התלמידים משביתים את הלימודים



יותר מחצי מיליון תלמידים משביתים היום (יום ד') את הלימודים בתיכונים ובחלק מחטיבות הביניים ברחבי הארץ, תהל שטובר, יו"ר מועצת התלמידים במחוז ירושלים "אנחנו מתכננים להמשיך בשביתה עד שנראה התקדמויות משמעותיות למציאת פתרון"

התלמידים שובתים במחאה על החלטת ארגון המורים להשבית את כל הטיולים בבתי הספר.  השביתה צפויה להימשך עד סוף השבוע ובמהלכה התלמידים מתכננים לצאת לטייל ברחבי הארץ, להתנדבויות ומחאות ברחבי ירושלים. 
 
תהל שטובר, יו"ר מועצת התלמידים במחוז ירושלים "השביתה היא כללית אף אחד לא בא לבית הספר, פתחנו שלושה מוקדי טיול ברחבי הארץ, בשיתוף פעולה עם רשןת הטבע והגנים. מתארגנות מחאות שקטות בבית ספר מביאים אוהלים מביאים פקלים של טיול שנתי מתארגנות הפגנות ברחבי הארץ חלק משתתפים גם ביום התנדבות במקום. חלקנו נצא לטיולים היום יש שלושה מוקדי טיול אחד באזור זכרון, השני בלטרון והשלישי בשדה בוקר. ויש ביטוח לאלה שיוצאים איתנו. 

השביתה של המורים היא בעקבות זה שתלמיד טבע בטיול לפני חמש שנים והאשימו את המנהל והמורה שהיה חלק מהמקרה וארגון המורים התחיל את העיצומים במטרה לקבל חיסיון פלילי הם בעצם אומרים אין לנו את ההכשרות המצאימות ואנחנו לא יכולים לקחת כל כך הרבה אחריות לידיים. 
לגביי מחר וביום שישי אנחנו מתכננים להמשיך בשביתה אלא אם כן נראה התפתחויות והתקדמויות משמעותיות למציאת פתרון, יהיה דיון בכנסת בנושא ואנחנו מקווים שהעניין ייפתר". 
עוד הוסיפה תהל "אני נוסעת היום להפגנות ברחבי ירושלים, רוב המורים מאוד בעד סה"כ אנחנו איתם באותו צד אנחנו לא משביתים את הלימודים כדי שיימצא פיתרון הולם ונוכל לצאת עם המורים לטיולים". 

ח"כ ד"ר רונן הופמן (יש עתיד), חבר וועדת החינוך ויו"ר השדולה לקידום תנועות הנוער בכנסת.בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט בעקבות השבתת הטיולים על ידי המורים ושביתת התלמידים מנגד. התייחס היום (יום ד') לשביתה "בעידן שבו הנוער מתמכר לחברויות ווירטואליות ולתקשורת דרך המחשבים והאינטרנט, הטיול השנתי הוא ערך ראשון במעלה. הטיול מייצר חוויה ערכית ולימודית ממדרגה ראשונה ואסור בשום אופן לפגוע בו. הטיול הוא הכלי החינוכי היעיל ביותר להכרת הארץ ולאהבתה. אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, גם נגיעה אחת של תלמיד בטבע שווה יותר מכל חומר תאורטי הקיים בנמצא. אני מחזק את מועצת התלמידים וקורא לארגון המורים ולמשרד החינוך להסדיר מיד את סוגיית הבטיחות והאחריות ולהחזיר את הנוער לטייל בשבילי הארץ."

 

תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה