אמש ציינו את יום ירושלים והעיר כולה צהלה ושמחה. גם הסטודנטים של האוניברסיטה העברית חגגו אתמול- יום חופש מהספרים והמבחנים! אבל החגיגה המרכזית התקיימה ביום הסטודנט/ לילה לבן שארגנה אגודת הסטודנטים בסמוך לציון תאריך יום ירושלים. איך הסטודנטים קיבלו את יום ירושלים? ולמה בוחרת האגודה לחגוג יחד עם הסטודנטים כל שנה בסמוך לציון יום ירושלים?

כל שנה אנחנו חוגגים ובגדול את ציון יום ירושלים ואני לא חושבת שכולנו יודעים למה? הרשו לי לשתף אתכם לסיבה:  יום ירושלים הוא יום חג לאומי הנחגג בישראל בכ"ח באייר, לציון איחוד העיר ירושלים תחת ריבונות ישראלית לאחר שחרור העיר העתיקה ומזרח ירושלים במלחמת ששת הימים בכ"ח באייר ה'תשכ"ז. היום נקבע על ידי הכנסת ב"חוק יום ירושלים". בנוסף לשמו הרשמי, יש המכנים את היום יום שחרור ירושלים ויום איחוד ירושלים, מתוך נקודת מבט הרואה בריבונות הישראלית בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים שחרור מעול כיבוש זר.

אחרי שכולנו מודעים לסיבה למסיבה, אפשר לעבור הלאה! לרוב אני מתעמקת בקהל הסטודנטים, משום שאני רואה אותם (וגם אני כלולה בתוכם) כילדים קטנים שמלמדים אותם את רזי החיים דרך השכלה, אחריות וערכים גבוהים. לסטודנטים יש דעה ורצון כמעט בכל שיח שעולה על סדר היום הציבורי ולקראת יום ירושלים, התעניינתי לדעת מה דעתם על ציון היום ומאיזו סיבה הם חוגגים יחד עם כולם (הרי לא את כל הסטודנטים מעניין ציון יום ירושלים, יש כאלה שפשוט אוהבים מסיבות טובות). אז אכן הייתה מסיבה טובה ומושקעת, יום סטודנט מושקע תקציבית והמון סטודנטים הגיעו לחגוג. אמנים גדולים ומכובדים הגיעו להופיע ולחגוג בעצמם את ציון יום ירושלים.

בהמשך הערב עלה הרכב מוסיקה ישראלי ומצליח מאוד "אינפקטד מאשרום" להופיע וגרמו לסטודנטים להשתולל עד אור הבוקר. "לילה לבן מוצלח", כך סיכמו הסטודנטים השיכורים את הערב החגיגי, באושר גדול שמחר הם לא לומדים. יחד עם השמחה, היו סטודנטים שבחרו לא להגיע לחגוג את הערב, האוכלוסייה הערבית. אל דאגה אני לא הולכת לדבר על פוליטיקה ובטח שלא להביע עמדה, אלא לומר בלב שלם שחבל היה לי לשמוע מגורמים שונים באגודה שסטודנטים ערבים לא השתתפו בחגיגות מבחירה. יודעים למה? זוכרים את הטענה שלי שלא את כל הסטודנטים מעניין ציון יום ירושלים, אלא לחלק זאת רק סיבה למסיבה טובה?  זו הנקודה! גם אם ציון התאריך לא נוגע לאוכלוסייה הערבית, הנה ההזדמנות לבוא ולחגוג יחד במקום שאמור ללכד ולא להפריד.

אגודת הסטודנטים מזמינה כל שנה את כל קהל הסטודנטים, להגיע ולהשתתף בחגיגות ציון יום הסטודנט/ לילה לבן בסמוך לציון יום ירושלים. הסמיכות מכוונת, חברי האגודה דואגים לחגוג את יום הסטודנט בסמוך ליום ירושלים משום שזו חגיגה גדולה, אווירת חג והכי חשוב: ירושלים זו העיר שבה הם צומחים וחשוב להם לשמוח ולחגוג עם העיר.  לכן מקיימים את יום הסטודנט בסמוך ליום ירושלים וכמו שהבנו, הסטודנטים חוגגים כמו שצריך! הופעות, אטרקציות ומסיבות, כאשר הדובדבן שבקצפת הוא יום החופש בציון יום ירושלים עצמו.

כך מקבלים הסטודנטים הירושלמים (והמהגרים ללימודים בעיר) את יום ירושלים וכמובן את יום הסטודנט/ לילה לבן בעיר המדהימה שלנו.

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם,

יפית.

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה