קופים מאוד דומים לנו, מאוד חברותיים ואינטליגנטים, נותני אהבה וחיבה אבל קופים הם לא חיות מחמד,הם לא צעצוע

ישנה אירוניה בלגדל קופיפון קטן וחמוד בבית. הם מתוקים רכים והלב שלי ממש נמס ויוצא אליהם, ממש כמו אנשים קטנים.ויש את אלו שמטיילים להם בגני חיות ורק חולמים לקחת איזה גור הביתה.החיים היו משעממים לי ולכם אם לא היינו חולמים.ויש את אלו שהשיגו לעצמם קוף. בארץ ישנו חוק האוסר גידול חיות בר כמו קוף. אבל לחלק מהאנשים פשוט לא אכפת. העיקר שיש להם איזה צעצוע חדש שהם יכולים להשוויץ בו.

ביער בן שמן ישנו פארק לקופים ולצדו מקלט לקופים שהוקם בעקבות הצער של בעל החיים הנפלא הזה.במקלט שוכנים כמעל ל- 200 סוגים שונים של קופים שרובם הוברחו ארצה על-ידי סוחרים ומטיילים. ולכל קופיף יש את הסיפור שלו. בגלל שהחוק אוסר לגדל אותם אנשים עושים את זה בדרכי סתר מסוכנות.סיפורה של הקופה חווה התחיל בג'ונגל הרחוק באסיה. היא וכל המשפחה המורחבת שלה גדלו בהרמוניה מושלמת בטבע.

סוחרים שראו  הזדמנות לעשות כסף על חשבון החיות האומללות, הגיעו למקום עם רובים.שאגת הזהרה קיבצה את כל הקופים כדי לשמור על הקטנים וללא כל היסוס,הסוחרים ירו בקופים הבוגרים שניסו להגן על הקטנים. אחרי כל השאגות והמהומה שכללה דם על הרצפה, לא היה מי שיגן על הקטנים. הציידיםלקחו את חווה ואת בת דודתה שהיו מבוהלות עד מוות.את חווה הם הכניסו לתוך שק ואת בת דודתה שהשתוללה וצרחה הכניסו לתוך מגירה קטנה וצפופה שבה היא לא יכלה לזוז. כך עברו להם מספר ימים במהלכם שתי הקופות עשו את צרכיהן על עצמןכשהן סגורות ומפוחדות. מזלה של בת דודתה של חווה לא האיר לה והיא לא הצליחה להגיע ארצה.אבל לסוחר לא אכפת כי על חווה הוא הרוויח 2,000 $.וכך הוא מכר את חווה התינוקת למשפחה שמאוד רצתה קופיף קטן ונעים.הם הכניסו אתה לתוך כלוב קטןוחווה שהייתה נסערת ולא הכירה את הסביבה החדשה שלה, התחילה להתנהג כמו קוף אמיתי.לגעת בשקעים, לתפס ולהפיל, לפתוח ארונות ולהתעניין, ומי שהיה מפריע לה בדרך היא הייתה נושכת אותו וצורחת.לבד בבית הם לא יכלו להשאיר אותהוכדי להציל את כספם הם החליטו למכור אותה ואז שוב היא עברה לבית חדש לכלוב חדש. המשפחה לא ידעה איך להתמודד עם הנשיכות והם החליטו להביא אותה לפנימייה של ילדים ושם חווה גדלה בלי חברה לבד בתוך הכלוב. אף אחד לא הוציא אותה ולא נתנו לילדים להתקרב אליה כי היא הייתה מסוכנת. לאחר כמה שנים איש טוב עבר שם וראה את מצבה והתקשר לרשות הטבע והגנים והם הביאו אותה לעמותה.

ויש את צ'קיטה,קופת גונון ירוק. את צקיטה מצאו אצל סוחר במגדל העמק. הסוחר הגיע למסקנה שאי אפשר לגדל קוף בביתובשביל להציל את כספו הוא החליט למכור אותה. ליאור מחברת מיקמיק שמספקת מזון לבעלי חיים שמע על המקרה והחליט להציל אותה. הוא וחברו קנו את צקיטהוהביאו אותה לעמותה.

 

 

צילום: איתמר רותם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה