איך לא חשבתי על זה קודם?



סטארטאפים ישראלים בתחום האופנה הוצגו החודש בשדרות רוטשילד והפכו להבטחה של ממש

נגמר יום כיפור? אוי תודה. שוב נכנסת למחשב ובודקת מה התחדש בחנויות האהובות עלי מחו"ל. מזמינה עוד חולצה, ואז שעון ושוקלת להזמין עוד שני זוגות  נעליים שנראו כאילו הומצאו במיוחד בשבילי. כזאת שיטחית על הבוקר. הולכת לארון הנעליים שלי, בודקת מה מצבו, כבר כמעט שבוע שלא ביקרו אותו חברים חדשים. חוזרת למחשב רוצה להזמין גם את הנעליים, בודקת את המידה המדויקת שלי לפי מידות האתר, אני צריכה 7 או 8 וזה בכלל לא ברור. חושבת לעצמי שגם בזמנים האלה, כשאנחנו משוכללים בכל אספקט של החיים, יש לאן לשאוף. מזמינה זוג אחד ב-7 והשני ב-8 . אחד מהם יהיה לי טוב בטוח. המשלוח יגיע לביתי תוך 34 ימי עסקים כפי שכתוב? אפשר להטיל בזה ספק. 

סוגרת את המחשב וחושבת שיש כל כך הרבה דברים שעוד לא המציאו בתחום האופנה ומי שימציא אותם יהיה גאון.

מדפדפת בפלאפון, נתקלת באירוע אופנה טכנולוגית שנערך החודש בשדרות רוטשילד בת"א. סטארטאפים ישראלים בתחום האופנה כבר ביקשתי? חבל שלא הזמנתי גם מליון דולר בתוך צנצנת זכוכית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שדרת הטכנולוגיה

באמצע שדרת רוטשילד הוצב מסלול דוגמנות עליו התקיימו 3 תצוגות אופנה שהופקו ע"י המעצבפיליפ בלאו. הדוגמניות עלו למסלול חמושות בגאג'טים שהוסיפו שיק-טכנולוגי ונראו כאילו יצאו מתוך משחק מחשב.

זה לא סוד שמספר הרוכשים של מוצרי אופנה באינטרנט עולה בהתמדה במשך כמה שנים והכל טמון בחוית הקניה ברשת. חלק משיפור חווית הקניה הוא פיתוח של סטארטפים שמקדמים את האתר, משפרים אותו וגורמים לו להיות קל למשתמש - אם זה בבחירת המידות המדויקות, בעיצוב מתוכנן מראש של הדגמים, בבחירת אאוטפיט מושלם, במשלוח ועוד…

באירוע בלטו מספר סטארטפים אופנתיים. לא פעם עלתה במוחי השאלה "איך לא חשבו על זה קודם?" או "איך אני לא חשבתי על זה קודם?" וגם הערות כמו "כבר חשבתי על זה אבל פשוט אין לי זמן לפתח את זה…" בקיצור, הייתי שמחה להיות חלק מרעיונות האופנה האלה.

שנתחיל?

הסטארטאפ - out of X בנה פלטפורמת גיוס המונים בו הגולשים יוכלו לממן עיצובי פריטי אופנה שאהבו במיוחד. הרעיון הוא שהגולשים יקבלו את הפריטים שאהבו במחיר הנחה מיוחד והמעצבים יוכלו לדעת לאלו פריטים יש פוטנציאל להצליח בקרב הלקוחות עוד לפני שלב הייצור, כך יחסכו כסף רב. אני למשל בתור מעצבת יודעת שקשה לקלוע לטעם של הצרכן וכאן אתה בעצם עושה משחק מקדים. הכספים שמעצב משקיע בבדים, בתפירה, בתדמיתנות הם רבים ואם היה יודע מראש לאן לפנות, איפה לשים את הדגש ואילו מבין הדגמים שעיצב הם המוצלחים ביותר, הכל היה קל יותר.

כמה פעמים קניתן בגד באינטרנט מחו"ל ואז בחרתן סמול. כשהוא הגיע לארץ פתחת את החבילה באימפולסיביות כמו בחורה שלא ראתה קניות מימיה ולא האמנת למראה עינייך. הסמול שקנית תואם למידותיה של אחותך בת ה-9. להחזיר תמיד נשמע כמו סרט אימה ואין לך כוח להתעסק עם זה. בעיות בבחירת המידה באינטרנט כבר אמרתי? הסטארטאפ MySizeID פותר את הבעיה. 

כיום נאלצים הרוכשים באתרים לבדוק כל פעם מחדש האם הם מידה S/M/L/XL לפי הגדרות האתר וגיזרת הבגד. כל טעות בהזמנת מידות גורמת לתסכול של הלקוחות והחזרת מוצר שגוזלת זמן ומשאבים עבור המוכר. בסטארטאפ החדש הזה המשתמשים ב-MySizeID מודדים את עצמם פעם אחת בלבד עבור הפרופיל שלהם והנתונים נשמרים לכל אתר שופינג שמשתף פעולה עם החברה. MySizeID אולי עדיין במעמד של סטארטאפ, אבל כבר יש להם מניות בבורסת תל אביב ותוכניות להנפיק גם בניו-יורק. השאיפה של החברה היא ליצור אפליקציה שתמדוד את מידות הגוף דרך הסמארטפון. איך עושים את זה? עדיין אין פרטים. אבל זה גאוני.

המייסדים של "טרנדי גורו" רצו למצוא פתרון לבעיה שמעסיקה את אתרי התוכן באינטרנט: איך ליצור יותר הכנסה מהתוכן. הפתרון שלהם מאפשר למגזינים דיגיטליים להפוך את התמונות עצמן לקישורים לחנויות ברשת. טכנולוגיה מסוג זה מוטמעת כעת ברשתות תוכן וויזואלי כמו אינסטגרם. עבור הגולשים, "טרנדי גורו" מקצרת את הדרך בין השמלה או החולצה המהממת שראו באחת הכתבות לבין האפשרות לרכוש את אותם פריטים בלחיצת כפתור. זה מגניב לגמרי. במקום שעכשיו תראו איזה שמלה, שממש בא לכן עליה ואז תחפשו איך ליצור קשר עם המעצב/האתר - בלחיצת כפתור אחת יפתח לכן דף המוצר ותוכלו לרכוש את הפריט.

לסיום, כיף לשמוע על סטארטאפים בהתהוות. מהמם במיוחד כאשר זה מגיע מהמדינה הקטנה שלנו. אני כבר ממש מתרגשת שהם יצאו לאור.

יום קסום מלא בהתפתחויות חדשות ובשורות טובות.

ברנדה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה