בוא נקריב לחם - למה "חולבים" את הפרות



היום נדבר על נושא שרציתי לדבר אתכם כבר מזמן, אך הוא נהיה רלוונטי בימים הקרובים. חג השבועות קרב ובא, ואיתו מגיעה גם המסורת של אכילת מוצרי חלב.

האם יצא לכם לחשוב מדוע דווקא בחג השבועות לעם ישראל גוברת התאווה למוצרי חלב? בואו נחשוב יחד: על-פי המקרא, חג השבועות מתחיל שבעה שבועות לפני פסח, מפני שאלוהים גאל את בני ישראל מעבדות לחרות והשלים את החופש שלהם רק אחרי 49 ימים, וביום ה- 50 אלוהים נותן את התורה לבני ישראל ומקרבים 2 כיכרות לחם חיטה אחת לשניה.

לחג השבועות יש מספר שמות: "חג הקציר" - מהתקופה שסמוכה לחג שבמהלכה היה עם ישראל קוצר את החיטים בשדות, ומעניקם כמנחה לבורא עולם. "חג מתן תורה" - שם זה ניתן בעקבות המסורת לפיה ביום זה, אלוהים התגלה אל בני ישראל בהר סיני והעניק להם את עשרת הדברות. "יום הבכורים" - בחג זה היו מקרבים שתי כיכרות לחם שהיו עשויים מהחיטה שמבכירה בתקופה זו של השנה. וכמו כן, הייתה מתחילה התקופה שבה הביאו החקלאים את ביכורי פרותיהם לבית המקדש.

חג השבועות בבסיסו הינו חג של קציר. אז למה חלב ? על פי שיר השירים, אכילת חלב הינה סמל לחסד ולרחמים.

"חסד ורחמים" האומנם ? האם הפרות והעיזים שמפיקות את החלב זוכות לחסד ולרחמים ? המציאות לצערי רחוקה מכך. היחידות שלא "חוגגות" את חג השבועות הן הפרות שמפיקות לנו את החלב הנחשק כל כך.

ידוע לכל כי הפרות ה- "תעשייתיות" עוברות סבל רב מתחילת חייהן ועד לסופם המר. הפרות גדלות בתנאים של צפיפות ושל עבדות והיחס אליהן מחפיר ומזוויע. הפרות מקבלות הזרקות כדי שיכנסו להריון. כך תפוקת החלב שלהן עולה פי כמה וכמה. וכדי להוסיף על כך,  כדי שהעגל לא ישתה ו- "יגנוב" את החלב היקר, מפרידים בין הפרה לעגל בדקה הראשונה לאחר שהוא נולד. מישהו מכם צפה אי פעם במחזה של פרה שעגלה נלקח ממנה ? הצעקות של הפרה והעצב שבעיניה אומרים הכל. מחקרים גם הוכיחו כי רמת הרגש של הפרות כלפי עגליהן היא גבוהה במיוחד ואף זהה לרמת הרגש שאם מרגישה כלפי הילדים שלה. אז היכן ה- "חסד והרחמים" שמסמלת אכילת מוצרי חלב בשבועות?

בורא עולם נתן לנו הזדמנות והוציא את בני ישראל מעבדות לחרות. הגיע הזמן שהאדם ילך בדרכו של האל ויעניק את החירות לבעלי החיים.

ביום שישי הקרוב ה-10.5.13  החל משעה 12:00 לקראת החג –קבוצת ''מילק –אאוט'' הדוגלת בהפצת והסברת   מצבן  של חיות המשק  בשיתוף עם עמותת תנו לחיות לחיות ופרויקט vegan friendly . מקיימים  אירועי חלוקת אוכל טבעוני, ודוכני הסברה .

העמותות מחפשות עוד מתנדבים ובמיוחד לפעילות מיוחדת זו. הם מחפשים אנשים עם יכולות אפיה וכישורים מטבחים ללא מוצרי חלב הכל באווירה טבעונית ...

ירון, 052-5305030

http://www.youtube.com/watch?v=vSjwyUAOZSs

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה