הם מתעללים גם בסוסים



תופעת ההתעללות בסוסים וחמורים באזור ירושלים הצטמצמה ב- 30%. האם זה בגלל הגורם הכלכלי הכרוך בהחזקת בעלי החיים או האם התחלנו לצאת מהקופסה ולהתחשב בהם..

נטישה, ניצול ופגיעה בחמורים וסוסים מתרחשים יום יום ברחובות ובחצרות האחוריות של הבתים באזור ירושלים

מידי שנה, עשרות סוסים וחמורים פגועים, מותשים פיזית ונפשית, מגיעים לשירות הווטרינרי של ירושלים לקבלת טיפול רפואי. בחלק גדול מהמקרים זה נגמר במוות.

תופעה ניצול חמורים וסוסים קיימת  בכל רחבי הארץ. מי לא נתקל אי פעם במוכר האלטע זעכן שמובל בעזרת סוס או חמור רזה עייף ומיוגע, שמושך עגלה גדולה וכבדה ועליה תכולת הסוחר, ולמרות שאנו חיים במאה ה- 21, באותו הרגע אנו חוזרים בזמן ,לתקופה שעדיין לא המציאו את הסמארטפון. משעשע ובו בזמן עצוב להחריד.

לשמחתנו, ישנם שומרי חוק שלקחו את המושכות לידיים ובזכות האכיפה היום יומית שהם מנהיגים, הסטטיסטיקה מראה לנו ירידה משמעותית בפגיעה בסוסים וחמורים. בשנת 2011 הגיעו לשירות הווטרינרי כ- 33 סוסים ו- 32 חמורים. בשנת 2012, 18 סוסים ו- 36 חמורים, ומתחילת 2013 עד היום כ- 9 סוסים ו- 12 חמורים., בתקווה שלא יהיו נוספים.

הסיבה לכך מתחלקת לשתיים:

  1. האנושות מתקדמת: חמורים וסוסים משמשים את האדם פחות ופחות כל שנה, בזכות הקידמה  אנחנו  אט אט מעדיפים להשתמש במיכשור ובכלים השונים הקיימים כתחליף לבעלי החיים.
  2. כסף... כסף... כסף !!! הגברת האכיפה בשלוש השנים האחרונות מוכיחה את עצמה. יותר ויותר קנסות מחולקים לבעלי סוסים וחמורים, מה שגורם להם לחשוב פעמיים לפני שמזניחים את בעל החיים, מרעיבים אותו  או מאפשרים לו לשוטט לבד.

לדעתו של דר' זהר דבורקין, מנהל השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים, אחד מהמובילים של האכיפה למען זכויות סוסים וחמורים, בעליהם של סוסים וחמורים מבינים יותר ויותר שעליהם לשמור על בריאות החיות, תזונתן ולדאוג שלא ישוטטו לבדן.

"ישנם מקרים בהם אנו מקבלים איומים במהלך ביקורים אלו, אך בסופו של דבר ההרתאה שלנו היא די חזקה" אומר ד"ר דבורקין. "הבעלים של החיה יודע שהוא חשוף לקנסות כבדים ובמקרים בהם אנו לוקחים את החיה לפיקוח מספר ימים, בעל החיה חשוף גם לתשלום עבור הוצאות ההובלה, אוכל והחזקת החיה בפיקוח."

כל תלונה על התעללות שמתקבלת בשירות הווטרינרי נבדקת ונבחנת לגופה. אנשי השירות הווטרינרי מבצעים ביקורות אצל בעלי סוסים וחמורים ומוודאים את התנאים בהם הם מוחזקים. בעליהם נחקרים ובהרבה מהמקרים מתקבלת החלטה לקחת את החיה מבעליה, לבדיקות בשירות הווטרינרי.

הסוסים והחמורים היו לצד האדם מאז ומתמיד וסייעו לאדם בכל המטלות הקשות שלו כדי לשרוד ולהתקיים. החל מהבאת האדם מנקודה א' לנקודה ב' ועד לחרישת שדותיו של האדם למען יוכל להאכיל את בני משפחתו. הכבוד שעלינו לחלוק לחיות אלו הוא הרבה יותר מאשר הכבוד שמעטים מאיתנו מזלזלים בו לצערנו, ומתייחסים לחיות אלו באכזריות בלתי נסבלת. איפה היינו בלעדיהם?!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה