שגריר ארצות הברית בישראל: "הפיגוע הבוקר הוא שפל חדש בהיסטוריה של הסכסוך"



שגריר ארצות הברית, דן שפירו, ביקר היום (יום ג') במכללה האקדמית הדסה בירושלים במסגרת "יום אמריקה". בביקורו התייחס השגריר לפיגוע ואמר ""רצח של מתפללים חפים בבית כנסת זה רוע טהור"

השגריר האמריקאי קרא למדינות העולם לא להתעלם מהפיגוע באומרו: "העולם לא יכול להישאר שקט. אנו פונים למחמוד עבאס שגינה את הפיגוע, לגנות בחריפות גם את ההסתה שמאחוריו".

השגריר מסר את תנחומיו באופן רשמי למשפחות הנרצחים ומסר את תפילותיו לנפגעים והוסיף: "עליי להגיד בקול רם, מדינתי וממשלתי עומדת בסולידריות עם ישראל. ישראל לא לבד גם מול פיגועי טרור כפי שראינו. האירוע הזה מציג את החוסן שבחברה הישראלית שמתמודדת לא רק עם ארועים קשים וסיסמאות אלא ככוח לנחישות לאפשר קדושת חיים ואופטימיות לעתיד אפילו ברגעים קשים. להתקדם קדימה ולא לוותר". 

השגריר סיפר  כי מזכיר המדינה דיבר עם ראש הממשלה נתניהו והם ישוחחו גם בהמשך על אירועי היום. והתייחס לזכותה של ישראל להגיב ולהגנה עצמית בעקבות אירועים שכאלו: "אנו ממשיכים לעמוד בזכות של ישראל להגן על עצמה.  אני מזכיר את המחויבות שיש  בארה"ב לתמוך בישראל ובלגיטימיות שלה להגנה עצמית".

בהתייחס ליחסים בין המדינות שלאחרונה לא בשיאם אמר: "תמכנו במבצע "צוק איתן ובמימון אמריקאי לסוללות כיפת ברזל, כך גם נמשיך בעתיד בתקציב של 3 מיליארד דולר צבאי כמו בכל שנה. יהיו שינויים בקונגרס. הסנאט יתחלף. הנשיא יתחלף בבחירות הבאות בעוד שנתיים. אך התמיכה הדו מפלגתית מהממשלה והעם האמריקאי לעם ישראל תמשיך ותישאר".

תמונה: נתנאל תבל, באדיבות דוברות המכללה האקדמית הדסה ירושלים



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה