ההוצאה לתלמיד בירושלים מהנמוכות בארץ



נתונים של המועצה לשלום הילד מציגים פערים בהוצאה של הרשויות המקומיות על חינוך, ירושלים עמוק בתחתית הרשימה תופסת את המקום ה- 96 ברשימה עם הוצאה ממוצעת של 5,000 שקלים על כל ילד בשנה

הנתונים מציגים פערים בין הרשויות המקומיות השונות, איזה עיר מוציאה יותר כסף על ילד בשנה ואיזו עיר הכי פחות.

עיר הבירה  ממוקמת בסוף הרשימה  של הערים שמוציאות פחות על התלמיד בבחינת הממוצע השנתי עם סכום של 5,000 שקלים בהוצאה על תלמיד. דווקא מודיעין (8,000), מבשרת ציון (7,000) ומעלה אדומים (6.800) הנמצאות בקרבתה נמצאות במקום מכובד בכל הנוגע על ההוצאה השנתית על כל תלמיד.

בית שמש לעומת זאת ממקומת בסוף הטבלה עם הוצאה נמוכה במיוחד העומדת על ממוצע של 2,800 שקלים.
 
אולי לא תופתעו לדעת מי קוטפת את המקום הראשון בטבלה, עיריית רעננה שהוצאתה הממוצעת עומדת על סכום של 14,500 שקלים על כל תלמיד. 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה "ראש העיר ירושלים, ניר ברקת רואה חשיבות עליונה בקידום ושיפור מערכת החינוך בעיר ופועל בכל שנות כהונתו להגדלת התקציבים ושיפור מערכת החינוך. ברקת הגדיל את תקציב מערכת החינוך בעיר משנה לשנה בעשרות מיליוני שקלים ובשנת 2015 יגדל בכ- 180 מיליון ש"ח לטובת תכניות לימוד, שיפור איכות הלמידה, מיחשוב בתי הספר, שיפור תשתיות ועוד. ברקת פועל מול הממשלה לשיפור איכות החינוך בעיר ולהשוואת התקציבים הממשלתיים למערכת החינוך בירושלים לאלה הנהוגים בערים גדולות אחרות במדינה במטרה לחזק את מערכת החינוך ואת תלמידי ירושלים".

 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה