יום הצופה בבית הנשיא



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (ב'), עם חניכי ומדריכי תנועת הנוער "הצופים", לרגל יום הצופה הבינלאומי המתקיים היום ברחבי העולם ונקרא גם 'יום המחשבה'

במהלך האירוע, נפגש הנשיא עם חניכים משבט "מצדה" בירושלים, אליו השתייך הנשיא כחניך בילדותו, והם העניקו לו תג צופים נשיאותי עליו נרקם: "פעם צופה, תמיד צופה". התג הוצמד למדי חאקי ועליהם סמלי השבט והגדוד אליו השתייך, לאות הערכה.

הנשיא סיפר לחניכים והמדריכים על חוויותיו כחניך בתנועה ואמר: "הצופים בירושלים היו חלק בלתי נפרד מחינוך וגיבוש האישיות שלנו, הם היו ונותרו ייחודיים בגלל היותם א-פוליטיים. לא היית צריך להיות בעל עמדה כזו או אחרת כדי להיות חלק ולהתגבש בתנועה. בלי הצופים ילדותי ונערותי היו שונים בתכלית. בצופים למדתי את אהבת הארץ, הנוף, והסביבה, למדתי מהי חברות ועזרה הדדית. אני זוכר כמה עשינו למען העולים החדשים שהגיעו לארץ באותה התקופה. הצופים היו המקום בו למדנו מה זו חברות ובצופים גם היו האהבות הראשונות שלנו. חברותי בתנועה בהחלט השפיעה על חיי בצורה עמוקה."

"התנועה הזו מאוד חשובה לי", הוסיף הנשיא בסיום: "בישראל חברים בה יהודים ערבים נוצרים מוסלמים דרוזים וכולנו יחד מהווים את החברה בישראל, הצופים מהווים חיבור של כולם. חיזקו ואמצו."

החניכים, מכיתות י' עד י"ב, סיפרו לנשיא על הווי השבט בתקופה הנוכחית, שרו משירי השבט ובסיום שרו יחד את המנון התנועה, כשהם מסמנים בידיהם את סימן "היה נכון" המסורתי. כשראה הנשיא את המחווה ציין בפניהם כי "הכי חשוב בהצדעה הזו היא ההגנה של החזק על החלש".

עוד השתתף במפגש מזכ"ל תנועת הצופים, קלי כהן. 


תמונות: מארק ניימן/ לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה