תחרות שפה עיצובית לכנסת



מאות סטודנטים מבתי ספר לעיצוב גרפי בכל רחבי הארץ גדשו השבוע את משכן הכנסת, במסגרת יום פתוח שהתקיים למתעניינים בהשתתפות בתחרות

במהלך היום סיירו הסטודנטים ברחבי הפרלמנט, למדו על מאפייניו ומסריו והאזינו לתדרוכים מפי דובר הכנסת, יותם יקיר, ומנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית השותפה לפרוייקט, גדי מרגלית.
 

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין: "הכנסת מתקשה להסביר את עצמה, לתת מידע במה היא מתעסקת, לבדל את עצמה מהממשלה, מחבר כנסת זה או אחר הפועל בה ובמיוחד לבדל את עצמה מאירועים שליליים שמתרחשים בה. שפה עיצובית חדשה יכולה ליצור עבורנו את הגשר הזה לציבור. התלבטנו האם לפנות לשורה של מעצבים מהשורה הראשונה ולהזמין מהם הצעות. אט אט בשלה בנו ההכרה שאנחנו מחפשים דווקא את הסטודנטים לעיצוב גרפי. אנחנו רוצים מבט צעיר, חדש, עדכני על הכנסת כזירה פוליטית חברתית".
 
בשבוע הבא יתקיימו שני "ימים פתוחים" נוספים ובסך הכול בהם ישתתפו למעלה מ- 500 סטודנטים מכל רחבי הארץ.
 
הסטודנטים הנרגשים שמעו סקירות מדובר הכנסת יותם יקיר וממנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית גדי מרגלית על המסרים שהכנסת מבקשת להעביר במסגרת העיצוב החדש: "הכנסת היא מפעל חקיקה מהגדולים בעולם, אשר משפיע על כל אורחות חיינו. המתרחש בה מועבר לציבור בשקיפות חסרת תקדים. זהו בית העם, אותו אנחנו מבקשים לבדל מהמערכת הפוליטית ומהרשות המבצעת".
 
כמו כן פורטו מרכיבי ההצעות הדרושים לצורך השתתפות בתחרות: לוגו, נייר מכתבים או כרטיס ביקור, עיצוב עמוד בית לאתר האינטרנט של הכנסת או האפליקציה הסלולרית של הכנסת. מרגלית הדגיש כי הכרחי לשלב בהצעות העיצוב את סמל המדינה ולתת לו משקל. לשאלות הסטודנטים השיב כי על סמל המדינה להופיע כפי שהוא ללא שינוי או מניפולציה.
 
קרדיט צילום: דוברות הכנסת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה