העולם נפרד מאייקון אופנה



עולם האופנה והמוזיקה לא יכלו לחזור לסדר היום עם ההודעה על פטירתו של דיוויד בואי השבוע. אליל הסטייל שמשך את גבולות המיינסטרים והיה מי שבא לו להיות, היווה השראה לכולנו

ללא טקס אזכרה, ללא הלוויה וללא מופע גדול לזכרו - כך רצה אייקון האופנה והאמן הרב תחומי האדיר דיוויד בואי, להיפרד מהעולם. 

הוא נפטר השבוע בגיל 69, לאחר שנה וחצי של מאבק ממושך במחלת הסרטן. בין כל הדברים שבואי הציע לעולם המוזיקה לא ניתן להתעלם מכך שהוא היה אמן רב תחומי שנגע בכל תחומי האמנות כולל אופנה. האישיות הכובשת, הסטייל, המראה שלו, צבע השיער והאטטיוד הסוחף גרם לכל הטירוף סביבו להיות יותר גדול ויותר קיצוני.


דייויד בואי היה מוזיקאי, זמר, צייר, שחקן ומפיק מוזיקלי אנגלי. הקריירה המוזיקלית שלו, שנפרשה על פני חמישה עשורים זכתה להוקרה רבה בזכות שילוב תחומי אומנות שונים שיצר והאישיות הרוק'נרולית שהיום כבר לא רואים כמותה.

דיוויד מעולם לא נחשב ליפה, להיפך. הפנים הבלתי סימטריות והסנטר המחודד הפכו לסימני ההיכר שלו, שגרמו לכולם להתייחס אליו. 
לעולם גם לא הייתה לו כריזמה גברית מהסוג שיש לזמרי רוקנ'רול. דווקא המגדריות הלא מוגדרת שלו היתה חלק גדול מהקסם שלו. הלבוש שלו תמיד היה משונה, קיצוני, מלא בסטייל ולעולם לא משעמם. 

עם הידיעה על פטירתו עולם האופנה לא יכל לעבור לסדר היום בדיוק כפי שעולם המוזיקה לא יכל לעשות זאת. אופנה בשבילו היתה מסגרת שמטרתה הייתה לייפות ולהוסיף חיים ובד. בין אם אלו היו מגפי הפלטפורמה שנהג לנעול, בגדי גוף צמודים וצבעוניות זרחנית - האנדרוגניות עשתה לו טוב ומודים שגם לנו. דיוויד בואי היה אייקון תרבותי והשפיע על החברה שבה אנחנו חיים באופן מעמיק מעבר למוזיקה או אופנה. 

בשוני שלו הוא ציווה את הייחודיות, החשיבה העצמאית ואפשר לכל אחד להיראות שונה ולחשוף את הצבעים האמיתיים שלו. 

את הקשר ההדוק לאופנה ניתן גם למצוא אצל שתי הנשים של בואי - אשתו הראשונה - אנג'לה שהיתה בעלת נטיות ביסקסואליות בעצמה, עזרה לבואי לשייף את התדמית שלו, וכחלק מהיותה מעצבת תלבושות הלבישה את בואי בשמלה בעטיפת האלבום השערורייתי ביותר שלו בשנת 1970. האישה השנייה שלו - דוגמנית העל הסומלית אימאן, גם כן התעסקה בלבוש ויופי  ולמרות שהזוג מיעט להופיע יחדיו היה נראה שהלבוש היה חלק גדול וניכר בחיים שלהם. הם היו נשואים עד יום מותו של בואי ויחד שניהם נחשבו לאחד מהזוגות המהוללים ביותר של עולם האופנה.

רק בריאות ושבוע שקט וחם,
בר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה