אמארה סטודמאייר חתם בהפועל ירושלים



אחת ההחתמות הגדולות ביותר בכדורסל הישראלי, אם לא הגדולה שבהן, בוצעה היום(שני) לאחר שאמארה סטודמאייר הודיע כי הוא ישחק בירושלים בשנתיים הקרובות: "החלום שלי התגשם, אשחק בארץ הקודש, בהפועל ירושלים"

זה לא חלום. שחקן ה-NBA הפורש אמארה סטודמאייר, ישחק בעונה הקרובה בהיכל הפיס ארנה כשהוא לבוש במדים האדומים של הפועל "בנק יהב" ירושלים. סטודמאייר, שחתם ליום בניו יורק ניקס על מנת לפרוש במדיה, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בה סיכם את קריירת ה-NBA שלו- קריירה שארכה 14 עונות עם ממוצעים נהדרים, והודיע על המשך פעילות ספורטיבית בהפועל ירושלים.

"החלום שלי התגשם", אמר אמארה, "אני אשחק בארץ הקודש, בהפועל ירושלים". לאחר מכן אורי אלון שישב לידו העביר לו כובע אדום של הקבוצה והשניים החזיקו יחד את החולצה שלו במדיסון סקוואר גארדן כדי להציג לעולם את התחנה הבאה של שחקן ה-NBA לשעבר. ד"ר אורי אלון התייחס מוקדם יותר להחתמה: "אנחנו שמחים ששחקן בקנה מידה של אמארה ישחק בקבוצה שלנו. לאמארה היו מספר הצעות מנ.ב.א, הקיץ שהוא דחה בשביל לשחק בירושלים בשנתיים הבאות, וזאת הצהרה חשובה.ההצטרפות של שחקן בסדר גודל שלו מקבעת את המעמד שלנו בכדורסל האירופאי, אבל יותר מכך, זה מעלה את הפרופיל של הכדורסל הישראלי ואנחנו מקווים ומאמינים שהנוכחות שלו כאן תגביר את העניין סביב הליגה, ותמשוך את תשומת ליבם של אוהדי הכדורסל מכל העולם כמו גם של שחקנים מוכשרים שירצו להגיע בעקבותיו."

מאמן האדומים סימונה פיאנג'יאני התייחס גם הוא: "הדבר שהכי הרשים אותי בשיחות שניהלנו, היה הרצון העז של אמארה לבוא לשחק בהפועל. כמובן שהניסיון שלו יתרום לנו רבות.אני משוכנע שהנוכחות שלו תשפיע באופן חיובי מאוד על העונה שלנו ואני מצפה לכך."

סטודמאייר עד החתימה הערב היה חלק מבעלי הקבוצה האדומה, ולאחר שחתם העביר את זכויותיו לאורי אלון, שעכשיו מחזיק בשליטה כמעט מוחלטת בקבוצה.

כאמור, לסטודמאייר קריירה בת 14 עונות ב-NBA: הוא נבחר במקום התשיעי בדראפט 2002 ע"י הפיניקס סאנס, שם שיחק תקופה עם סטיב נאש והשניים הובילו את הסאנס לסיים את העונה הסדירה(2005/2006) במקום הראשון. ביולי 2010 סטודמאייר חתם בניו יורק ניקס, שם שיחק כ-4 עונות וחצי. באמצע עונת 2014/2015 עבר אמארה לדאלאס מאבריקס, ובעונת 2015/2016, עונתו האחרונה ב-NBA שיחק במיאמי היט. בכל הקריירה שלו השחקן העמיד ממוצעים של 18.9 נקודות למשחק, 7.8 ריבאונדים, 1.2 אסיטסטים, ומספר זהה של חסימות ב-31 דקות בממוצע למשחק בעונות הסדירות. הופיע 6 פעמים באולסטאר, נבחר לחמישייה הראשונה של עונת 2007, 4 פעמים נוספות לחמישייה השנייה של העונה, ולרוקי השנה ב-2003.

עם זאת, צריך לזכור שהשחקן כבר לא צעיר ונמרץ כמו שהיה בשיאו, והוא סבל לאורך הקריירה מפציעות חוזרות ונשנות בברכו.

 

תמונה באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה