הותר לפרסום שמו של החשוד בפיגוע דקירה נגד לוחמי מג"ב



היום (יום א') הותר לפרסום כי בתחילת החודש נעצר מוסא מוחמד עג'לוני, יליד 1994, תושב העיר העתיקה בירושלים, בחשד שביצע פיגוע דקירה ביום שישי בסוף חודש דצמבר כנגד 2 לוחמי מג"ב בסמוך לנקודת המשטרה בשער האריות

ביום שישי 26.12.14 בבוקר, זיהה החשוד שני לוחמי מג"ב, בזמן שהגיעו לנקודת המשטרה בסמוך לשער האריות ותקף אותם מאחור באמצעות סכין גדולה ופצע אותם. הלוחמים נאבקו בחשוד שמוכר להם וניסו לעוצרו, בהמולה שנוצרה הצליח החשוד להימלט. 

עג׳לוני, בן 21, תושב העיר העתיקה בירושלים, כלוא לשעבר על רקע עבירות אלימות, תקיפת שוטרים ופעילות פלילית, הודה בחקירתו בשב״כ כי תכנן מראש את הפיגוע וכי מטרתו היתה להרוג שוטר.

לאחר ביצוע הפיגוע, ברח עג׳לוני לרמאללה והפך למבוקש. בפעילות מודיעינית מאומצת של שב״כ, אותר עג׳לוני בדירת מסתור ברמאללה וכאמור נעצר בפעולה משותפת עם הימ"מ.

בחקירתו הודה החשוד וסיפר כי הסתיר את הסכין מבעוד מועד בבית הקברות המוסלמי הסמוך לשער האריות, ובבוקר יום שישי 26.12.14 יצא מביתו במטרה לבצע פיגוע, כשהבחין בשוטרים הוציא את הסכין ממקום המחבוא, רץ לעברם ופגע בהם, לטענתו במטרה להרוג אותם.

החשוד המוכר למשטרה, נמלט והסתתר ברמאללה, שם כאמור נעצר ביום 2.1.15 ע"י לוחמי הימ"מ.

מעצרו הוארך עד ליום רביעי ובכוונת המשטרה להגיש כתב אישום כנגדו.

גורמים בשב"כ מסרו כי אירוע זה שם וממחיש את המסוכנות הגלומה בפעילות של ״מפגע בודד״, בעיקר באיזור ירושלים, שם אירועו בחודשים האחרונים מספר רב של פיוגעים של ״ מפגעים בודדים״ שפעלו ממניעים לאומניים.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה