נידון למאסר בגין הסתה לרצח יהודים



8 חודשי מאסר בפועל נגזרו היום על השיח עומר אבו סארא, בגין הסתה לרצח יהודים, לאלימות ופרסום הסתה לגזענות. כל זאת בדרשות שנשא בהר הבית

לפני כשנתיים הוגשה תלונה נגד השייח בידי עו"ד ניזרי מטעם ארגון חוננו, בשמו של יהודה גליק שבנתיים הפך לחבר כנסת, וזאת בזמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בו. בעקבות התלונה נעצר ונחקר אבו סארא והבוקר כאמור נגזר דינו.

כבוד השופט שמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים מציין לסיום גזר הדין את הדברים הבאים: "ולסיום, מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל."

בארגון חוננו בירכו על הטיפול בתלונה והכנסתו של השייח לבית הסוהר אך מתחו ביקורת על זמן המאסר הקצר. "על המקרה הזה נאמר מעט מדי ומאוחר מדי. אנו אמנם שמחים ששייח שהסית לרצח יהודים יכנס למאסר, אולם תמוה כיצד נגזר עליו עונש קל יחסית למרות שלדברי ההסתה שלו ישנם נאמנים רבים ויתכן מאוד כי גרמו לפגיעה ביהודים, וזאת כאשר צעיר יהודי כמעט ללא השפעה, שהורשע בהחזקת מסמך כנגד ערבים שלא הופץ, נשלח לשנתיים מאסר". 

בארגון חוננו מוסיפים כי "אנחנו רואים תוצאות להגשת התלונות בידי הארגון בגין הסתה ופגיעה ביהודים וזהו השייח' השני שנעצר ונשלח למאסר בעקבות תלונות הארגון. לצערינו מתברר כי כאשר מדובר בהסתה כנגד יהודים ישנו צורך שאזרחים וארגונים שונים יגישו תלונה ויסייעו למערכות לבצע את תפקידם, ואנו מקווים כי מדיניות זו תשתנה וכי המשטרה והפרקליטות יבצעו את מלאכתן נאמנה".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה