אלימות בדרך הביתה



תחקיר שערכה מחלקת החדשות ברדיו ירושלים העלה כי תלמידי בית הספר 'השלום' בעיר סובלים מאירועי אלימות חוזרים ונשנים על ידי תלמידים בגיל מבוגר יותר המצטרפים לנסיעה

אלפי תלמידים משתמשים בכל בוקר וצוהוריים בהסעות, בדרכם הלוך ושוב מבית הספר. חווית ההסעה יכולה להיות נעימה ומהנה עבור הילדים, המבלים זה עם זה גם מחוץ לשעות הלימודים - אך מה קורה כשהיא הופכת לסיוט עבור הילד?

תלמידי בית הספר 'השלום', בעיקר אלה המשתייכים לכיתות הנמוכות, סובלים מאירועי אלימות.

שירה (שם בדוי) מספרת לנו על אירועי האלימות; וכן על התעלמות מצד המלווה מטעם חברת ההסעות, האמור לשמש המבוגר האחראי בזמן הנסיעות "ילדים מרביצים בהסעה מקללים אותי ובועטים בי, המלווה לא עושה כלום, והנהג התקשר למשרד וזה לא עזר".

ההורים המודאגים מתריעים על הסכנה לילדיהם, ומוסיפים כי "איש אינו מוודא כי הילדים חוגרים את חגורות הבטיחות בעת הנסיעה".

שני (שם בדוי) אם של אחת הבנות הנוסעת בהסעה "הבת שלי ממש מפוחדת היא לא רוצה לעלות להסעה, היא בוכה שמרביצים לה, מה אני אמורה לעשות. אני ממש מרגישה חסרת אונים במצב הזה, שאני רחוקה והבת שלי בסיוטים מההסעות מהילדים".

דנה (שם בדוי) אם לילדה נוספת שוחחה עמנו והוסיפה כי "הרבה פעמים הילדה שלי אומרת לי 'אמא אני לא רוצה ללכת לבית הספר אם לא תקחי אותי, אני לא רוצה להעלות בהסעה, לא נעים לי אני פוחדת'. זה אמנם ילדים בכל מיני גילאים, אבל יש תלמידים גדולים שמאיימים עליהם אתה לא תחזור הביתה, אני אהרוג אותך".
 

מהעירייה נמסר בתגובה כי היא רואה בבטיחות הנסיעה בהסעות תלמידים נושא מחייב וכל תלונה בנושא מטופלת מיידית. עם קבלת דיווח על מקרי האלימות בהסעה טופלו המעורבים במישור החינוכי והמשמעתי על ידי צוותי בתי הספר, והמלווה הוחלף לאלתר. בנוסף בהסעות קיימות חגורות בטיחות בהן חייבים התלמידים להשתמש. יש לציין כי המקרים המוזכרים התרחשו בהסעה ספציפית לתלמידי החינוך המיוחד ואינן רווחות בקרב כלל מערך ההיסעים שמפעילה העירייה המנייד מידי יום אלפים מתלמידי ירושלים בבטחה.

לא ברור מדוע בחרה העירייה לציין דווקא את העובדה כי מדובר בהסעה עבור תלמידי חינוך מיוחד, שכן סביר להניח שדווקא אלה זקוקים ליחס אישי והשגחה קפדנית יותר. בכל מקרה, יש לקוות כי בעירייה ובחברת ההסעות ינהגו בתשומת לב רבה יותר – ולא רק בכביש.  אנו נמשיך לעקוב.

 

תמונה: (למצולמים אין קשר לנאמר) flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה