מירב כהן מונתה לתפקיד מנהלת תחום כלכלה יצירתית בירושלים



מירב כהן, מנכ"לית ארגון אמון הציבור לשעבר, מונתה לתפקיד מנהלת תחום כלכלה יצירתית בירושלים. מירב תהיה אחראית על קידום את המעמד היצירתי בירושלים, לפתח את הקהילה היוצרת והיצירתית, כחלק מאסטרטגיה עירונית של פיתוח כלכלי וחברתי

מירב כהן תיקח חלק בגיבוש תכנית החומש של העיר ירושלים, "ירושלים 2020" אשר מקודמת בימים אלה מול ממשלת ישראל, ומתבססת על עבודת מטה מעמיקה שהונחה על שולחן הממשלה ובוצעה יחד עם הפרופסורים מייקל פורטר וריצ'ארד פלורידה.

כהן תוביל ותסנכרן מחקר ותכנון אשר יצביע על תכניות העבודה וכיווני הפעולה האפקטיביים ביותר לטובת צמיחתה של העיר. למעשה, היא תנהל את הצוות הייעודי להפעלת התכנית, שבסיסה  התמקדות ביתרונות היחסיים של ירושלים בתחומי התרבות, הביומד, מדעי הרפואה וההייטק, זאת לצד פיתוח המעמד היצירתי בעיר, מהפכת תשתיות ויצירת הזדמנויות חדשות לבניית עתידה של ירושלים.

כהן, בת 31, שימשה בתפקידה האחרון מנכ"לית ארגון אמון הציבור (חברה לתועלת הציבור), ולפני כן הייתה חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת "התעוררות בירושלים" וממקימות התנועה. כמו כן עבדה בעבר כדוברת כלכלית-חברתית של משרד ראש הממשלה במהלך כהונתו של אריאל שרון, וכן כעיתונאית ופרשנית כלכלית.

ראש העיר, ניר ברקת: "תחום הכלכלה היצירתית הוא חלק קריטי ובלתי נפרד מתכנית הפיתוח של העיר. מירב, נוכח היכרותה העמוקה עם צרכי אוכלוסיית ירושלים בכלל והמעמד היצירתי בפרט, לצד ניסיונה בעבודה עם הממשלה וארגוני חברה אזרחית, תתרום רבות למהלך המשמעותי שאנחנו מובילים בעיר. בחומש הקרוב אנחנו מתכוונים להשקיע משאבים רבים וחסרי תקדים בקידום המעמד היצירתי, ולקדם תכנית חדשנית שתדע לקחת את היתרונות היחסיים של העיר ולמנף אותם להמשך הצמיחה בעיר". 

מירב כהן: "האתגר שלי יהיה להפוך את ירושלים למקום שמאפשר ליוזמות ורעיונות חדשים להצליח והחכמה הגדולה היא לשלב בהצלחה הזו את כלל תושבי העיר, כולל החרדים והערבים. בנוסף, עלינו להיערך מהלכים אסטרטגיים שצפויים להתממש בשנים הקרובות וישנו את פני העיר, ביניהם: הרכבת המהירה ממרכז הארץ, רובע העסקים בכניסה לעיר, מעבר בצלאל למרכז העיר ועוד".

 

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה