פוענחו פיגועי הדקירה בשער שכם



היום (יום ב') יובא להארכת מעצר, קטין כבן 15 תושב בית חנינה החשוד בשני פיגועי דקירה בירושלים. במסגרת הראיות שנאספו על ידי חוקרי היחידה המרכזית של המשטרה נמצאו דגימות DNA של החשוד בשתי הזירות

כזכור, בתחילת החודש (8.1) נדקר צעיר יהודי כבן 21 בגבו באמצעות מברג בסמוך לשער שכם, הדוקר נמלט לתוך העיר העתיקה, ולמחרת בבוקר במהלך סריקת המצלמות שנמשך כל הלילה, זוהה החשוד ע"י שוטרי מב"ט 2000 של מרחב דוד כשהוא נמצא ברחוב הגיא. שוטרי מב"ט 2000 דיווחו על כך לכוחות בשטח והחשוד נעצר ע"י שוטרי הר הבית ולוחמי מג"ב העיר עתיקה.

החשוד הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים/המפלג לתפקידים מיוחדים, בחקירתו שמר על זכות השתיקה וסרב לשתף פעולה עם החוקרים.

חוקרי היחידה המרכזית ביצעו פעולות נוספות ואספו ראיות מזירת הפיגוע, בנוסף זיהו מאפיינים הדומים לפיגוע דקירה נוסף שבוצע ביום 16.11.14 ברחוב הנביאים, בו נדקר יהודי בגבו, אף הוא באמצעות מברג והדוקר נמלט לכיוון שער שכם.

במסגרת הראיות שנאספו ע"י חוקרי היחידה המרכזית נמצאו דגימות DNA של החשוד בשתי זירות פיגועי הדקירה ואף טביעות אצבע שלו. 

מהחקירה עלה עוד כי החשוד מכיר היטב את העיר העתיקה ואזור שער שכם, שם מתגוררים בני משפחה שלו ואף מקום עבודתו של אביו. 

בנוסף, עלה כי הצעיר לומד בבית ספר בעיר העתיקה וכי יש לו היכרות טובה עם סמטאות העיר העתיקה, אליהן נמלט לאחר כל פיגוע דקירה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את פעילות חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בהקדם". עוד הדגיש ניצב אדרי את הפעילות המקצועית של שוטרי מב"ט 2000 שהביאו למעצרו המיר של החשוד וציין את התוכנית המתקדמת להקמת מב"ט קדם "מדובר בתוכנית שתאפשר פריסה רחבה של מצלמות בגזרת מרחב קדם הפועל לכל אורך מזרח העיר, צפייה בהן ושיגור כוחות לתגובה מהירה. כל זאת כחלק מתפיסת הביטחון בעיר והגברת ביטחונם של כלל תושבי העיר ומבקריה".

החשוד יובא כאמור היום (יום ב') לבית משפט השלום בירושלים, להארכת מעצרו, בכוונת המשטרה להגיד גם כתב אישום כנגד החשוד.
תמונה: flash 90



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה