כתב אישום: 6 צעירים מואשמים כי תקפו יהודים בטיילת ארמון הנציב



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נוח גזאווי (22), אחמד גזאווי (20), אבראהים גזאווי (18) ושלושה קטינים בני 16-17 מירושלים בגין עבירות חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה חמורה בנסיבות מחמירות ומעשה מגונה

על פי כתב האישום ב- 23.6.15 נוח גזאווי ושניים מבין הנאשמים הקטינים הגיעו לטיילת ארמון הנציב בירושלים. באותה העת שהה בה זוג בעל חזות חרדית. אחד הנאשמים ירק על המתלונן, וכאשר המתלוננים החלו ללכת, שניים מבין הנאשמים עקבו אחריהם. ברגע זה קפץ נוח גזאווי מהגדר ונעמד מול המתלוננים כאשר המתלוננת צועקת "שמע ישראל". המתלונן המשיך בהליכתו כשהנאשמים מקיפים אותו, דוחפים אותו ומכים אותו עד שנוח גזאווי הכה באגרוף את המתלונן. מעוצמת המכה הוא התמוטט על הרצפה סמוך לחומה והחל לדמם מאפו. ברגע זה הבחינו הנאשמים באנשים המתקרבים למקום וברחו. כתוצאה ממכת האגרוף נשבר אפו של המתלונן והוא איבד את הכרתו לזמן קצר.

על פי האישום השני, ב- 26.6.15 נוח גזאווי, אבראהים גזאווי ושלושת הנאשמים הקטינים נפגשו בטיילת כאשר באותה העת המתלונן שהה במצפה אשר צופה על הר הבית. החמישה הגיחו מאחוריו והחלו לפנות אליו בדברים תוך שהם מקיפים אותו. נוח גזאווי שאל אותו "האם אלאקצא שלנו או שלכם".  המתלונן ענה כי הר הבית גם של היהודים וגם של הערבים ונוח אמר "אלאקצא" תוך שהם מקיפים שוב את המתלונן ושואלים אותו מספר פעמים האם הוא מפחד. נוח גזאווי התגרה במתלונן, הציע לו להתקשר למשטרה באמצעות הפלאפון שלו והחל לגעת בו. המתלונן אמר כי אינו מעוניין במגע אך אחד מהנאשמים המשיך ודחף את המתלונן. המתלונן הרים את קולו והנאשמים החלו להכות את המתלונן במכות אגרופים בגבו ובחלק גופו העליון. בתוך כך נוח הכה את המתלונן בפניו באמצעות אגרופן שהיה ברשותו, אחד הקטינים תקף את המתלונן באמצעות סכין יפנית שהייתה ברשותו וקטין נוסף הכה את המתלונן באמצעות מקל עץ בגבו. המתלונן החל לברוח מהמקום כאשר נוח ואחד הקטינים רודפים אחריו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חתכים באזור פיו, סנטרו וגבו והוא נזקק לתפרים.

למחרת, על פי כתב האישום, הגיעו שוב נוח גזאווי, אחמד גזאווי ושניים מהנאשמים הקטינים לטיילת. המתלוננים, בעלי חזות דתית, ישבו על ספסל המצוי באחד המפלסים התחתונים במקום. הנאשמים פנו אליהם ושאלו מה הם עושים במקום. המתלונן השיב כי הוא יושב ומדבר עם המתלוננת, אך אם הדבר מפריע להם, יעזבו את המקום. נוח אמר להם שהמתלונן יכול להישאר ושהמתלוננת תבוא איתם. המתלוננים סרבו ואמרו לנאשמים כי הם נשארים יחד ונוח חזר ואמר למתלונן כי יחכה במקום וכי הם יחזירו את המתלוננת תוך 10 דקות. הנאשמים התקרבו אל המתלוננת ונוח נגע בלחיה. המתלוננת ביקשה מהם לא לגעת בה ואם ימשיכו תתקשר למשטרה אך אחד הקטינים המשיך ונגע ברגלה. המתלוננת הזיזה את ידו, ביקשה מהם שלא יגעו בה וניסתה להתקשר למשטרה באמצעות הפלאפון שלה. אחמד גזאווי אמר למתלונן להסתכל על אחד הנאשמים ואז העיף למתלונן את הכיפה והנאשמים החלו לתקוף את המתלונן בבעיטות ובאגרופים תוך שנוח מכה את המתלונן באזור ראשו באגרופן. בהמשך החלו לתקוף גם את המתלוננת תוך שנוח מכה אותה באגרופן מאחורי ראשה. היא ניסתה להתקשר למשטרה בשנית, אך נוח ניסה לחטוף ממנה את הפלאפון תוך שהוא והאחרים מכים אותה באזור הראש והכתף. כתוצאה ממעשיהם דיממו המתלוננים ונגרמו להם חתכים בראש.

תמונה: flash 90/ יונתן סינדל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה