כתב אישום: תושב העיר מואשם שתקף שוטר בכניסה להר הבית



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד נתן ג'ונסון, בן 30 מירושלים, בגין עברות תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות ניסיון החזקת נשק והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו

ביום שישי האחרון בשעות הבוקר, כחלק ממילוי תפקידם ניצבו שוטרים בעמדת המבוא לאחד משערי הר הבית.  על פי כתב האישום, בסמוך לשעה 11:15, הגיע הנאשם, ותיקו על כתפו, לעמדת המבוא, חלף על פני השוטרים ועשה דרכו לעבר שער הכותנה מתוך כוונה להיכנס להר הבית. מיד לאחר שהנאשם חלף על פניהם, אחד השוטרים פנה אליו בדברים כדי לברר את זהותו והאם הוא רשאי להיכנס למתחם הר הבית. הנאשם התעלם מהשוטר שבתגובה אחז בתיקו כדי לנסות ולבוא עמו בדברים. בתגובה לכך, אמר הנאשם לשוטר: 'תעזוב אותי כוס אמא של המשטרה'.

בשלב זה, חסם השוטר את הנאשם בגופו כדי למנוע ממנו להמשיך בתנועה לעבר שער הכותנה ולהיכנס להר הבית, ובמקביל ביקש שוב לברר את זהותו. הנאשם דחף את השוטר והדף אותו לאחור ובתגובה לכך הזהיר אותו השוטר כי מעשיו עולים כדי עבירה פלילית וכי אם ימשיך במעשיו יעצור אותו בגין תקיפת שוטר. בתגובה צעק הנאשם כי לא אכפת לו ובתוך כך סטר לו והעיף את משקפיו של השוטר.

בסמוך לכך, המשיך הנאשם ותקף את השוטר במכות ובבעיטות תוך שהשוטר יחד עם שוטרים נוספים, מנסים לעצור אותו לאחר שהחל לצעוק בנוכחותם של אזרחים ערבים ששהו והתקהלו במקום: 'כהנא צדק' 'מוחמד מת' 'מוחמד חזיר' וכן 'מוות לערבים'.

תוך כדי ניסיונות השוטרים להשתלט עליו ולעצור אותו, שלח הנאשם את ידו לעבר אקדחו של השוטר וניסה לשלוף אותו. בתגובה לכך, הכה השוטר את הנאשם בידו ומנע ממנו את הניסיונות ליטול את האקדח. בנוסף, במהלך הניסיונות להשתלט על הנאשם ולעצרו, תוך כדי התגוששות, שלף הנאשם את האלה שהייתה בגב האפוד של אחד השוטרים והכה באמצעותה בראשו של שוטר אחר שנטל ממנו את האלה.

לאחר שהשוטרים השתלטו על הנאשם, הוא הובל לעבר עמדת המשטרה, גם שם דחף הנאשם את השוטרים וניסה ליטול את נשקם כשהוא אזוק.


תמונה: (אילוסטרציה)- יונתן סינדל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה