וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב-אֱנוֹשׁ במיוחד בראש השנה



הפסוק בספר תהילים אומר " וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב-אֱנוֹשׁ, לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן" והיין אכן משמח אותנו, מצחיק אותנו, מעציב אותנו ובעיקר גורם לנו להיות הרבה דברים שאנחנו לא. אין אחד שלא יודה, שמידי פעם כייף ללבוש מסכות שונות, לשחק תפקיד אחר ללילה אחד וכל זה קורה בעיקר כשמגיע החג. אף פעם לא הצלחתי להבין למה, בואו נברר

ערב ראש השנה  עוד רגע כאן, ההכנות בעיצומן וההתרגשות לקראת קבלת השנה החדשה גוברת. כמובן שחלק ניכר מן החג הוא ללא ספק האוכל שזורם לשולחן ללא הפסקה, לא נשכח את המשפחה החמה שבאה להתארח והכי חשוב היין! יין או לצורך העניין אלכוהול, תמיד מהווה עניין בחגים ומי כמונו היהודים אוהבים לשתות. בכל חג מנצלים את ההזדמנות סביב השולחן ,לשתות בקבוק שלם, להיזכר יחד עם הדודים בזיכרונות הילדות הרחוקים  ובעיקר לשיר שירי ארץ ישראל.

כל העניין המשפחתי הזה מקרב מאוד ואפילו גורם לי להזיל דמעה, אבל מה היה קורה אם היה אסור לנו לשתות כל כך הרבה בערב החג?  אני אומר לכם, האמא הייתה רבה עם הדודה שמבקרת את העוף המוצלח שלה. אבא היה מתווכח על על פוליטיקה  בישראל עם דוד רחוק וקשיש שטוען שהיה מקורב מתישהו לראש הממשלה. הילדים הקטנים היו מתרוצצים בכל פינה ומשחיתים לאמא את חדר השינה, כשהיו מציירים לה גרפיטי על הקיר מאריזת האיפור החדשה שקיבלה מאבא לחג. הכול אמת לאמיתה! ישראלים זקוקים לאלכוהול בחגים כדי שהערב יעבור ללא נפגעי חרדה.

ישנן משפחות שילכו על המודל הקלאסי של "יין בערב חג זה נחמד", אבל ישנן משפחות שפחות מבר אקטיבי של חתונה מפוארת לא יתקבל בשום צורה . החל מיין ועד לוויסקי משובח, יושבים סביב שולחן החג ומדברים שטויות. מה שמצחיק הוא שהשטויות האלה באמת מצחיקות ומבדרות אותנו. למרות כל הדיבורים, אי אפשר לקחת מחגי ישראל את הקסם שלהם ואת אווירת המסורת. הם חלק בלתי נפרד מחוויית החג! מי צריך מועדונים, ברים וכדומה בערב החג, כשיש משפחה שכזאת ממש בסלון מיד עם סיום ארוחת החג.(הייתי ממליצה על כך גם בימי שישי רגילים)

לפחות ערב אחד בשנה אנחנו נהנים ללבוש מסכה ,לשחק תפקיד ראשי בשולחן החג (יש כאלה שהאלכוהול לוקח אותם צעד אחד קדימה בהצגה) ובעיקר להיות מישהו שאף פעם לא יוצא לנו  להיות- רק בערב (השיכור) של החג. ברשותכם נחזור לשולחן החג, אבל הפעם אלכוהול חי וקיים. אמא לא רבה עם הדודה (היא תבקר את העוף שלה שהיא תגיע הביתה), אבא לא יתווכח עם הדוד הרחוק והקשיש שהיה החבר הכי טוב של בן גוריון (הוא פשוט לא יפסיק לצחוק עליו יום למחרת) והילדים הקטנים? אם תתנו להם שלוק אחד יותר מידי הם יירדמו כמו נסיכים ונסיכות קטנים.

איזו אמת אנחנו מעדיפים? ערב חג ראש השנה ללא אלכוהול או רווי באלכוהול , שמחה ואור?! אין ספק בכלל שהאלכוהול תמיד ינצח- ובכך אסכם: ויין ישמח לבב אנוש. ככה אנחנו הישראלים- אם אין משהו שידליק  את האווירה אנחנו לא נוכל לייצר אותה לבד (רק נתלונן). וזאת הסיבה שאני אוהבת להיות ישראלית. אנחנו עם מיוחד, עם חגים נפלאים י ומסורת מדהימה.

חג שמח ירושלים- וחג שמח לכל בית ישראל.

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה