ראש העיר הגיש עתירה מנהלית בעניין מצפה נפתוח



ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיש עתירה מנהלית כנגד החלטת הותמ"ל להפקיד את תכנית הבניה מצפה נפתוח

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הגיש בשם עיריית ירושלים עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד החלטת הותמ"ל להפקיד את תכנית מצפה נפתוח בניגוד לעמדת עיריית ירושלים.

ברקת אמר כי "אנחנו מנהלים מאבק ארוך נגד הכוונה להחיות את תכניות הבניה במערב ירושלים שיביאו לפגיעה קשה בעיר, נגד האינטרס של תושבי ירושלים. זו דרך חסרת היגיון שמעידה על חוסר הבנה בסיסי בתכנון העיר. לא ניתן לזה יד ונילחם למען העיר".

עוד מציין ברקת: "את העיר צריך לתכנן יחד עם העירייה והתושבים כדי לחזק אותה ולא להחליש אותה. אנחנו קוראים להתמקד בבניית למעלה מ-30 אלף יחידות דיור במקומות שאינם שנויים במחלוקת באמצעות התחדשות עירונית, במקום במספר קטן של יחידות דיור ששנויות במחלוקת על שטחים ירוקים. כך נבנה פי 20 ממה שמתכננים במקומות השנויים במחלוקת, כדי שנוכל להשאיר כאן יותר צעירים בלי לפגוע בשטחים ירוקים ובעיר".

במסגרת העתירה מבקשת העירייה מבית המשפט לבטל את החלטת הותמ"ל להפקיד את התכנית או להעבירה לדיון בוועדה המחוזית, או לחילופין לקבוע כי התכנית אינה בתחום סמכותה של הותמ"ל.

כמו כן נטען בעתירה כי החלטת ההפקדה של התכנית הינה בלתי חוקית ונעשתה בחוסר סמכות ואינה בתחום סמכותה של הותמ"ל ועליה להיות מקודמת במסלול רגיל כפי שמורה חוק התכנון והבניה.

בעתירה מציינת העירייה כי שטח התכנית מצוי בסביבה בעלת רגישות נופית סביבתית גבוהה כוללת ערכי טבע ומורשת ייחודיים ומשופעת בעתיקות משמעויות. ערכים אלו עלולים להיפגע באופן בלתי הפיך בעקבות קידום התכנית.

עוד מציינת העירייה בעתירה כי לאור המורכבות והייחודיות של ירושלים, הותמ"ל אינה המסגרת המתאימה לקידומן של תכניות בניה למגורים בעיר, ואין מקום "להנחית מגבוה" תכנון הכופה את עצמו על עיר הבירה של ישראל.

תכנית מורדות רמות מיועדת לחול על שטח של כ- 417 דונם באזור גבעת מצפה נפתוח, בסמיכות לשכונת רמות בירושלים והיא נועדה לאפשר את הקמתן של 1435 יחידות מגורים, 203 יחידות לדיור מוגן, וכן שטחי מסחר, מבנים למוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים ושטחים נלווים נוספים. 

ברקת יחד עם עשרות ארגונים ירוקים וחברתיים מנהלים בחודשים האחרונים מאבק כנגד הניסיון לעקוב את מערכות התכנון העירוניות ולקדם תכניות בניה בשטחים פתוחים במערב העיר באופן שיפגע קשות בעיקר ירושלים, בפיתוחה כלכלי ובשטחים הפתוחים סביב לה.

לאור ההחלטה לאשר את התכנית ללא הסכמה עם העירייה החליט ראש העיר להגיש את העתירה במטרה למנוע בכל דרך את קידום התכנית המנוגדת לאינטרס של העיר ירושלים.

תמונה באדיבות יח"צ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה