ירושלים מציעה במהלך חופשת פסח, פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה. אתר 'ירושלים נט' ריכז עבורכם מגוון של אירועים

מוזאון ארצות המקרא ירושלים

מוזיאון ארצות המקרא, בחסות בנק הפועלים, מזמין את כל המשפחה להצטרף בחינם למסע חזרה אל מצרים העתיקה, בפעילות מדליקה ושוקקת עם שחקנים ויצירה "יום בחצר המלך".

בימים א'-ה', 5 – 9 באפריל, פותח מוזאון ארצות המקרא, בחסות בנק הפועלים, את שעריו לכל הציבור ומזמין את כל המשפחות למשתה מלכותי מצרי בחצר פרעה מלך מצרים. בחצר המלך פרעה, יפגשו המבקרים עם חרטומי וכוהני מצרים העתיקה, ישחקו משחקים עתיקים, ויפצחו חידות חרטומים עתיקות יומין.

במוזאון תוקם חצר המלך פרעה, שוקקת חיים ומלאה בדמויות צבעוניות – המבקרים יפגשו בחצר את אומן החצר שמפסל ומצייר על ארונות הקבורה של אנשי המלוכה, את הסופר המתמחה בכתב הירוגליפים על גבי פפירוס, וחוקר צרפתי מהמאה ה-19 שהגיע לחקור את סוד הפירמידות. המבקרים ישחקו במשחקים עתיקים שנמצאו בקברים מצריים, יפענחו כתבים מצריים מסתוריים, וישתתפו במשתה המפואר של פרעה.

הפעילות במוזאון ללא תשלום, בחסות בנק הפועלים ולאורך כל חג הפסח, ומיועדת למשפחות עם ילדים בגילאי 5 – 10. בנוסף, תתקיים סדנת יצירה אביבית באווירת החג (בתשלום).
שעות הפעילות לכל המשפחה: ימים א' – ד' 11:00 – 16:00, יום ה' 10:00 – 13:00

המבקרים יוכלו להשתתף בסיורים מודרכים ללא תשלום בתערוכת "על נהרות בבל" החדשה שמציגה לראשונה בעולם ממצאים קדומים מחיי היהודים ביישוב היהודי בבל ומוגדרים על ידי מיטב החוקרים והמומחים כמקבילים בחשיבותם למגילות הגנוזות.. הסיורים יתקיימו במהלך החג בימים ראשון-רביעי (5-8/4) בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 ו16:00 בעברית, וב10:30 ו14:30 באנגלית. ביום חמישי, 9/4, ערב חג שני של פסח, יתקיים סיור באנגלית ב10:30, וסיורים בעברית ב11:00 וב12:00. הכניסה לתערוכה תתאפשר לפי שעות ובהזמנת מקום. יש להירשם מראש לסיורים.

הפנינג פסח במוזיאון ישראל

במהלך חוה"מ פסח, בין התאריכים 5-8/4 , הציבור הרחב מוזמן להשתתף בחוויה ייחודית ולזכות להעשרה חינוכית תוך בילוי מהנה במרכז הרצל בירושלים. במסגרת הביקור יזכו המבקרים להכיר את מורשתו של הרצל באמצעות סיור חווייתי במוזיאון הרצל האורקולי וליהנות מסיור מומחז בהר הרצל המפגיש את המבקרים עם המנהיגים שהשפיעו על ההיסטוריה של המדינה. הביקור במוזיאון מותאם לגילאי 8 ומעלה.

ביקור במוזיאון הרצל – מוזיאון הרצל הינו מרכז חינוכי ייחודי, המעניק מפגש חווייתי עם התנועה הציונית ומייסדה, בנימין זאב (תיאודור) הרצל. המוזיאון מעוצב ברוח צעירה ומודרנית, המספרת בשפה עדכנית ורעננה על דמותו של הרצל כאדם וכמנהיג, תוך שימוש באמצעים אורקוליים מרהיבים. המוזיאון חוויתי ומעשיר ומחולק לארבעה חללים המתארים את התמורות שחלו בדרכו של חוזה המדינה, החל מנעוריו המוקדמים כאירופאי בורגני הנאמן למורשת האוסטרו-הונגרית ולתרבות הווינאית של המאה ה –19 ועד להיותו מדינאי מתוחכם, הפועל ומסור כל כולו להגשמת החזון ולהקמת מדינה יהודית עצמאית באדמת ארץ-ישראל. הסיור אורך כ- שעה בהזמנה ותיאום מראש בלבד (מתאים לגילאי 8 ומעלה).

"הצגה מסיירת " – סיור מומחז לכל בני המשפחה, המפגיש בצורה הומוריסטית אך מדויקת את המבקרים עם מנהיגים ולוחמים הקבורים בהר הרצל. דוד וולפסון, הוגה רעיון דגל המדינה, גולדה מאיר, ראש הממשלה הרביעית של מדינת ישראל, זאב ז'בוטינסקי וחברי מחתרת ניל"י. הדמויות מגולמות ע"י שחקנים מקצועיים, הסיור בעל ערך חינוכי ציוני, אורך כשעה וחצי, מהווה אתגר ועניין רב לילדים החל מגיל 8 ומעלה . בהזמנה ותיאום מראש בלבד.

שעות הפעילות הפנינג במרכז הרצל, בחוה"מ פסח: בין השעות 08:45-17:00.

 

פסח לכל המשפחה במרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות

בואו להנות במהלך חוה"מ פסח, ראשון - רביעי, ט"ז – י"ט ניסן התשע"ה, 5-8.4.2015, מפעילות משפחתית מגוונת במרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות.

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות ממוקם בנוף בראשיתי מעורר התפעלות מוקף אתרים תנכיים קדומים, מזמין אתכם במהלך חוה"מ פסח ליהנות מחוויה ייחודית בה ניתן  ללמוד את סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום: מבית הבד הקדום אל היקב החדש, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני,  להנות מטעימות יין איכותי, סדנאות יצירה לילדים ואפשרות לערוך פיקניק משפחתי במדשאה של היקב.

האוטובוס התנכ"י- בכל יום (כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00) במהלך החג ייצא סיור מודרך לכל המשפחה באוטובוס התנכ"י  אל הכפר העברי הקדום שבאיזור פסגות -  שרידים מימי התנ"ך מתקופת בית שני ומימי הביניים.

בעזרת שחקנים ניתן יהיה ללמוד על חיי האנשים במקום ולקבל הדרכה מרתקת על עולי הרגל לירושלים. מחיר הסיור: 10 ש"ח לילד, 15 ש"ח למבוגר. הרשמה לסיורים בתיאום מראש בלבד: 02-9979333 מתאים לכל המשפחה.

סיור ביקב פסגות והסבר מודרך על דרך ייצור היין כולל מייצג מיוחד המסביר על תהליך ייצור היין מהכרם ועד לבקבוק. - הסיור מתאים לכל המשפחה - מומלץ לתאם סיור מראש בטלפון 02-9979333 או במייל [email protected] בנוסף, יתקיימו במרכז  סדנאות יצירה בעלות של 5 שקלים בלבד למשתתף, ורכיבה על גמל בעלות של 10 ש"ח למשתתף. כמו כן ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים בעלות של 12 ש"ח לאדם  ופלטת גבינות משובחות כשרות לפסח בעלות של 69 ש"ח לזוג.

שעות פתיחה: א'-ד': 10:00-16:00 ימי ו' -ערב חג- 09:00-13:00 שבתות וחגים- סגור.

לא פוסחים על פסח במגדל דוד

האירוע: הרפתקת שיקוי הפלא

המועד: חול המועד פסח ימים ראשון-רביעי 5-8.4.2015 בשעות 10:00-16:00. כניסה אחרונה בשעה 14:00

המשימה: איסוף מרכיבים סודיים של שיקוי עתיק.

ההבטחה: השיקוי מרפא כל מחלה ומאריך חיים.

הקושי: ארבעה שומרי סף, בנים למשפחות-רופאים עתיקות בירושלים,  שומרים על סודות השיקוי. בידי כל שומר רק אחד ממכלול המרכיבים הנדרשים לגילויו. עם ביצוע מוצלח של הוראת השומר, יפקיד השומר בידיכם את סודו. רק עם פתרון ארבע המשימות אפשר יהיה להגיע אל שיקוי הפלא.

הסיום: הגעתם אל היעד ואתם רוקחים שיקוי במו ידיכם, וצופים בהצגה משעשעת בה יימסר לכם הרמז הסופי. 

מחירים: 30 ₪ לילד מגיל 4.  40 ₪ למבוגר.

מבוגר אחד המלווה שלושה ילדים מינימום : ללא תשלום.

האירוע: מחנה "שודדי התיבה האבודה"

המועד: חופשת פסח ראשון-חמישי 29.3-2.4.2015 בשעות 08:00-15:00

המשימה: הרפתקה ארכיאולוגית במצודה

האתגר: 5 ימים של משימות בין חומות מצודת העיר במגדל דוד, חיפוש, התנסות בעולם הקסום של הארכיאולוגיה – חפירה וממצאים,רפאות, מדידות והיכרות עם העבר הקרוב והרחוק. התכנית כוללת יציאה לסיורים ופעילויות בסביבה הקרובה.

הציוד: נעליים נוחות, כובעים, ארוחת צהריים, בקבוקי מים ויצר הרפתקני במיוחד

הגיל: לילדים בגיל 9-12

מחירים: עלות ליום אחד- 120 ₪   עלות לחמישה ימים- 500 ₪

מחיר מיוחד לפסח: כרטיס משפחתי לכניסה בלבד ללא השתתפות בפעילות. 100 שח ל2 מבוגרים + כל מספר ילדים.

שעות פתיחה: כללי: ראשון-חמישי 09:00-16:00 שישי ושבת: 09:00-14:00

סיורים מודרכים ליחידים בעברית: שני ורביעי בשעה 10:30 באנגלית: בימים ראשון-שישי בשעה 11:00

"שלישי בשלייקס" - אזרחים ותיקים. הכניסה למוזיאון בימי שלישי לגיל השלישי ב-10 שקלים בלבד. 

פסח במוזיאון המדע

מכונות וחיוכים: אירועי פסח במוזיאון המדע בירושלים יעמדו השנה בסימן 'לחשוב עם הידיים' ויציעו תערוכה אינטראקטיבית משעשעת במיוחד,  מופעים והדגמות, סדנאות בניה והתנסויות אינטראקטיביות ועוד.

תערוכת "מכונות וחיוכים": דידי ורדי ותיק המייקרים בישראל, חוגג 30 שנות יצירה ופעילות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים עם תערוכה חדשה, רטרוספקטיבה ובה עשרות רבות של מוצגים פעילים ומחייכים, מוצגים שחושפים את המנגנונים המכניים שמאחורי הפעלתם, מוצגים שעשויים מחומרים פשוטים, זמינים וממוחזרים. מוצגים הומוריסטיים שמעוררים צחוק וסקרנות, ומעודדים לחקור, לבדוק וליצור. 

בתערוכה עשרות רבות של מוצגים ביניהם מכונה שמסובבות צלחות סיניות ללא הפסקה, יו-יו ענקי, מכונת כדורים, אופניים מנגנים, אופניים הולכים, מכונת בועות סבון ענק  ועוד. 

לצד התערוכה יוצעו מגוון של פעילויות לכל בני המשפחה ברוח של עשייה, יצירה והנאה:

סדנת בנייה

סדנת בנייה והתנסות 'אוטומטה' (מתנה לכל משתתף!): ברוח תנועת MAKE העולמית. בסדנא ילדים והורים יתנסו באפשרויות השונות לבניית מנגנונים, מחומרים פשוטים וזמינים.  

סביבת בנייה והתנסות  אינטראקטיבית

קיר גולות  'גיל-גולה'– קיר  עץ גדול ממדים ומודולרי עם מאות חורים אשר מתפרס על פני מטרים רבים. בעזרת חלקי עץ , שיפודי עץ, לוחות, גולות ושאר אביזרים פשוטים בונים קיר של מסלולי גולות. חוויה לעבודה עצמית ומשפחתית ואף קבוצתית. תוך כדי בניה ומשחק לומדים חוקים פיזיקליים שונים.

סביבת בנייה והתנסות  אינטראקטיבית

קיר גולות  'גיל-גולה'– קיר  עץ גדול ממדים ומודולרי עם מאות חורים אשר מתפרס על פני מטרים רבים. בעזרת חלקי עץ , שיפודי עץ, לוחות, גולות ושאר אביזרים פשוטים בונים קיר של מסלולי גולות. חוויה לעבודה עצמית ומשפחתית ואף קבוצתית. תוך כדי בניה ומשחק לומדים חוקים פיזיקליים שונים.

הדגמה משעשעת:  מרוץ כלי עבודה

מבית היוצר של דידי ורדי, מרוץ משעשע ומפתיע של כלי עבודה ששינו את ייעודם.    

הדגמת מכונת 'רוב גולדברג'

בחול המועד פסח, תתקיים הדגמה של מכונה משעשעת, מכונת 'רוב גולדברג'. מכונה שמדגימה 30 פעולות שונות בפיסיקה שכל ייעודה הוא לחתוך נייר טואלט.

מופע אקרובטי בשיתוף הקהל

מופע של תיאטרון מסתורין - המכונה האנושית: מופע אקרובטיקה של קבוצת מסתורין הירושלמית, מופע שחושף את סודות שיווי המשקל והאיזון: שלושה בופונאים מנסים לבנות מכונה בהשראת המכונות של דידי מתוך חפצים שונים. כל אחד מהם סבור שהוא יודע מה היא הדרך הנכונה לבנות את המכונה. תוך כדי ריצות, קפיצות ומשיכות הדמויות מגלות לפתע שהן מצליחות "להתחבר" וליצור "מכונה אנושית" מאוזנת. סקרנותם גורמת להם לנסות עוד ועוד דרכים לחיבור אשר הן בעצם תרגילי אקרובאטיקה שונים (ללא תשלום נוסף).

סרט טבע בתלת ממד

מעוף החיים: סרט טבע מרהיב בתלת ממד מבית היוצר של דיסני Nature. חגיגה צבעונית מופלאה שמזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים, מפרח לפרח ולהאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם. בסרט צילומים מקרוב ובטכניקות ייחודיות שחושפים בפנינו את היצירתיות המדהימה שבטבע ושיטות הפיתוי של הפרחים, שזקוקים למעופפים על מנת להתרבות. לסרט קריינות בעברית. (בתשלום נוסף 10 ₪ ).

בלעדי במוזיאון המדע : רחוב סומסום 2015- מגלים סקרנות

העונה החדשה  של התוכנית המצליחה "רחוב סומסום" נכתבה בייעוץ מדעי של מוזיאון המדע בירושלים וכל פרקיה צולמו בין כתלי המוזיאון. מוזיאון המדע בירושלים מציע למבקריו מגוון פעילויות, סיורים ומשימות ממותגות סומסום בליווי הבובות האהובות, שיתקיימו במתחם בו צולמה העונה החדשה. כגון: ביקור בסט הצילומים של רחוב סומסום, סלפי-סומסום עם הדמויות האהובות של הבובות, סיור בין המוצגים האהובים שצולמו בפרקי העונה החדשה.  משימות אתגר ב'מפעל החול'  ועוד. 

קיפצובה

בתיירות צובה הכינו מגוון פעילויות לבילוי איכותי של חג הפסח: טיולי טבע ואתרים היסטוריים

במיני לונה פארק יתארחו הצגות הילדים: ערכים וכיופים לילדים ולכל המשפחה  30.3.2015 – בשעות 12:00-14:00 הפקה מיוחדת לציבור הדתי. אל פארק הקיפצובה יגיעו כוכבי ערוץ מאיר למופעים ערכיים המשולבים בילוי בפארק. אסי בהצגה "אסי ומטה הקסמים" ואבישי (פולקע) במופע "פולקע ואבן המשאלות". המופעים כלולים במחיר הכניסה.

המופע של פרדי (מערוץ הילדים)  10-11.4.15 – 13:30

מופע חדש לילדים ולכל המשפחה בכיכובו של דניאל מייזלר המגלם את דמותו האהובה של פרדי מערוץ הילדים.  ההצגה מספרת את סיפורו של פרדי המגיע להופיע בפני הילדים אך מגלה שסמבה, התוכי שלו שתמיד צמוד אליו נעלם. פרדי יוצא למסע חיפושים בעזרת הקהל. בדרך הוא פוגש חיות ודמויות צבעוניות ומצחיקות עד למפגש המרתק עם סמבה. לאורך כל המופע משתעשעים הילדים בעקבות החיפוש אך בעיקר לומדים להכיר ולאהוב את בעלי החיים ועולם החי. המופעים כלולים במחיר הכניסה.

הפארק פתוח מה- 29.03 עד 11.04 כולל. כל יום בין השעות 10:00-19:00 ימי שישי וערבי חג 10:00 -17:00 לפרטים: 02-5347952 

פארק קיפצובה – הינו המיני לונה פארק הראשון בין ירושלים לתל אביב. מציע חוויה משפחתית עם מגוון פעילויות לטווח רחב של גילאים: מגוון מתקנים, בריכת סירות אבובים, קרוסלת הפיראטים וקרוסלת סוסים, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, ג'מבורי, חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן וXBOX ועוד. רכבת הרים חדשה . בנוסף שודרגה המשחקייה הממוזגת.

מתנ"ך אל תש"ח – סיורים מודרכים- סיור מודרך היוצא ממלון צובה בתאריכים:  4.4.15, 6.4.15, 8.4.15 ו-11.4.15 – 10:00

בכל שבת במהלך חג הפסח ייצא סיור מודרך אל האתרים בסביבת המלון: הר צובה, שרידי המצודה הצלבניות, עצי הזית והאלון העתיקים ביותר בהרי ירושלים. (גילו של עץ האלון נאמד בכ-700 שנה) ולידו עץ זית עתיק שגזעו חלול. עצים אלה השתמרו עקב היות המקום בית קברות מוסלמי של הכפר צובה. נמשיך למטעים משם מובילה הדרך אל עין צובה והנקבה התת קרקעית.

משך הטיול כשעתיים וחצי. אורכו כ-2 ק"מ.  מתאים למשפחות. תינוקות במנשא גב. מינימום 5 אנשים ליציאת הטיול. מחיר לאדם:20 ₪ מגיל 5 (ללא תשלום לאורחי המלון).  לאורחי מלון צובה ניתנת כניסה חינם לקיפצובה. הזמנה בתיאום מראש בלבד.

חוות השוקולד גליתא- בחוות השוקולד גליתא בצובה יתקיימו סדנאות לגדולים ולקטנטנים במהלך חוה"מ פסח. גליתא הינו הסניף השני של חוות השוקולד גליתא, אותה הקימה השוקולטיירית גלית אלפרט, שלמדה את אמנות השוקולד בבלגיה במשך שלוש שנים. המקום מעניק חוויה מיוחדת ואיכותית הכוללת סרט המספר את סיפור השוקולד וסיפור גליתא (ללא תשלום), ומגוון סדנאות שוקולד למבוגרים ולילדים, סדנאות יצירה בשוקולד, וכמובן חנות שוקולדים מיוחדת ומגוונת בה כל אורח יכול להרכיב קופסאות שוקולד על פי טעמו האישי.

מרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות

בואו להנות במהלך חוה"מ פסח, ראשון - רביעי, ט"ז – י"ט ניסן התשע"ה, 5-8.4.2015, מפעילות משפחתית מגוונת במרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות.

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות ממוקם בנוף בראשיתי מעורר התפעלות מוקף אתרים תנכיים קדומים, מזמין אתכם במהלך חוה"מ פסח ליהנות מחוויה ייחודית בה ניתן  ללמוד את סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום: מבית הבד הקדום אל היקב החדש, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני,  להנות מטעימות יין איכותי, סדנאות יצירה לילדים ואפשרות לערוך פיקניק משפחתי במדשאה של היקב.

האוטובוס התנכ"י- בכל יום (כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00) במהלך החג ייצא סיור מודרך לכל המשפחה באוטובוס התנכ"י  אל הכפר העברי הקדום שבאיזור פסגות -  שרידים מימי התנ"ך מתקופת בית שני ומימי הביניים. בעזרת שחקנים ניתן יהיה ללמוד על חיי האנשים במקום ולקבל הדרכה מרתקת על עולי הרגל לירושלים. מחיר הסיור: 10 ₪ לילד, 15 ₪ למבוגר. הרשמה לסיורים בתיאום מראש בלבד: 02-9979333 מתאים לכל המשפחה. 

סיור ביקב פסגות והסבר מודרך על דרך ייצור היין כולל מייצג מיוחד המסביר על תהליך ייצור היין מהכרם ועד לבקבוק. - הסיור מתאים לכל המשפחה - מומלץ לתאם סיור מראש בטלפון 02-9979333 

כמו כן ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים בעלות של 12 ₪ לאדם  ופלטת גבינות משובחות כשרות לפסח בעלות של 69 ₪ לזוג. שעות פתיחה: א'-ד': 10:00-16:00 ימי ו' -ערב חג- 09:00-13:00 שבתות וחגים- סגור. האתר מונגש לבעלי מוגבלויות. יקב פסגות משמש כנקודת יציאה לסיורים וטיולים באזור מוקף באתרים היסטוריים כמו: עין פרת (רשות הטבע והגנים) שילה הקדומה והמעיינות באזור.

יקב פסגות הינו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.  בשנת 2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות החושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום. במקום ניתן לערוך אירועים באווירה הקסומה מול הנוף הבראשיתי, כגון בר/בת מצווה, בריתות וחתונות. בקיץ המקום מכיל עד כ400 מקומות ובאירועי חורף עד ל200.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2012 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-200,000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 60% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי וכיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגיי יינות שונים.

מרכז בגין 

יקיים הפנינג חגיגי לכל המשפחה בסימן "יוצאים לחירות". האירוע כולל ביקור במוזיאון, סדנאות יצירה, הצגות לילדים, הקרנת סרטים ועוד.

בין האירועים המתוכננים שבהם תוכלו להשתתף: סיורים במוזיאון בגין- מסע אורקולי מרהיב וחוויתי בעקבות סיפורו של מנהיג. (בתאום מראש בלבד), "יוצאים לחירות" - מופע שחקנים לכל המשפחה על סיפורם של מנהיגים במאבקם לחירות. סדנאות יצירה והפעלות לילדים, הסרט "יהודי פשוט", העוסק באופיו הייחודי ובאנושיותו של מנחם בגין כפי שבאו לידי ביטוי בתחנות השונות של חייו (הסרט יוקרן מדי שעה, בין השעות 11:00-17:00), משחק משפחתי "מסע אל העבר" - כתב חידה לכל המשפחה. המוזיאון יהיה פתוח בימים אלה בשעות פתיחה מורחבות (9:00-19:00) הביקור במוזיאון בגין בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד.

כל הפעילויות במוזיאון במהלך חול המועד הן ללא תשלום ובשיתוף עם בנק הפועלים. פרטים נוספים בטל'  02-5652011או באתר האינטרנט של מרכז בגין.

קניון רמות

קניון רמות יקיים בחול המועד פסח את אירוע ה"לגו לנד"-הפנינג לגו ענק וססגוני במיוחד בשיתוף ד"ר לגו. אירוע הלגו הגדול ייערך בימים ראשון עד שלישי , בין השעות 11:00-16:00 ויהווה אטרקציה ייחודית לכל המשפחה לאורך חול המועד פסח. במסגרת הפנינג הלגו  "הלגו –לנד" יעמוד לרשות אורחי הקניון  7 מתחמי לגו ענקיים ובהם  עשרות אלפי חלקי לגו (קטנים וגדולים) להרכבה לכל הגילאים. הכניסה לאירוע הלגו לנד בקניון רמות הינה ללא תשלום ומותנית ברכישה באחת מחנויות הקניון ב-20 ש"ח בלבד.

רכבת הכותל

רכבת תיירותית חדשה תחל לפעול לתקופת הרצה בחג הפסח בעיר העתיקה בירושלים ותהווה אטרקציה תיירותית ייחודית וחדשה לאלפי עולי הרגל והמבקרים הצפויים לפקוד את ירושלים במהלך החג. "רכבת הכותל", הינה מיזם תיירותי ייחודי הכולל סיור רכוב מלווה בהדרכה קולית משער יפו דרך הרובע הארמני והרובע היהודי, אל הכניסה לכותל המערבי, ומשם בחזרה משער האשפות דרך הר ציון אל שער יפו. הנסיעה ברכבת הכותל תארך כחצי שעה ובמהלך הסיור יזכו הנוסעים להדרכה קולית בשבע שפות אודות האתרים ההיסטוריים והדתיים הנמצאים לאורך המסלול. בנוסף מאפשרת הרכבת פתרון יצירתי לבעלי מוגבלויות המעוניינים להגיע לכותל המערבי ונתקלים בבעיות נגישות שונות. "רכבת הכותל" תפעיל סיורים כל 30 דקות, כרטיסים ניתן יהיה לרכוש מראש ב- Ticket office בשער יפו ובעמדת מכירה בשער האשפות, סמוך לכותל. בחול המועד פסח הרכבת תפעל בתקופת הרצה בשעות הבוקר ובהתאם להנחיות המשטרה. לאחר חג הפסח הרכבת תעבוד במתכונת מלאה בין השעות 8:00-22:00 ועד שעה לפני כניסת שבת ושעה לאחר צאת השבת "רכבת הכותל" היא רכב ממונע על גלגלים אשר עברה את בדיקות הבטיחות המוקפדות ביותר והוכשרה לתנועה באזורים אורבניים. הרכבת גוררת 2 קרונות הנושאים 28 נוסעים כל אחד- סה"כ 56 נוסעים ומהירות נסיעתה עד 25 קמ"ש ומותאמת לשרת בעלי מוגבלויות באמצעות רמפה מיוחדת המותקנת בה. הרכבת קיבלה את כל האישורים הנדרשים מכלל הגורמים: עיריית ירושלים, משרד התחבורה, משטרת ישראל וגורמים נוספים. את הרכבת מפעילה חברת "שבילי זהב טריין בע"מ", קבוצת יזמים צעירים שהתאגדה לצורך הפעלת המיזם הייחודי.

מרססים תנ"ך

בחול המועד פסח במתחם התחנה יערוך מיזם 929 אירוע שמח וחינמי בירושלים לקהל ההורים והילדים בעיר, ברוח החג. במסגרתו, יוזמנו הורים וילדיהם להשתתף בהפניניג יצירתי שיכלול: יצירת גרפיטי ענק משותף עם האמנית ג'ודי קופלמן- טל, ריסוס ציורים על חולצות ילדים והקשבה לסיפור יציאת מצרים מפי יוני גנוט. תאריך: 7.4.15 יום שלישי, ג' חול המועד פסח שעות: 10:00-14:00, מה עושים: מרססים גרפיטי ענק, מרססים ציורים על חולצות לילדים ושומעים שעת סיפור על יציאת מצרים. 

 

 

תמונות: באדיבות מאסט הפקות, יח"צ מוזיאון ישראל, יח"צ מוזיאון מגדל דוד (צילום: חמוטל וכטל), יח"צ מוזיאון המדע (צילום: אביו חיון, ששון תירם), יח"צ תיירות צובה ויקב פסגות, יח"צ קניון רמות, רכבת הכותל צלם: דניאל ביטון, יח"צ מרססים תנ"ך. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה