חום יולי אוגוסט - פרק ב



לשמחתנו ולצערנו הגיעו הימים החמים שבהם אין טעם להתעדכן כל יום בתחזית מזג אוויר כדי לשמוע על עומס החום הכבד

אמרים שלאהוב זאת דאגה ואכפתיות ומי שלא אוהב לא עושה. ימי האהבה מורגשים באוויר ויחד איתם החום הכבד. אספתי בשבילכם כמה טיפים חשובים שבעזרתם תוכלו לצננן את חברינו על 4 וכך לעזור להם לעבור  את הקיץ החם..

צינון הגוף: לחלק גדול של חיות המחמד, להצטנן מתחת לממטרה או זרם מים פושרם הוא תענוג של החיים. עם זאת, יש בעלי חיים שלא אוהבים את רעיון ההרטבה כמו חתולים ולא מעט כלבים שאיתם חייבים להתנהג בזהירות. הצינון בא לא רק במקלחת, רבים מבעלי החיים יעדיפו  לשכב על מגבת רטובה על הרצפה כדי לקרר את גופם.

רחיצת כלבים וחתולים בקיץ: רחיצה היא אינדיבידואלית לכל חתול וכלב בנפרד. להבדיל מכלב,  אין צורך לרחוץ חתול באופן קבוע כי חתול הוא חיה מאוד נקייה  שמבלה זמן ניכר מחייה בניקוי עצמי.

לעומת חתולים, כלבים זה סיפור אחר . בטבע, הכלבים אינם מתרחצים. לכן המקלחת שלהם תהיה יותר תכופה. לשאלה "מתי וכמה" התשובה היא כמה שצריך וכמה שפחות. כלבים, שלא כמו אנשים, אינם מזיעים. אם כלבכם מריח טוב ונקי ועברו מספר חודשים, אל תרחצו אותו. אם קילחתם אותו אתמול והיום הוא נכנס לבוץ, תקלחו אותו.

יש לרחוץ רק בתכשירים שמיועדים לבעלי חיים ביעוץ של מומחה. את כל המיתוסים כגון "שמעתי שסבון לילדים טוב לקלח את הכלב" או "סבון כלים טוב בגלל שהוא עדין לידיים" חייבים לפסול כי זה לא נכון. אלו רק יזיקו לבעל החיי. מקלחת עם תכשיר נכון שתואם אישית ימנע ריחות לא נעימים ואף יקל על בעל החיי עם ההתמודדות של הימים החמים.

מים וקרטיבים: מים...מים...מים... וששון.... תקפידו שכל הזמן תהיה קערה נקיה מלאה במים באזור של בעל החיי שלכם. בימים חמים אלו, הבקטריות מתרבות במהירות. לכן תשמרו על הכלים נקיים (קערת האוכל והמים) ולא תחת השמש. כדי שהחיה שלכם תעבור את הקיץ בשלום ללא מחלות. מים קרירים בשעות העומס יכולים לעבוד טוב מאוד כדי לצנן את גופם הפרוותי. ויש כאלו שיעדיפו לשחק עם כמה קוביות קרח. אבל אף חיה לא תתנגד לקרטיב מרק עוף. ההכנה פשוטה ודורשת מספר דקות בלבד. לזרוק כמה גרונות לתוך סיר מים רותחים, לבשל כמה דקות (ללא תבלינים), למזוג לתוך קופסא מפלסטיק וישר למקפיא... לאחר כמה שעות bon appetite"..." תענוג לשפם .

תספורת נכונה והברשה תקל על חיית המחמד: בקיץ הפרווה של בעל החיים שלכם מתחילה לנשור באופן טבעי כדי להחליף את שיער החורף לשיער הקיץ שהוא יותר דליל וקצר. ההברשה היומית עוזרת לתהליך זה. כמו כן מומלץ במידת הצורךלשלוח את הכלב לתספורת . כלבים רבים אינם רגועים במהלך תספורת ועשויים לפצוע את עצמם בקלות תחת ידיים לא מיומנות.

מעבר למרכיב האסתטי, חשוב לזכור כי כל בעל פרווה ארוכה הוא בית גידול מושלם לקרציות ופרעושים. עדיף פרווה קצרה בקיץ. רק לא קצר מידי, כדי שהעור לא יהיה חשוף לשמש.

פרעושים וקרציות אוהבים חום: עקב עליה בטמפרטורות ישנה עליה ניכרת בפעילות ההתרבות של הפרעושים והקרצית. הם אומנם קטנים אך עושים המון בעיות. בעל חיים שלא מטופל כראוי יכול לאבד דם  והדבר אף יכול להיגמר במוות החיה חלילה.

זהירות נחשים: בימי הקיץ החמים הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ומחפשים מזון. יש לנקות את החצרות מגרוטאות ועשבים המהווים מקום מסתור לנחשים.

הכשת נחש אינה נעימה כלל. אדם שנתקל בנחש צריך לשמור ממנו מרחק. לחתולים ולכלבים נחש יראה כמו משחק והוא ינסו להתעמת איתו. במידה ויש חשד שחיית המחמד שלכם הוכשה, יש ללכת לקבל טיפול רפואי במהרה. בדרך כלל סימן הזיהוי הוא נפיחות או בצקת בחלק הקדמי של הגוף או בראש. הנפיחות יכולה להיות מלווה גם בשינוי צבע במקום שהנחש הוכש.

ותזכרו שחיות יודעות להחזיר אהבה כפולה ואם תטפלו בהם נכון הם יעניקו לכם דבר שלא נמדד בכסף.

שיהיו לנו יחד ימים חמים ומתוקים, שלכם בבלוג הבא טלי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה