אושר תקציב מיוחד לחיילים בודדים בירושלים



מועצת העיר ירושלים אישרה אתמול (ג') מתן תקציב מיוחד של 110,000 ש"ח לתמיכה וסיוע לחיילים בודדים המתגוררים ב"בית גיורא", כזכור בדיון התקציב בחמישי האחרון לא עבר הסעיף

בדיוני התקציב לשנת 2015 ביום חמישי האחרון, בישיבה של וועדת הכספים בעיריית ירושלים, הסיעות החרדיות התנגדו להעברתו של הסעיף בוועדת הכספים שכאמור, עסק בתקצוב תכנית בית חם לכ-700 חיילים בודדים ב"בית גיורא".

בעקבות פסילת התכנית סיעת 'התעוררות' יצאה למאבק למען אישורו מחדש והקמתו של המתחם. מועצת העיר דנה בשנית בנושא ואישרה אתמול (יום ג') תקציב מיוחד של 110,000 ש"ח לתמיכה וסיוע לחיילים בודדים המתגוררים ב"בית גיורא"- בית לחיילים בודדים שהקימה העירייה בשכונת קריית יובל.

בית גיורא הינו בית מיוחד לחיילים בודדים בלב שכונת קריית היובל, המהווה מוקד תוסס של פעילות קהילתית, חינוכית ואקטיביזם חברתי. בהובלת הגורמים המקצועיים ברשות הצעירים העירונית ובסיוע שותפים ותורמים נוספים שגייס ראש העיר, שופץ הבית לפני כשנה ונוצקו בו תכנים ופעילויות לחיילים.

בנוסף להיותו של "בית גיורא" בית לחיילים בודדים פועלים בו ארבעה גרעיני בוגרים של הנוער העובד הלומד במסגרת תנועת "דרור ישראל" העוסקים בפעילות חינוכית וערכית מדהימה ברחבי ירושלים. בנוסף לזאת, החל לפעול במבנה ארגון "מניפה" העוסק בנוער וילדים בסיכון ובתופעת הנשירה מבתי הספר.
בעקבות מבצע צוק איתן, בו נהרגו ונפגעו חיילים בודדים רבים, נחשפה העירייה ביתר שאת לצרכים הייחודיים ולקשיים הרבים של החיילים הבודדים בירושלים ועל כן הוחלט להגדיל את התקציב במטרה לפעול, לתמוך ולחבק את החיילים הבודדים בירושלים ולנסות להעניק להם את העורף המשפחתי לו הם זקוקים כל כך במהלך השירות הצבאי ולאחריו.

עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות, אמר אתמול לאחר הישיבה: "אני גאה שמועצת העיר הפכה את החלטת ועדת הכספים ואישרה הערב, פה אחד, את הקמת הבית לחיילים בודדים. זהו פרויקט חברתי חשוב מדרגה עליונה, עבור אלו שבוחרים להגיע מרחוק כדי לשרת את המדינה הזו ולהגן עלינו. לצד השמחה על הקמת הבית, אני מצר על אופיו של השיח הערב במועצת העיר. שיח בין-מגזרי מכבד, המאפשר לכל הדעות להישמע, הכרחי על מנת לקדם את החיים המשותפים בעיר. נמשיך לפעול להתנהלות פוליטית ראויה ומכבדת יותר, לשיח ענייני ולמענים לכלל האוכלוסיות בעיר".

ראש העיר ניר ברקת ציין "החיילים והחיילות הבודדים, הם מעבר לכל מחלוקת פוליטית או וויכוח סיעתי. הבחירה שלהם לשרת, לתרום ולהילחם על בטחון המדינה הם דוגמה ומופת לכולנו. נמשיך לפעול, לחזק ולחבק את החיילים והחיילות הבודדים בירושלים במהלך שירותם ונסייע להם להיקלט בעיר בתום שירותם הצבאי. אני שמח שמועצת העיר הצביעה פה אחד בעד תמיכה בפרוייקט ערכי זה – קואליציה ואופוזיציה, חילונים, דתיים וחרדים".  ברקת הביא את אישור התקציב המיוחד לחיילים הבודדים בירושלים לאישור ישיבת המועצה, לאור העובדה כי התקציב לא אושר בישיבת וועדת הכספים.

כיום מתגוררים במבנה למעלה מ- 50 חיילים בודדים ורשימת ההמתנה הולכת וגדלה. בכוונת העירייה והשותפים לפרויקט להמשיך ולפתח את המבנה, השירותים הניתנים בו והפעילות החברתית-קהילתית סביבו.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה