שנה חדשה בפתח, כולנו נרגשים לקראת החג ומתכוננים לתקופה רצופה בשמחה ואור בכל בית בישראל. מורגשת אחדות נעימה בכל פינה בארץ וכמובן בעיר הקסומה שלנו ירושלים, שמכינה עצמה לביקורים רבים ובילויים לא פחות. רגע לפני שנקבל בברכה את השנה הבאה עלינו לטובה, כייף לסכם מה היה, איך זה היה וכמה מזה היה. מה באמת קרה בירושלים בתרבות חיי הלילה בשנה האחרונה? האם ירושלים הפיקה מכך טוב? ומה מחכה לנו בשנה הקרובה?

השנה חג ראש השנה מרגש אותי במיוחד, משום שסיכום השנה שהייתה פשוט מורכב מידי ובא לי מקום חדש ונקי יותר. אני בטוחה שלכל אחד מאיתנו עוברות ים של מחשבות בראש לקראת השנה החדשה, החגים המתקרבים ובעיקר לאן מובילה אותנו שנת תשע"ו. ירושלים חושבת הרבה יותר ברמת הכלל של תושביה וברמת הפרט של כלל המדינה. אנחנו העיר הכי מדוברת בעולם, יש עלינו חובת הוכחה שאנחנו הכי טובים כל הזמן. אז תהיו רגועים, כי השנה עלינו מדרגה והציון שלנו לא רע, אפילו טוב אבל תמיד יש מה לשפר.

בשנה האחרונה ירושלים עברה משבר לא קטן בחיי הלילה, ולא מעט עסקים ומקומות בילוי נסגרו מחוסר - פשוט חוסר בכל דבר! קהל הבליינים לא היה נאמן ובצדק, השעמום גבר בכל יום ונמאס היה לבקר באותו מקום בילוי בכל שבוע. הרוטינה הזו של "אין מה לעשות בירושלים", הפכה למציאות נוראית. המון צעירים נהרו לאזור המרכז בשאיפה להתקדם ולקבל תרבות לילית שונה ומגוונת מזו שהיו רגילים אליה והעיר נשאבה גם היא לדיכאון וחוסר יכולת לתפקד. באורך פלא, התעוררו כמה אנשי לילה ותיקים והחליטו שהמצב לא יכול להיות גרוע יותר ויש לעשות שינוי מהותי בעיר. אם יאהבו את זה או לא, לא הייתה בכלל שאלה, אלא איך מרימים את העיר ומעוררים את התושבים לחזור וליהנות מהטוב שיש בעיר הזו. אותו קומץ של אנשי הלילה, הצליח במהלך השנה לעלות את ירושלים מדרגה בעולם הבילויים ויחד עם גורמים נוספים, ירושלים חוותה שפע תרבותי מעניין ומוצלח. התעוררנו בזמן!

מקומות בילוי חדשים נפתחו, אחרים נסגרו ופנו לדרך חדשה גם כן בעולם הלילה. שיתופי פעולה רבים יצאו לפועל בעיר בין בליינים ליחצ"נים ובעלי מקומות בילוי- כך שהדבר הפך לתופעה מצליחה ומתגמלת. ימי שישי בצהריים הפכו לפעילים והזרימו לכיוון העיר לא מעט תיירים ותושבים מערים אחרים ליהנות מהיופי של העיר. ירושלים ללא ספק נהנתה מהערכה כלפיה ולמרות המצב הביטחוני הלא יציב, הצליחה להתעלות ולהפיק עבורנו את הטוב ביותר. יחד עם זאת, לא מעט מקומות בילוי חשובים לא הצליחו לשגשג השנה וזאת בשל החוסר התעניינות בישן והרצון לחדש- אך לא מעט מהאחראים אשר לוקחים חלק בעשיית התרבות הלילית בעיר, הבטיחו עוד שינויים ודברים טובים בשנה החדשה. זו הייתה שנה קשה שהפכה לטובה יותר ואני בטוחה שהשנה הקרובה תהיה מצוינת, מאתגרת ומפתיעה. בקיצור, היה טוב וטוב שהיה, מחכים בקוצר רוח להפתעות של השנה החדשה.

אגב, אם מדברי על שנה חדשה, כדאי לדעת שאכן מצפה לנו חורף פורה ומלא ברעיונות ( שנקווה כולנו שיצאו לפועל), שיתופי פעולה שאוטוטו עולים שלב ומתחילים בעשייה ולא מעט אופציות מעניינות. החורף היא העונה הקשה ביותר בירושלים בגלל הקור, אך אנחנו מתורגלים ואפילו אוהבים לבלות בחורף כשקור כלבים בחוץ! אחרי החורף תמיד בא לו הקיץ וכולנו חוזרים לשגרה החמה והסקסית שבבילויים העונתיים. מסיבות בריכה, רחוב ואפילו מסיבות בריכה באזורים קרובים אלינו.

שנה מעניינת במיוחד מגיעה אלינו ממש עוד מעט וכל שנותר לנו לחכות בשקט, בציפייה ובהמון אהבה. שנה טובה לכם בליינים יקרים ולכל בית ישראל- חג שמח!

עד לחג הבא, צאו ותבלו ותיהנו מהאווירה

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה