הותר לפרסום: נעצרו חשודים המעורבים בפיצוץ המטען בחיזמה



במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/מחוז ש״י וצה״ל, נעצרו שני חשודים המעורבים בפיגוע המטען בסמוך לכפר חיזמא שבבנימין ממנו נפצע קשה קצין צה"ל. חל שיפור במצבו של הקצין

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/מחוז ש״י וצה״ל, נעצרו  לחקירת כוחות הבטחון שני חשודים בגין מעורבותם בפיגוע המטען בסמוך לכפר חיזמא שבבנימין ממנו נפצע קשה קצין צהל. עוד נמסר כי חלה התקדמות משמעותית בחקירת השניים, על שאר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

כזכור קצין צה"ל נפצע באורח קשה מפיצוץ מטעני חבלה בכניסה לכפר חיזמה, מהתחקיר הראשוני עלה כי הקצין וחייליו נסעו באזור והבחינו בחפץ חשוד, בעקבותיו ירד הקצין מהרכב, ואז נשמע הפיצוץ. לאחר סריקות במרחב האירוע מסתמן כי מטעני צינור התפוצצו והביאו לפציעתו של הקצין. בנוסף אותרו באזור מטעני צינור נוספים, אשר נלקחו להמשך טיפול ונטרול על ידי כוחות צה"ל ומשטרה. הקצין הפצוע פונה לבית החולים הדסה עין כרם, מצבו של הקצין מוסיף להיות קשה והוא עדיין בחדר ניתוח בבית החולים הדסה עין כרם, מהדסה נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. 

דביר עדני מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בחייל בהכרה שסבל מפגיעה בראשו כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה. יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בירושלים. הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים עקב אופי האירוע".

בתוך כך, בהתאם  להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל, הוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וכן ייסגרו המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום חמישי, בשעה 23:59, בהתאם להערכת מצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.  

תמונה: משה פויער, דוברות איחוד הצלה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה