18 מיליון ש"ח לקידום וחיזוק העסקים בירושלים



בפגישה שהתקיימה אמש, (יום א') הציג ראש העיר ירושלים ניר ברקת לשר נפתלי בנט את יוזמת "תכנית החירום לעסקים בירושלים" לאור התקופה הקשה שעברו עקב האתגרים הביטחוניים. בפגישה הוחלט כי תצא לדרך תכנית חדשה לחיזוק העסקים

התכנית שהוכנה על ידי עיריית ירושלים בשיתוף עם המשרד לירושלים והתפוצות, הרשות לפיתוח ירושלים ובעלי העסקים בעיר, תצא לדרך בתקופה הקרובה במימון משותף של למעלה מ-18 מיליון ש"ח. ראש העיר ירושלים ברקת הודה לשר בנט שנרתם להוצאתה של התכנית לדרך, תוך הבנה של חשיבות הסיוע לעסקים ובעלי העסקים בירושלים.

ברקת ציין כי "לאור התקופה המאתגרת שעברה על ירושלים, החלטנו בעירייה לחזק את בעלי העסקים ככל יכולתנו ובנינו יחד איתם תכנית תמיכה מקיפה ואטרקטיבית שתגביר את הפעילות התרבותית והאומנותית, תמשוך קהל רב ותיירים. ירושלים בחורף היא חוויה ייחודית בפני עצמה והיא מציעה לקהל שוחרי התרבות האמנות והקולינריה שפע של הצעות לבילוי ואני מזמין את כל תושבי המדינה והעיר להגיע ולבקר באירועים השונים והמגוונים" ברקת הוסיף כי "בעלי העסקים ומוסדות התרבות והבילוי בירושלים הם עוגן כלכלי ותיירותי חיוני לעיר. התכנית החדשה תביא לפריחה תיירותית ושגשוג כלכלי משמעותי".

השר לירושלים והתפוצות בנט ציין כי "את ירושלים מחזקים במעשים ולא במילים. ירושלים היא טבורו של עולם ומטרתי כשר לירושלים והתפוצות היא להביא לחשיפת יופייה וההיסטוריה המגוונת שלה לציבור בישראל ובעולם. תוכנית זו הינה בשורה לכל אוהבי ירושלים ואני קורא לאחיי ולאחיותיי לבוא ולבקר בבירתנו היפה.  המשרד לירושלים והתפוצות בראשותי ימשיך לפעול בעוז למען חיזוקה של ירושלים כבירת ישראל והעם היהודי".

לאור המציאות הביטחונית המאתגרת בתקופה האחרונה, התכנית שגיבשה העירייה, מהווה פריצת דרך משמעותית ביכולת הרחבה לסייע לעסקים הירושלמים ועלותה נאמדת בסכום המשמעותי של כ-18,350,000 מיליון ש"ח.

תכנית הסיוע לבעלי העסקים תוך עידוד תיירות הפנים והחוץ לירושלים, תתווסף לשלל אירועי התרבות והפסטיבלים שתוכננו מראש להתקיים במהלך החורף ותוציא לדרך גם אירועים חדשים. כל זאת, במטרה למשוך קהל רב של תושבים ומבקרים אל רחובות העיר ולהגדיל את הכנסות העסקים בתחומים השונים.

התכנית כוללת בין השאר:

הפיכת מדרחוב יפו והרחובות הסמוכים למרחב שוקק ותוסס -  תוך הפרחת המרחב הציבורי בכל ימות השנה באמצעות פסלים חיים, אומנים ונגנים, שחקנים ואלמנטים נוספים שיהפכו את הישיבה בבתי הקפה והמסעדות לחוויה תרבותית-תיירותית שאינה נופלת מהרחובות הראשיים בערי הבירה ברחבי העולם. רחוב יפו יהפוך ליעד תיירותי בכל ימות השנה, ובעלי העסקים יקבלו הדרכות ומגוון כלים ליצירת שגרת פעילות עסקית תרבותית.

מייצג לילה חדש - "עיר עוטפת אור"- מייצג לילה ענק וחדשני שיהיה מופע הלילה המרכזי בירושלים. המופע יוצג באופן קבוע בשמי העיר העתיקה ויהווה אטרקציה תיירותית מרהיבה שתהיה מזוהה עם העיר ירושלים. בנוסף למיצג הענק יהפכו רחובות העיר ההיסטורית ומרכז העיר והעיר העתיקה לחגיגה של אור, במסגרתה יוקרנו מיצגי אור על המבנים ויצרו מרחב שוטטות מואר ומזמין, חגיגה של אור וצבע בלילה.

פסטיבל עוגן חדש- "ימי השראה בירושלים" אירוע תרבותי עשיר ואיכותי  אשר ישלב טקסט יהודי ומוזיקה, מיצבי ענק, הקרנות על בנינים, מופעי רחוב, ציירים, להקות מחול ותזמורות אשר כולם יבטאו ביצירות ייחודיות את המשמעות של ירושלים בעבר בהווה ובעתיד כמרכז העולם.  החגיגה התרבותית תיפרס לאורך מסלול מעגלי אשר יכלול אתרים ייחודיים הנושקים לעיר העתיקה ואתרים קסומים במרכז העיר.

יורחב פסטיבל הצלילים המושך אליו עשרות אלפי תיירים מישראל ומהעולם, וקיום אירועים נוספים עד לחג הפסח. במסגרת הפסטיבל הראשי והאירועים הנוספים יינתנו הנחות למבקרים בבתי העסק ובבתי המלון בימי הפסטיבל והאירועים.

יורחב פרויקט "חמשושלים" בחורף-  יותר הרצאות, סיורים, הופעות והנחות במגוון רחב של עסקים במהלך סופי השבוע בחורף.

תפותח "קריית המוזיאונים"  - הקריה תהפוך למוקד תיירותי משמעותי. קריית המוזיאונים נמצאת כיום בסמיכות למוסדות ומשרדי ממשלה רבים. במסגרת התכנית ייוצר רצף תיירותי בין המוסדות השונים שישלב בין עגלות מזון ותיירות ייחודיות וממותגות שיהוו אטרקציה תיירותית לכשעצמן תוך החייאת המרחב ועידוד יזמות של השוק הפרטי, שיקשור בין מוקדי התרבות והאומנות השונים.

שיווק העיר-  ירושלים תשווק בקמפיינים ייחודיים לקהל הישראלי ולקהלי יעד חדשים ברחבי העולם.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה