חגי ישראל ומה שבניהם



בכל חג יש אווירה אחרת, מסיבות שונות ובעיקר כאב ראש מטורף. אנחנו הישראלים אוהבים להתלונן ולבקר את החופש הארוך וה"סבל" מכל ארוחות החג, אבל נקיים את כל המנהגים לפי הספר. בכל שנה בתקופת החגים אני מרגישה צורך לכתוב כמה שיותר על כל חג ולהביע את דעתי. למה? כי אני יהודיה טובה שאוהבת להתלונן ולבקר את תקופת החגים, אבל חוגגת אותם בדיוק כמוכם

ראש השנה כבר מאחורינו, בירכנו, איחלנו ואיך אפשר שלא- גם אכלנו (אכלנו הרבה). השבוע יום הכיפורים חל בשבת, כולנו יוצאים לטייל ברחובות העיר כדי להעביר כמה שיותר זמן בלילה ובבוקר נישן עד לצאת הצום. ערב יום כיפור הוא חגיגה בפני עצמה למרות שלמעשה אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ולהתענות על חטאינו. אבל אני קוראת לזה- מפגש חברתי מושלם. תחשבו על זה: אנחנו משקיעים בלבוש לבן, חדש ויפה, מתבשמים (בנות מתאפרות ויש כאלה שאפילו מגזימות בעקבים- אני מזכירה לכם שאסור להתבשם ולהתגנדר בכיפור), מגיעים למקום מרכזי בעיר שבו נפגשים כל שנה ומבלים יחד עד הבוקר. חסרים אלכוהול, סיגריות ומוסיקה כדי להשלים את זה לבילוי שגרתי. חלק מאיתנו אכן מגיעים לבית הכנסת ומתפללים ביום הכיפורים, אך רובינו לא באמת מבצע את המוטל עלינו. כלומר, אנחנו צמים כי צריך אבל לא משקיעים מחשבה עמוקה במעשינו בשנה שחלפה.

מה שהכי מצחיק אותי, בצאת הצום יוצאים לבלות! במעבר חד כמו סכין אנחנו חוזרים לשגרה ומצפים כבר לחג הבא- סוכות שזה חג שכולו מסיבות. שלומית בונה לכולנו סוכה, מקשטת אותה ויחד איתה אנחנו מארחים בכל שנה כל מי שבא. זו מצווה לארח בסוכות (אני מחדדת לכל מי שלא היה בטוח). ערב חג כולם בסוכה, סובלים מיתושים אוכלים בצפיפות ובחד פעמי, כי לאמא כבר אין כוח לשטוף כלים. אחרי שהמבוגרים הולכים לישון- מרימים מסיבה מטורפת בסוכה (שאף אחד לא ישכח את הצ'ק אין). לאורך כל החג יחצנים מפציצים את דפי הפייסבוק שלנו בהפקות חד פעמיות במיוחד לחג הסוכות, מפתים את כולנו להגיע למועדון ולבסוף? אותו מועדון, אותה מוסיקה, אותו קהל בתוספת כמה קישוטי סוכה של אחד היחצנים מהבית תלויים על הקיר. ממש אווירה של חג.

אבל מה כולנו אוהבים הכי הרבה בחג הסוכות? אני אומר לכם- חול המועד! חופש, קניות, מסיבות והרבה אלכוהול. ישראלים טובים לא? אבל אחרי החגים כולנו נחזור לעבודה, ללימודים ונמשיך לקטר על תקופה ארוכה, מיותרת ומעייפת בעיקר. שכחנו במהירות כמה חגגנו, השתוללנו ולגמנו אלכוהול ללא סוף במסיבות הכי שוות בעיר (בחייאת!).

אחרי שהבעתי את דעתי ללא צנזורה, אפשר לסכם כפי שכתבתי בהתחלה- אנחנו הישראלים אוהבים לקטר ולבקר את החופש הארוך וה"סבל" מכל ארוחות החג, אבל נקיים את כל המנהגים לפי הספר.  ועצה קטנה לשלומית: קצת נדוש שכל שנה את בונה לנו את הסוכה, תני קצת לגברים לעשות את העבודה השחורה!

חג שמח, מלא בתובנות וחשבון נפש.

עד לפעם הבא, צאו תבלו ותיהנו.

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה