תושבי עין כרם נגד הפקקים



מאבקם של תושבי עין כרם נמשך: תחת הכותרת "לא רוצים להיות כביש מספר 1" הפגינו הבוקר (יום א') תושבי עין כרם נגד הפקקים אותם הם חווים בשכונה

זה כבר תקופה ששכונת עין כרם נמצאת בלב הקרב. בשבועות האחרונים מוצאים עצמם התושבים מפגינים באופן קבוע בשכונה, רק שבוע שעבר התוודענו למאבק התושבים נגד השכונה 'נוף עין כרם', אז התלוננו התושבים כי המשאיות הכבדות והכלים ההנדסיים העוברים בחודש וחצי האחרון דרך השכונה פוגע להם במערכות התקשורת, עמודי החשמל ובניהול החיים התקין.

הבוקר (יום א') הפגינו התושבים נגד הפקקים הנוצרים בשכונה. לטענתם "הכביש הפך כביש גישה לעיר ירושלים, מדובר בכביש צר מאוד והוא לא יכול להכיל את כמות המכוניות העוברות בו".

"לא רוצים להיות כביש מספר 1" צעקו הבוקר המפגינים והוסיפו "כל בוקר יש פקקים נוראיים, עוברים על הכביש מאות אוטובוסים ביום, מנגד עוברות משאיות ובנוסף לכל יש גם את הטרקטורים שעוברים לבצע את העבודות בפרויקט הציבורי. לא הגיוני שאנחנו נסבול מכך" אמרה אחת המפגינות.

פנינה עין מור, מועד הפעולה של עין כרם שוחחה עימנו והוסיפה "כבר בשנת 1999 ממשלת ישראל ועיריית ירושלים החליטו להפסיק תנועה חולפת מעין כרם לציר הדסה ולמנוע מעבר משאיות, אך דבר לא קרה. מאז היקף התיירים עלה לפחות במיליון איש נוספים. כיום בכביש עין כרם עוברים מדי יום לפחות 200 אוטובוסים ועשרות משאיות כבדות מאתר הבנייה החדש ומאות מכוניות שמשתמשות בעין כרם ככניסה ראשית לעיר. מדי יום יש תאונות ונפגעים. מהעירייה אמרו לנו שיסידירו את הכביש וימנעו את מעבר המשאיות אך זה לא מספק אותנו ואנחנו דורשים להפסיק את התנועה לאלתר דרך ציר הדסה ולמנוע מעבר של רכב כבד על הכביש הצר". 

 

 

 

 

 

 

בניגוד להפגנות קודמות הבוקר קיבלו המפגינים דוחות על הפרת סדר. לטענתם העירייה הבטיחה כי משאיות לא יעברו בין שבע לתשע בבוקר אך בכל זאת המעבר נמשך. 

 

מהעירייה נמסר בתגובה כי "הבעיה נפתרה. בתאום עם גורמי התנועה בעירייה, נפתחה דרך גישה למשאיות בנפרד ממסלול תנועת כלי הרכב, דרך תחנת הדלק פז".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה