בעלי מרכולים בי-ם שנדרשו לסגור בשבת דורשים מהעירייה להקפיא ההליכים



שישה בעלי מרכולים במרכז ירושלים אשר קיבלו לאחרונה הודעה כי עליהם לסגור את בתי העסק בשבת, פנו לעיריית ירושלים בדרישה להקפאת ההליכים עד למתן התראה הולמת ועד לקיום שימוע

המרכולים פנו לעיריית ירושלים באמצעות עו״ד יוסי חביליו שטוען כי החלטת העירייה לקיים דווקא במרכז ירושלים אכיפה מוגברת היא בלתי חוקית ומנוגדת לעקרון השוויון, לאור העובדה שאין הצדקה לקיום אכיפה סלקטיבית באזור זה, כיוון שהוא איננו אזור דתי או חרדי.

במכתבו מציין חביליו כי יש בהחלטת העירייה משום פגיעה בחופש העיסוק ובתחרות העסקית בין המרכולים; מעבר לפגיעה באפשרות למכור בשבתות ובחגים, יש יסוד סביר להניח שציבור הלקוחות אשר יגיע לרכוש מוצרים במרכולים, ימצא אותם סגורים ויאלץ לפנות לחנויות הסמוכות הפתוחות, יקנה באותן החנויות גם במהלך השבוע.

לבסוף, טוענים בעלי המרכולים באמצעות חביליו כי התנהלות העירייה הינה בלתי סבירה ובלתי ראויה, לאור העובדה כי לא פרסמה לציבור את כוונתה לשנות מדיניות ואף לא קיימה שימוע מקדים לבעלי המרכולים, ובכך לא נתנה לציבור אפשרות להתארגן ולהגיב. מעבר לכך, ניתנה לבתי העסק התראה של שבועיים בלבדאשר למדיניות העירייה, זמן אשר כלל אינו מאפשר לבתי העסק להתארגן ולהתאים את פעולותיהם למדיניות החדשה.

מעבר לכך, מדגיש עו"ד חביליו כי דרישת העירייה לסגור את העסקים בשבתות ובחגים בתוך שבועיים, ללא מתן התראה, ללא פרסום לציבור, וללא שימוע, מעלה חשש כבד כי השיקול העומד מאחורי שינוי המדיניות הינו שיקול פוליטי ולא ענייני.

לפיכך, דורשים בעלי המרכולים מעיריית ירושלים להקפיא את כלל ההליכים נגדם באופן מיידי ולזמנם בהמשך לשימוע בפני גורם מוסמך מעיריית ירושלים. עם זאת, מציין חביליו בפנייתו, במידה ולא תינתן תשובה, לא תהיה למרשיו ברירה אלא לפנות לבית המשפט בעניין.

תמונה: flash 90

 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה