זו השנה השישית שבה מתקיימת תחרות ניהול הפרויקט ( POY) של השנה ע"י הסניף הישראלי של PMI (Project Management Institute).העמותה מהווה ארגון מוביל ובר סמכא בניהול פרויקטים בישראל ומקדמת את המקצוע בקשת כולל של פרקטיות מקצועיות, מחקר וחינוך בקרב בעלי עניין בכלל מגזרי המשק הישראלי. כיום (2015) חברים בPMI כ440,000 מנהלי פרויקטים מרחבי העולם, ולמעלה מ 628,000 מנהלים מחזיקים באחת מהסמכות הארגון.

מטרת התחרות היא עידוד המצוינות בניהול פרויקטים ומתכונת התחרות הועתקה מהארגון העולמי שמרכזו בארה"ב והותאמה לאופי הפעילות המקומי.

עיקרי הנושאים המשוקללים בתחרות היו: עמידה בלו"ז מתוכנן, עמידה בתקציב מתוכנן, עמידה במעטפת ביצועים שנקבעה, מידת שביעות רצון הלקוח מתוצאות הפרויקט, הערכת הועדה להפעלת כלים שיטות ואופן ניהול הפרויקט, מידת מורכבות הפרויקט והתרשמות הועדה מהצגת הפרויקט.

בתחרות השנתית שנערכה היום, זכה פרויקט כביש בגין דרום במקום הראשון בתחרות והקדים את פרויקט עיר הבה"דים במקום השני ואת פרויקט שעון חול בגבול ישראל מצרים שבמקום השלישי.

חברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים המנהלת את פרויקט כביש בגין, זכתה במקום הראשון בתחרות ניהול הפרויקט בקטגוריית "פרויקטי העל" בישראל.

פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50 ) הינו הפרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים. כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה ועם סיומו של פרויקט יתחבר כביש בגין אל כביש המנהרות ( כביש 60).

פרויקט הארכת כביש בגין דרום כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב,  בית צפפה) ועלותו  הכוללת הינה  כ-1.25  מיליארד ₪.

עד כה נפתחו בפרויקט הארכת כביש בגין לתנועה שני מקטעים וכרגע מתבצעות העבודות במקטע השלישי והאחרון. צפי לסיום הכולל של הפרויקט הוא אפריל 2017.

מוריה – חברה לפיתוח ירושלים, המשמשת כזרוע הביצוע של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה נמנת כיום על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי. מוריה, שהינה חברת בת עירונית מופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים בעיקר בתחום התחבורה וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבור מרכזיים בעיר. החברה, בראשותה עומד המנכ"ל דורון נויוירט, התברגה לצמרת חברות התשתית הגדולות בישראל, על פי דירוג D&B.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים. הכביש מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר, לרווחת התושבים. בנוסף, הכביש מקצר משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים, הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה הוסיף "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה, בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר ולקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הכביש הצליחה חברת מוריה לסיים את שני המקטעים הראשונים, תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש".  

תמונה: ששון תירם