

בשבת שעברה, בעלה של חברתי, רוני שמו, יצא עם הכלב הלברדור הזהוב והיפיפה שלהם לטייל ולרוץ איתו. רוני רכב על אופניו והכלב היה קשור ברצוע מאחור. בין העצירות, רוני שמר על כללי ''חכם בשמש'' גם עבור כלבו. הוא הביא עימו כלי מתאים מפלסטיק ומידי פעם מזג לכלב מים מבקבוקו. הכלב שתה וקישקש בזנב וכך חשב רוני שהכל בסדר והמשיך. לאחר הטיול בגן העיר, רוני שם לב שכלבו האט את הקצב והחל להתעכב ולהיגרר יותר מהרגיל. רוני, שאוהב את כלבו, צחקק בליבו ''הוא סתם כלב שמן ומפונק שכל היום בבית מול הטלוויזיה והמזגן''. רוני החליט לשחרר את הרצועה ולהאט את הקצב, והמשיך בטיול לכיוון הפארק הקרוב.

כשחזרו לביתם הכלב נשכב על הרצפה הקרה וחברתי איריס שמה לב שמשהו לא כשורה. היא קראה לו וניסתה לשכנעו שיקום ואף לפתות אותו בממתק לכלבים. אך הכלב לא קם. איריס ורוני מיד לקחו אותו לווטרינר. לאחר בדיקה מהירה, הווטרינר קבע כי הכלב נכווה בכפות רגליו באופן חמור עקב האספלט החם. ובנוסף, נפצע  מהזרדים העוקצניים והאבנים הקטנות והמחודדות שהיו בטיול בפארק.

סוף טוב הכל  טוב... הרופא הגיש לכלב טיפול מסור ואוהב והכלב בשלבי החלמה מתקדמים.

חברתי איריס מספרת: ''הכלב מחלים אבל עדיין קשה לו לעמוד על הרגליים. פעם היה מתרגש לצאת לטיול, אבל היום כשאני פותחת את הדלת ועומדת בפתח הבית וקוראת לו, הוא מרים את הראש מקשקש בזנב אך לא מתרומם. רואים בעיניו שכואב לו''.

חברתי איריס ובעלה למדו את הלקח על בשרם, יותר נכון על בשר כלבם, ואני מקווה שגם אתם הבנתם.

להלן כמה טיפים לכיצד להיות ''חכם בשמש" גם בשביל חברינו על 4.

  • להימנע מלטייל עם הכלב בשעות החמות של היום. עדיף בשעות הבוקר לפני השמש הלוהטת, או בשעות הערב והלילה.
  • להלן מתכון להכנת ארטיקים לכלבים: מכינים מרק עם גרונות, ושאריות בשר שנשארו מהשבת. ניתן להוסיף אבקת מרק אך חשוב ללא תבלינים. אחרי שהכל רתח והבשר מוכן,  לשפוך את תוכן הסיר לקופסת פלסטיק גדולה ולהכניס למקפיא. לאחר כמה שעות "בון אפטי". אני בטוחה כי כלבכם ינבח מרוב שמחה עם ארטיק בשרי שכזה.
  • מים מים מים... חברינו המייללים הגרים בחוץ זקוקים לקערה של מים ביום כדי לעבור את הקיץ הקשה בשלום. גם אם החתול לא שלכם וחי ברחוב , תפתחו את ליבכם ותמזגו לו קערת מים.
  • אני בטוחה שכלבכם לא יכעס אם תורידו מעליו את מעיל הפרווה הטבעי שעל גופו. אז  קדימה למספרה הקרובה לביתכם.
  • חשוב לשטוף את הכלב אחרי טיול ממושך בחול או בשדות. יכול להיות שכלבכם נשא עימו גלעינים קטנים ומעצבנים שנכנסו לו בין האצבעות או לפעמים למקומות לא כל כך נעימים כמו לאוזניים או לאף. חשוב לשטוף אותו. אך בגלל שאסור לחפוף את הכלב בשפמו בתדירות גבוהה, ניתן לשטוף במים בלבד, גם כדי לנקות אותו וגם לקרר אותו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה