חום יולי אוגוסט של בעה"ח - טיפים



השמש מחממת,הרצפה יוקדת והאוויר עומד מלכת ולא זז... רק מידי פעם משב רוח קל שעובר גורם לנו להרגיש כאילו דרקון קטן נשף עלינו להבות כרגע...

בימים אלה  בזמן שרובנו נועלים סנדלים ולובשים גופיות, וחלקנו נהנים מתחת למזגן או בורחים לים, החברים  על 4 לא יכולים לפשוט את הפרווה שלהם,לא פשוט ולא קל להם תחת גלי החום של יולי אוגוסט.

הנה כמה טיפים לשמירה על חיית המחמד שלכם פעילה ובריאה בזמנים החמים:
ים,שמש,קרם הגנה ומדוזות זהירות:אהבה לים היא לא רק לאנשים. גם כלבים מאוד נהנים מאטרקציה זו. אך יש לא מעט כלבים שיעדיפו להישאר רחוק מהים. לכן נשאלות שלוש השאלות הקריטיות לפני הבאת כלב לים.

- האם הכלב שלכם חברותי, לא תוקפן וממושמע ?

- האם הכלב יאהב את החול ואת הים ולא רק אתם?

- האם הכלב שלכם בריא ?

אם  עניתם בחיוב על  כל השאלות עליכם להיות זהירים   בשמש גם עם כלבכם וזכרו כי הסכנות בים זהות לנו ולכלבים.

זפת-אל תיקחו את כלבכם קרוב למקומות שאתם יודעים שיש שם זפת. זפת שנדבק לפרווה מתקשה וקשה להסרה. אל תנסו להסיר זפת עם טרפנטין או נפט, אלו יצרבו את עורם. השתמשו בשמן צמחי ואם זה לא מצליח  פנו לווטרינר.

שמש-עומס  החום יכול לפגוע גם בבעה"ח  חשוב מאוד להקפיד שלכלב יהיה מקור מים זמין ויציב בכל זמן השהיה שלכם בים וגם מקום מוצל מתחת למטריה או ברזנט כי כלבים,שלא כמו אנשים,אינם יכולים לפשוט את הפרווה שלהם ולהשתזף .כלבים מצננים את הגוף שלהם בהלחתה (נשימה) . לכן אם אתם רוצים לפנק את כלבכם בים תגיעו  לא בשעת עומס החום. כלבים סובלים בחום כבד ועלולים להתייבש.

קרם הגנה-קרם הגנה לא רק לאנשים,לכלבים שיש להם פרווה דלילה ועור חשוף מומלץ למרוח קצת קרם הגנה מפני השמש שלא ישרפו.

זכוכיות ומדוזות- הרחיקו מהסביבה שלכם פסולת וזכוכיות בסביבה .דבר זה יכול להסתיים באסון ולפצוע אותו( וגם אתכם) .כמו כן יש כלבים שמסתקרנים ממדוזות ומכניסים אותן לפה. במקרה זה יש לשטוף את הפה במים רגילים (לא מי ים)ולהתייעץ עם וטרינר.

אחרי הבילוי- אחרי הרחצה בים חובה לרחוץ את הכלב ביסודיות כדי להוריד ממנו את  החול והמלח.דבר זה יכול לגרום לאי נעימות וגירודים.

אל תשאירו אותי באוטו: בימים החמים הטמפרטורה באוטו יכולה בתוך דקות להגיע ליותר משישים  מעלות צלסיוס. אל תשאירו את חיית המחמד במכונית אפילו לא לרגע. מ-ס-ו-כ-ן !!!

זהירות הרצפה לוהטת:תעשו ניסוי ותניחו את כף היד שלכם לכמה שניות על האספלט בשעות הצהריים. לא נעים...שורף נכון ? הרצפה לוהטת וחמה. כפות הרגלים של הכלבים גם כן רגישות. תנסו לדגדג את כף הרגל של חיית המחמד שלכם. נכון שהכלב/החתול הרגיש זאת והרגל קפצה ? מכאן אפשר להבין שכפות הרגלים של חברינו על 4 מאוד רגישות. בימים של קיץ כשהמדרכות לוהטות, אנחנו בני אדם נועלים נעליים / סנדלים שמפרידים בין המדרכה לרגל . כל עוד  אין  סנדל מיוחד ונוח לכלבים, צאו  איתם בשעות הערב או בשעות הבוקר המוקדמות ותזהרו מעמידה ממושכת במעברי חציה וברמזורים. תנסו למצאו פינה מוצלת. לא מעט כלבים מגיעים מידי שנה לווטרינרים בגין כוויות ברגליים. זה לא נעים וזה כואב.

הילדים משתוקקים לכלב או לחתול:הקיץ בא וגם החופש הגדול. זמן טוב לאמץ חבר חדש למשפחה. ולילדים יש המון זמן פנוי כדי לטפל וללמוד על הצרכים של חברינו על 4.רק תזכרו שבסופו של דבר אתם אלה שתטפלו בכלבים.

לסיכום:הקיץ עוד לפנינו והחוםכבד ויש בע"ח  שלא זכו לבית. שימו בחוץ בצל קערה עם מים, במקום  שכלבים וחתולים מרבים לשוטט וככה תצילו נפש חיה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה