כדור של ערכים



דרווין קיצ'ן ורפי מנקו, שחקני הפועל ירושלים בכדורסל התארחו ב'שבוע הערכים בספורט' שהובילו תלמידי תיכון 'הר-טוב'

שבוע 'ערכים בספורט' שנערך בתיכון 'הר-טוב' הביא לידי ביטוי את הפרויקט המרשים שמובילה המועצה האזורית מטה יהודה בשיתוף עמותת 'ערכים בספורט' אשר פועלת זו השנה השנייה בקבוצת הכדורסל הפועל מטה יהודה.

את השבוע הספורטיבי הובילו כדורסלני הקבוצה שלומדים בבית הספר ובשיאו הגיעו שני שחקני הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן ורפי מנקו למפגש ותחרות קליעות עם התלמידים. במהלך השבוע התקיימה גם פעילות בכיתות שכללה, בין היתר, שעת חינוך בנושא ערכים בספורט תוך מתן דגש לערכים של אחווה ורעות. במהלך השיעור העבירו השחקנים-תלמידים פעילות בנושא ערכים בספורט.

בנוסף נערך גם טורניר כדורסל שכבתי ופעילות עם שחקני הפועל ירושלים, תוך מתן דגש על ערך האחווה והרעות באמצעות עידוד חיובי, הוגנות ותחרות ספורטיבית. הטורניר אורגן על ידי שחקני הכדורסל  של אגודת הפועל מטה יהודה אשר שימשו כראשי השכבה וארגנו את הנבחרת השכבתית. כל משחק נמשך כ-20 דקות (שתי מחציות בנות 10 דקות כל אחת) כאשר בכל משחק ובכל רגע נתון על המגרש הייתה לפחות שחקנית אחת. הטורניר התקיים באווירה ספורטיבית לעיני כמאה תלמידים שעודדו בכל משחק.

כאמור, במהלך יום השיא הגיעו אל בית הספר שני שחקני הפועל ירושלים: דרווין קיצ'ן ורפי מנקו אשר החל את דרכו בבית ספר הר-טוב ובהפועל מטה יהודה. תחילה התקיים פאנל בשיתוף עם השחקנים וכ-200 תלמידי שכבות י"א וי"ב. בפאנל סיפרו השחקנים על תחילת דרכם ובחירתם בענף הכדורסל, רגעי השיא והשפל שלהם בקריירה והערכים המובילים אותם בחיים. לאחר מכן, נערכה תחרות קליעות ומשחק 2 מול 2 בשיתוף פעולה של שחקני הפועל ירושלים עם תלמיד ותלמידת בית הספר. בסיום היום הוחלט כי כמאה תלמידי 'הר-טוב' יגיעו לצפות במשחק של הפועל ירושלים במלחה בשבועות הקרובים. "ההשתתפות של שחקני הפועל ירושלים בשילוב הנסיעה הקרובה של התלמידים למשחק משפיעות לחיוב על התלמידים ומטמיעות היטב את הערכים דרך הספורט", אמרו בסיפוק בבית הספר.

ראש המועצה משה דדון בירך את התלמידים על השבוע המרשים. "כאשר הכנסנו את תכנית 'ערכים בספורט' למטה יהודה התכוונו בדיוק לתוצאות האלה", אמר דדון. "שחקני הכדורסל הצעירים סופגים את ערכי התכנית ומטמיעים אותם בקרב החברים. היוזמה, הנכונות, הנחרצות והמנהיגות שגילו השבוע שחקני הכדורסל, תלמידי בית הספר 'הר-טוב', הם מודל לחיקוי עבור ילדים ובני נוער בכל יישובי המועצה".

עמותת ערכים בספורט פועלת זו השנה השנייה במחלקת הכדורסל של המועצה האזורית מטה יהודה. התכנית מתמקדת בהעברת סדנאות חינוכיות- ערכיות לשחקני האגודה, מתן כלים חינוכיים למאמנים והעשרה להורי השחקנים. בהמשך לפעילות זאת הורחבה השנה התכנית אל בתי הספר בהם לומדים השחקנים. זאת מתוך מטרה ליצור מודעות חברתית לחשיבות של המשחק ההוגן והערכים שבספורט ככלי לשינוי ערכי בחברה ולהעצים את השחקנים שמשחקים כדורסל, תוך סיוע בפיתוח מנהיגותם הערכית, באמצעות השימוש בחוזקות שלהם (בספורט ובכדורסל בפרט).

 מנהל בית הספר ניב בר-גיא, סיכם: "בהכנות  לשבוע ערכים בספורט תודרכו הכדורסלנים וקיבלו את הכלים על מנת להעביר פעילות בכיתות בנושא הערך של אחווה ורעות. המערך כלל צפייה בשלושה סרטונים קצרים מתוך הסרט 'המאמן קרטר' ודיון על הסרטונים. כל הפעילות צולמה ותועדה על ידי תלמידי מגמת הקולנוע בבית הספר. ישר כוח גדול לכל העושים במלאכה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה