פינוי בינוי בשכונת גוננים



תושבי שכונת מעגלי יבנה מקדמים בשיתוף פעולה עם ראש העיר תכנית "פינוי בינוי" ברחוב מעגלי יבנה במתחם הכולל 450 יחידות דיור. הפרויקט מממש למעשה את השינוי שנוצר בשכונה בעקבות השלמת בניית פארק המסילה

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיע השבוע למפגש שיזמה מנהלת תושבים ברחוב מעגלי יבנה המקדמת פרויקט בינוי פינוי ברחוב.

ברקת שיזם את תכנית "פינוי בינוי לבירוקרטיה" במסגרתה ניתנים תמריצים לפרויקטי פינוי בינוי דן עם התושבים כיצד לקדם את התכנית במתחם הכולל 450 יחידות דיור ולהמשיך את שיתוף הפעולה בין העירייה לתושבים.

ראש העיר ניר ברקת "תושבים שיוזמים ומקדמים שינויים בשכונה בה הם מתגוררים הוא דבר שאנו מברכים עליו. תחום ההתחדשות העירונית הוא כלי מרכזי להגדלת היצע הדיור, למשיכת צעירים לעיר וליצירת סביבת מגורים איכותית. העירייה רואה את עצמה כנותנת שירות לתושבים ושמה לעצמה כמטרה לסייע לתושבי שכונות המעוניינים לחדש את פני השכונה ואת פניה של ירושלים. תכנית גוננים, ותכניות דומות, עתידות להביא לחידוש התשתיות העירוניות וליצירת מרחב ציבורי איכותי יותר. שיתוף הפעולה בין הציבור, המכיר מקרוב את צרכי השכונות, לבין העירייה, כגוף תומך ומסייע, הוא המפתח להצלחת פרויקטים אלו".

שכונת גוננים זוכה בשנים האחרונות לתנופת התחדשות. לראשונה מזה שנים, השכונה מושכת אליה הגירה חיובית של צעירים, דבר שמתבטא גם בפתיחת מוסדות חינוך חדשים בשכונה. פרויקט פינוי הבינוי מהווה חולייה נוספת בהתפתחות השכונה, שזכתה בשנים האחרונות להשקעות מסיביות במרחב הציבורי ובשירותים החברתיים, בדמותם של מרכז מוזיקה, איצטדיון אתלטיקה, גינה קהילתית, וגולת הכותרת, השלמת בניית פארק המסילה שגרם לעליית ערך הדירות במקום. לפי התכניות, ההשקעות בשכונה עתידות להימשך: החלטת ממשלה שאושרה לפני שבועיים מורה על תקצוב של 22.5 מיליון ₪ לפרויקטים נוספים במרחב הציבורי של גוננים.

הקמת מנהלת התושבים שמרכזת את פרויקט פינוי-בינוי מהווה אף היא שלב חשוב בהתפתחות השכונה, שהופכת לשכונה עצמאית, יוזמת ומתפתחת. עיריית ירושלים תמשיך ללוות את הפרויקט, בתקווה שיהווה דוגמה לשכונות נוספות.

עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בפרויקטים של פינוי-בינוי ככלי מרכזי בשינוי פניה של העיר, הגדלת היצע הדיור, חיזוק הקשר בין התושבים לעירייה, וכלי למשיכת משפחות צעירות לשכונות השונות. לצורך כך הקימה עירייה את מינהלת ההתחדשות העירונית בחברת מוריה, הראשונה מסוגה בישראל. המנהלת היא גוף שמתמחה בתחום הפינוי-בינוי, ושאחראי על ליווי יזמים ותושבים בקידום תכניות פינוי-בינוי, ומהווה למעשה "מסלול ירוק מהיר" בהליכי אישור לפרויקטים של פינוי-בינוי.

כמו כן, במסגרת ההחלטה האסטרטגית להגברת שיתוף הפעולה וקידום פרויקטים של פינוי-בינוי, התקבלה החלטה להעניק פטור למתחמי פינוי-בינוי שייצאו לבנייה בתוך 7 שנים, במטרה לתמרץ את היזמים ולאפשר להם ביטחון כלכלי בתחילת הדרך, וכן להעניק "רוח גבית" ליוזמות תושבים בעזרת סיוע בקישור בין קבלנים לתושבים, מתן סיוע כספי ראשוני לצורכי כנסים ופעילות הסברתית, וכן מתן סיוע וייעוץ אדריכלי, שמאי וחברתי מול היזמים.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה